Työnhaku ja työttömien kiusaaminen
Anteeksi vaan mutta todellakin tuollaiset työttömien monivaiheiset rekrytointi kiusaamiset sais jättää, oli ala ja duuni mikä hyvänsä mihin haetaan, kukaan työtön ei kaipaa enää lisää kiusaamista ja nöyryyttämistä vaan sitä aitoa, oikeaa työtä.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei työttömät perusta yrityksiä, kuten muualla maailmassa.
Mikö oikeus teillä on elämänsä loppuun asti elää toisten kukkarolla?
Omalta kohdaltani ei työ eikä yrittäminen kiinnosta. Kela maksaa pääkaupunkiseudulla uudehkon kaksion vuokran lähes kokonaan ja sitten päälle saa työttömyyskorvauksen. Kun tarvitsen jotain enemmän, käytän perintöä. Luulen että meitä on satojatuhansia, jopa miljoona ihmistä, jotka elää perinnöillä. Suuri ikäpolvi loi melkoisen vaurauden, jota nyt kulutamme.
Ethän sinä perinnöllä elä kun Kela maksaa vuokrasi ja saat työttömyyskorvausta. Itse tein sen ratkaisun kun irtisanouduin työstäni etten ilmoittautunut työttömäksi työnhakijaksi vaan elän perinnölläni. Ansiosidonnaiset jäi saamatta ym mutta olen tyytyväinen päätökseeni
Kun perintö makaa kuolipesässä tai muussa ulospäin näkymättämässä instrumentissä, se ei Kela-tukiin vaikuta.
Erikoista. Hallitus on HELPOTTANUT irtisanomista, mutta siitä huolimatta kuusivaiheinen prosessi ennenkuin uskalletaan palkata henkilö. On saatanan vaikeaa sanon minä, työttömyys taitanee jäädä huippulukemiin mikäli työn saaminen on mennyt jo hiuskarvan etsimiseksi Alpeilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyisi olla täysin hullu ja tyhmä idiootti jotta tavallinen resurssiton työtön lähtisi perustamaan yritystä.
Minä perustin maalausfirman . Kirjanpidon hoitaa ulkopuolinen, kesäaikaan olen ottanut työntekijöitä.
Tuo on hyvä jos on maalari ammatiltaan ja sinulla on jo ajokortti, auto, tarvikkeet mitä tarvitset työssäsi jotta ei tarvitse aloittaa tyhjästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omalta kohdaltani ei työ eikä yrittäminen kiinnosta. Kela maksaa pääkaupunkiseudulla uudehkon kaksion vuokran lähes kokonaan ja sitten päälle saa työttömyyskorvauksen. Kun tarvitsen jotain enemmän, käytän perintöä. Luulen että meitä on satojatuhansia, jopa miljoona ihmistä, jotka elää perinnöillä. Suuri ikäpolvi loi melkoisen vaurauden, jota nyt kulutamme.
Vai maksaa Kela sun vuokras ja päälle työmarkkinatukea vaikka olet saanut hyvän perinnön. Sinähän varsinainen satusetä olet.
Joku kateellinen alapeukuttaja iskeytyi ketjuun !
Tätä moni muukin ihmettelee. Miksi tohtorit ja muut pitkälle koulutetut eivät perusta yrityksiä.? Heillähän on se kaikkein suurin tieto asioista. Suomessa on pula vientiyrityksistä erityisesti.
Vierailija kirjoitti:
Koska te pihit työläiset ette osta mitään niin firma ei kannata. Tai sitten tilaatte temusta tai askartelette itse.
Ulkonäön perusteella valitaan mm kaupan kassoille ja iän, ei kelpaa 20 vuotta kaupan alalla työskentelevä ammattilainen jonka ikä on 50, kassalle valitaan se nuori nätti likka joka hyvä että edes tervehtii ja on kokoajan muiden avun varassa,sama koskee muitakin duunarialoja,,joo nuorille pitää antaa töitä ja mahdollisuus mutta jokaisessa rekrykiusaamisessa nuoret menevät edelle kaikessa,monissa rekryissä etsitään iloista,positiivista naurattajaa ei alan ammattilaista.
Vierailija kirjoitti:
Olet ollut pari vuotta työtön, peruspäivärahalla, mikä instanssi antaa sinulle luottoa yrityksen perustamiseen? Vaikka rakennusalan? Tarvitset tilavan pakettiauton, tonnien edestä työkaluja, ja muita tarpeita, työvaatteita jne. Ja kun näitä remppafirmoja on miljoona tarvitsen ikioman asiakaskunnan. Tietysti, jos nyt saat kymppitonnin lainan, kannattaa yritys perustaa. Ja sitten miettiä konkurssissa miten maksaa se laina takaisin.
Helppo neuvoa jos on takana rikkaan vanhemmat tai puoliso jotta voit harrastaa yrittäjää. Oikeasti se on hel vetin vaikeaa.
Huomasin saman. Tämä on tuttu, kysyy aina annatko mulle rahat että perustan yrityksen. Mistä rahat että voin ostaa siivousmopin jne. Kun pitäisi mennä töihin toiselle lähipaikkakunalle, mistä auto, annatko rahat autoon..jne. Sitten kun kerrottiin että katsastetun auton saa tonnilla, osamaksulla 50€ kuussa, niin sillä ei yllättäen ollut ajokorttia. Ja sama selitys jatkuu. Tämä paskiainen pilaa muiden oikeasti työtä hakevien arvostuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyisi olla täysin hullu ja tyhmä idiootti jotta tavallinen resurssiton työtön lähtisi perustamaan yritystä.
Minä perustin maalausfirman . Kirjanpidon hoitaa ulkopuolinen, kesäaikaan olen ottanut työntekijöitä.
Oliko sulla hyvin alkupääomaa perustaessasi yrityksen? Oliko sinun helppoa hoitaa kaikki elinkustannukset (asuminen, tuoka jne.) myös yrtyksen kulujen lisäksi? Onko sinulla puoliso, jonka kanssa jaat elinkustannukset - tuolla on nimittäin iso merkitys.
Vierailija kirjoitti:
Muistelen taas työnantajani erästä rekrytointia.
Työnhakija oli tavattoman vakuuttava ja selvitti sulavasti temppuradan. Nuori ikä, kaunis naama ja valokuvamallin kroppa auttoivat häntä paljon ja vakipaikka tuli heti.
Vuosikausia yhtiössä sijaisuuksia tehneet ammattitaitoiset työntekijät saattoivat vain sivusta katsoa hänen täydellistä osaamattomuuttaan; sitä paitsi hänellä oli ilkeä luonne, mikä on yllättävää nuorella, kauniilla ihmisellä, jota maailma ei ole vielä kolhinut.
Se hoikka kroppa ei myöskään soveltunut niin raskaaseen työhön ja pitkät saikut alkoivat heti. Neljän kuukauden koeajan jälkeen hän lähti tekemään vauvaa ja jäi sille tielleen. En tiedä, onko hänellä vielä se vakituinen työsuhde siellä voimassa.
Tää kertoo sairasta arvomaailmasta,myös kaupan alalle otetaan se nuori,nätti,hoikka likka vaikka ei mistään mitään tietäisi, sit on enimmäkseen tiellä joo se mallikroppa auttaakin tekemään veikkauksia tai laskemaan kassaa!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska te pihit työläiset ette osta mitään niin firma ei kannata. Tai sitten tilaatte temusta tai askartelette itse.
Temulle pitäisi laittaa tuplaverot. Pian Suomessa ei tehdä yhtään, mitään kun kiinanpojat polkee nälkäpalkalla tavarat ulos.
Minun mielestäni pitkäaikaistyöttömän (yli 3 vuotta työttömänä olleen) pitäisi päästä kevyemmin perustein kuntoutustuelle kuin työssä käyvän.
Nykyinen työttömien tukijärjestelmä on sellainen, että kaikenlainen omaehtoinen työkykyä ylläpitävä ja kehittävä toiminta aiheuttaa riskin, että voi menettää sen vähäisenkin toimeentulonsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko sulla hyvin alkupääomaa perustaessasi yrityksen? Oliko sinun helppoa hoitaa kaikki elinkustannukset (asuminen, tuoka jne.) myös yrtyksen kulujen lisäksi? Onko sinulla puoliso, jonka kanssa jaat elinkustannukset - tuolla on nimittäin iso merkitys.
Ihan vain jatkoin ammattiani itsenäisesti. Tottakai oli jo vehkeet hankittu pikkuhiljaa. Eikä siinä paljon omaa tarvita. Konevuokraamosta saa urakkakohtaisia laitteita. Varsinkin rajumpia hiekkapuhaltimia, tikkaita, henkilönostimia ja sellaista ollaan vuokrattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On siinä maalausfirman yrittäjä... Monikohan kollegasi on laittanut lapun luukulle viimesen parin vuoden aikana, kun raksa-ala tekee kuolemaa?
Tää maa tarvii takaisin perinteiset vihervasemmistolaiset arvot. Ne mitkä oli 2000-luvun alussa kukoistuksessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, se että Shimanon pyöränosa maksaa, Suomessa 80-90€ ja Saksasta sen saman palikan saa 30-40€, niin missä se vika mahdollisesti on, etten osta sitä suomalaiselta? Sisäänostohinta on molemmilla todennäköisesti melko sama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On nykyään vaikeaa. 20 vuotta sitten mentiin firman ovesta sisään kysymään töitä ja itse sain heti töitä. Nykyään ei kukaan pyydä haastatteluun vaikka lähettää 100 hakemusta.
Aiemmin oltiin aktiivisia ja kysyttiin töitä. Nykyään istutaan kotona krapulassa kalsareissa ja lähetellään sähköpostilla copypaste-hakemuksia kun työkkärin täti käskee.
Haistahan pitkä paska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On siinä maalausfirman yrittäjä... Monikohan kollegasi on laittanut lapun luukulle viimesen parin vuoden aikana, kun raksa-ala tekee kuolemaa?
Olen hänen puolestaan pahoillani että yrittää. Sinä angstinen haukkuja olet täällä suurin sankari.
Älä vaan tee työtä. Ainakaan perusta yritystä. Sinulle se ei sovi. Ei mikään muukaan.
Kiusaamista, se on mielestäni lievä ilmaisu. Tuohan on puristamista, kyykyttämistä, painostamista ja maratonjuoksu. Näin monivaiheisia työnhakuprosesseja ei varmaan kaikille aloille ole, mutta siitä huolimatta koen, että tämä henkilö heitettiin bussin alle ja jyrättiin yli, tällaisia vaiheita ei montaa perättäistä jaksa, en ainakaan minä ja mikäli kaikki kuusi vaihetta ovat menneet hyvin eikä siitä huolimatta valita tehtävään, olen satavarma, että henkilöön alkaa hiipiä pakokauhu tai jokin sellainen fiilis joka suorastaan ESTÄÄ ETSIMÄSTÄ TYÖTÄ, mikäli työn hakemisesta on tullut näin helvetin vaikeaa ja monivaiheista. Kaikkiin työtehtäviin en usko tämän pätevän.