Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

osaako joku tehdä tai onko joku tehnyt...

Vierailija
27.04.2007 |

taulua kankaasta? olen ajatellut tehdä ja tekniikka on hakusessa. mistä sen kehikon olette tehnyt ja miten? noin niinkun suunnilleen?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
27.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

halvan valmiiksi kehyksiin pingotetun kankaan, siis joka virallisesti ois tarkotettu öljy tms maalaukseen, sit nitomalla vetää siihen päälle ostamaani kangasta ja voila ripustusvalmis taulu :o)

oletko samoilla linjoilla?

Vierailija
2/10 |
27.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidetarvikeliikkeistä saa kiilakehyksiä, joihin voi pingottaa itse kankaan nitojalla tai millä nyt parhaiten saa kiinni. Helppoa ja toimivaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
27.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tee laudoista vaan joku kehikko

Vierailija
4/10 |
27.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tee tai laita mies tekemään ohuesta puurimasta kehikko, johon pingotat kankaan, nitojalla (tai sitten sellaisella isommalla " rakasanitojalla" ) nidot sitten kankaan kiinni. Tai vaikka nastoilla. Mulla nää termit vähän hakusassa :)

Vierailija
5/10 |
27.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis RAKSAnitoja piti olla tuo yksi...

Vierailija
6/10 |
27.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitenkäs sen sais siististi leikattua oikean kokoiseks...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/10 |
27.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä käyttänyt ohutta puurimaa vaan ehkä 2 x 2 sentin paksuista. Taulutkin suht isoja, 140 x 210 cm..



Ostin kulmarautoja ja ihan tavallista " parrua" ;) ja väliin vielä tein poikkiparrun.. Tosi ymmärrettävästi selitetty. ;) Sitten vaan raksanitojalla kangas takaa kiinni. Helppoa ja onnistuu ilman miestäkin. =)



Jos kangas kovin ohut, niin kannattaa laittaa toinenkin kangas alle. Ja muista pingotta tosi hyvin. Löystyy ehkä muuten käytössä..



Haluaisin joskus kokeilla tehdä styroksista taulun, koska se on niin kevyttä.

Vierailija
8/10 |
27.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiilakehyksellä helposti. Siitä se nimikin tulee. Siis: neljä " rimaa" , joissa on valmiit lovet kulmissa (menevät kulmissa limittäin toistensa sisään), jotta ne saa suorakaiteeksi. Sitten kangas pingotetaan nitojalla kiinni ja lopuksi lyödään kiilat takapuolen valmiisiin koloihin, joilloin kangas pingottuu vielä paremmin.

Maksaa pari euroa tai sinne päin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/10 |
27.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos kaikille! sitten vain kokeilemaan...

Vierailija
10/10 |
27.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi