Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työnhaku ja työttömien kiusaaminen

Vierailija
19.01.2026 |

https://yle.fi/a/74-20202878

Anteeksi vaan mutta todellakin tuollaiset työttömien monivaiheiset rekrytointi kiusaamiset sais jättää, oli ala ja duuni mikä hyvänsä mihin haetaan, kukaan työtön ei kaipaa enää lisää kiusaamista ja nöyryyttämistä vaan sitä aitoa, oikeaa työtä. 

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nykyään vaikeaa. 20 vuotta sitten mentiin firman ovesta sisään kysymään töitä ja itse sain heti töitä. Nykyään ei kukaan pyydä haastatteluun vaikka lähettää 100 hakemusta.

Vierailija
2/75 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On nykyään vaikeaa. 20 vuotta sitten mentiin firman ovesta sisään kysymään töitä ja itse sain heti töitä. Nykyään ei kukaan pyydä haastatteluun vaikka lähettää 100 hakemusta.

Aiemmin oltiin aktiivisia ja kysyttiin töitä. Nykyään istutaan kotona krapulassa kalsareissa ja lähetellään sähköpostilla copypaste-hakemuksia kun työkkärin täti käskee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä vaikka olisit tyyliin vauvasta vaariin tehnyt töitä ja on kokemusta monelta alalta hylkyä tulee vaan😒

Vierailija
4/75 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite muistan vuonna 2009 sen nöyryytyksen kun työkkärin tantta käski hakemaan meidän paikkakunnan shelliltä töitä kun siellä kuulemma olisi tarvetta kipeästi työntekijöille, menin paikan päälle, kättelin paikan pomoa joka katsoi mua kuin ruttotautista, ojensin hakemuksen, CV:n yms ja muistan vieläkin kun esittelin itseni, kerroin millä asialla ja kuka suositteli tulemaan, se esimies oli ihan että öööö ei meillä ole tarvetta tekijöille.... Tonnin seteli ilme ja mä halusin että lattia aukenis ja nielaisis mut, olin ihan tulipunainen kun sopersin että anteeksi häiriö ja poistuin nöyryytettynä muiden ihmisten edestä, saivat varmaan makeat naurut että taas joku hullu.... Muistan kuinka kesti monta päivää ennenkuin uskalsin mennä paikan päälle kysymään töitä. Senkin jälkeen oli takapakkia mutta koskaan en enää ikinä mennyt kysymään paikan päälle töitä vaan aina laitoin avoimen hakemuksen. 

Vierailija
5/75 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyse olisi jostakin kv firman tj:n paikasta, ymmärtäisin nämä rekrykierrokset, mutta tavan kaupan kassa...

Kyltti ovelle, että eka joka osaa käydä suihkussa ja sanoa hymyillen moi saa paikan takaisi 99% tapauksessa kelvon työvoiman.

Vierailija
6/75 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei työttömät perusta yrityksiä, kuten muualla maailmassa. 

Mikö oikeus teillä on elämänsä loppuun asti elää toisten kukkarolla?

Vierailija
7/75 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin oltiin aktiivisia ja kysyttiin töitä. Nykyään istutaan kotona krapulassa kalsareissa ja lähetellään sähköpostilla copypaste-hakemuksia kun työkkärin täti käskee.

Työkkärin täti saa sitä mitä tilaa

T:pitkäaikaistyötön kelan rahoilla

Vierailija
8/75 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai perustetaan lisää yrityksiä kun edellisetkin ovat menossa konkurssiin? Et taida olla kovin älykäs? Kerro nyt miten työtön perustaa yrityksen? Kenelle? 

Vierailija
9/75 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä vaikka olisit tyyliin vauvasta vaariin tehnyt töitä ja on kokemusta monelta alalta hylkyä tulee vaan😒

Avainsana on suhteet, jos niitä ei ole tänä päivänä niin ei mitään mahdollisuuksia työllistyä koska Suomessa ei ole sitä Arskan huutavaa työvoimapulaa. Työttömiä työnhakijoita on vaan aivan liikaa siihen nähden mitä tänne enää mahtuu työtä tekemään.

Vierailija
10/75 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalta kohdaltani ei työ eikä yrittäminen kiinnosta. Kela maksaa pääkaupunkiseudulla uudehkon kaksion vuokran lähes kokonaan ja sitten päälle saa työttömyyskorvauksen. Kun tarvitsen jotain enemmän, käytän perintöä. Luulen että meitä on satojatuhansia, jopa miljoona ihmistä, jotka elää perinnöillä. Suuri ikäpolvi loi melkoisen vaurauden, jota nyt kulutamme. 

Vierailija
11/75 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaan työnantajia lähettämällä turhia hakemuksia. Kirjoitan hakemuksiin että osaan jotain mitä en osaa. Kuten että olen johtanut isoja projekteja ja kokemusta on työnjohtamisesta. Kerran työhaasttelija suuttui mulle kun sanoin ettei minulla ole mitään kokemusta siitä hommasta mihin hain. Se kirosi kunnolla.

Vierailija
12/75 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerroppa hyvä yritysidea, mitkään käsityöpajat eivät tuo leipää pöytään, ja annatko sinä varat yrityksen perustamiseen ja teet ilmaiseksi kirjanpidon. Terv.entinen yrittäjä

Vierailija
13/75 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai perustetaan lisää yrityksiä kun edellisetkin ovat menossa konkurssiin? Et taida olla kovin älykäs? Kerro nyt miten työtön perustaa yrityksen? Kenelle? 

Maija oli siivooja, joutui työttömäksi. Nyt Maijalla on oma yritys ja töitä on eikä tarvitse elää toisten armoilla,

Vierailija
14/75 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerroppa hyvä yritysidea, mitkään käsityöpajat eivät tuo leipää pöytään, ja annatko sinä varat yrityksen perustamiseen ja teet ilmaiseksi kirjanpidon. Terv.entinen yrittäjä

Sulle en kerro mitää koska olet angstinen ja saamaton. Tuollaiselle pummille ja valhtelijalle ei tarvitse antaa mitään. Muka entinen yrittäjä..mikä vale, tiedän että vastailit aiemminkin eri persoonissa.

Vierailija
15/75 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva- pasta (vaiva-palsta) on Suomen suurin joutoväen ja vastahakoisten ihmisten  virtuaalinen esson baari. 

Vierailija
16/75 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauva- pasta (vaiva-palsta) on Suomen suurin joutoväen ja vastahakoisten ihmisten  virtuaalinen esson baari. 

Mikään ei saa täällä viihtyvää Kela-väkeä sohvalta ylös.  Kela elättää, kaikki ongelmat on muiden syy. 

Vierailija
17/75 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajien kannattaisi perustaa tänne vauvalle rekrysivut, olisi nimittäin tekijöitä vapaana rivissä ja jonossa.

Vierailija
18/75 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva-palsta on henkisesti vauvanasteelle jääneiden itsensä kieltäjien (narsistien, aikuisten) palsta. Sitä kirjoitellaan palstalla parhaimpaan virka-aikaan miksi (ne muut) eivät mene töihin, mutta samaan aikaan itse eivät mene töihin. Narsistihan näkee aina vian vain  muissa. Ne muut eivät mene töihin (en minä). Narsisti puhuu itsestään 3. muodossa. Hän ei mene töihin, vaikka tarkoittaa itseänsä. 

Vierailija
19/75 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömille pitäisi keksiä uusia velvollisuuksia.

Vierailija
20/75 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ite muistan vuonna 2009 sen nöyryytyksen kun työkkärin tantta käski hakemaan meidän paikkakunnan shelliltä töitä kun siellä kuulemma olisi tarvetta kipeästi työntekijöille, menin paikan päälle, kättelin paikan pomoa joka katsoi mua kuin ruttotautista, ojensin hakemuksen, CV:n yms ja muistan vieläkin kun esittelin itseni, kerroin millä asialla ja kuka suositteli tulemaan, se esimies oli ihan että öööö ei meillä ole tarvetta tekijöille.... Tonnin seteli ilme ja mä halusin että lattia aukenis ja nielaisis mut, olin ihan tulipunainen kun sopersin että anteeksi häiriö ja poistuin nöyryytettynä muiden ihmisten edestä, saivat varmaan makeat naurut että taas joku hullu..

Sori vaan, mutta en usko liikuttavaa tarinaasi. Ei työkkäri tuollaisia osoituksia silloinkaan tehnyt, teki vain sellaisiin paikkoihin missä oli sillä hetkellä auki oleva työpaikka heidän listoillaan.