Työnhaku ja työttömien kiusaaminen
Anteeksi vaan mutta todellakin tuollaiset työttömien monivaiheiset rekrytointi kiusaamiset sais jättää, oli ala ja duuni mikä hyvänsä mihin haetaan, kukaan työtön ei kaipaa enää lisää kiusaamista ja nöyryyttämistä vaan sitä aitoa, oikeaa työtä.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei työttömät perusta yrityksiä, kuten muualla maailmassa.
Mikö oikeus teillä on elämänsä loppuun asti elää toisten kukkarolla?
Kerroppa hyvä yritysidea, mitkään käsityöpajat eivät tuo leipää pöytään, ja annatko sinä varat yrityksen perustamiseen ja teet ilmaiseksi kirjanpidon. Terv.entinen yrittäjä
Sulle en kerro mitää koska olet angstinen ja saamaton. Tuollaiselle pummille ja valhtelijalle ei tarvitse antaa mitään. Muka entinen yrittäjä..mikä vale, tiedän että vastailit aiemminkin eri persoonissa.
Huomasin saman. Tämä on tuttu, kysyy aina annatko mulle rahat että perustan yrityksen. Mistä rahat että voin ostaa siivousmopin jne. Kun pitäisi mennä töihin toiselle lähipaikkakunalle, mistä auto, annatko rahat autoon..jne. Sitten kun kerrottiin että katsastetun auton saa tonnilla, osamaksulla 50€ kuussa, niin sillä ei yllättäen ollut ajokorttia. Ja sama selitys jatkuu. Tämä paskiainen pilaa muiden oikeasti työtä hakevien arvostuksen.
Miksi minä olen niin laiska etten mene töihin muuttuu lauseeksi ne muut ovat niin laiskoja etteivät mene töihin.
Kaikissa töissä on takana yritys, jossain muodossa. Suomessa on puute yrittäjistä. Varsinkin vientiyrityksistä. Tietoverkon avulla koko maailman lähes 8 miljardin ihmisen markkinat on saatavilla. On huomattavasti helpompi perustaa yritys tänään kuin menneinä aikoina. Mutta sitä ei tehdä. Miksi?
Miljoona ihmistä elää perinnöillä jossain määrin.
Toinen miljoona ihmistä odottaa perintöä.
Ei ole pakko tehdä muuta. Asunto ja käyttöraha tulee Kelasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On nykyään vaikeaa. 20 vuotta sitten mentiin firman ovesta sisään kysymään töitä ja itse sain heti töitä. Nykyään ei kukaan pyydä haastatteluun vaikka lähettää 100 hakemusta.
Aiemmin oltiin aktiivisia ja kysyttiin töitä. Nykyään istutaan kotona krapulassa kalsareissa ja lähetellään sähköpostilla copypaste-hakemuksia kun työkkärin täti käskee.
Kuvailemasi krapulainen kalsarihahmo ei sovi ainakaan itseeni työttömänä (eikä keneenkään työttömään tuttavaani). Olen koulutettu, virkeä, aktiivisesti kehittymään pyrkivä. Haen töitä, niitä vähiä, turhautumiseen asti: turhauttaa kun hienosta cv:stä, tutkinnoista ja kokemuksesta huolimatta ei tärppää. Myöskään kehittymistä lisäkoulutuksen suhteen ei aina sallita, työtön saa olla tosi varovainen, ettei tule yks kaks rangaistusta vaikkapa jostain verkkokurssista. Siitä huolimatta, että se olisi tapahtunut iltasella, ja jonka yhtä hyvin olisit voinut suorittaa palkkatyössä ollessasi. Työttömän kädet on aika lailla sidottu. Samaan aikaan syötetään näitä mielikuvia juopottelevista nahjuksista, sohvaperunoista, jotka vain odottaa passiivisina korvauksia. En tunne ketään, joka haluaisi elää tuolla tavalla. Miten työttömyys yhtäkkiä loihtisi aiemmin aktiivisen ja fiksun ihmisen yhtäkkiä kaljaa kittaavaksi aivokuolleeksi nahjukseksi?
Noista mielikuvista hyötyy ainoastaan OrpoPurran oikeistohallitus, kun tuo propaganda ikään kuin antaa luvan työttömien rangaistuksille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On nykyään vaikeaa. 20 vuotta sitten mentiin firman ovesta sisään kysymään töitä ja itse sain heti töitä. Nykyään ei kukaan pyydä haastatteluun vaikka lähettää 100 hakemusta.
Aiemmin oltiin aktiivisia ja kysyttiin töitä. Nykyään istutaan kotona krapulassa kalsareissa ja lähetellään sähköpostilla copypaste-hakemuksia kun työkkärin täti käskee.
Kuvailemasi krapulainen kalsarihahmo ei sovi ainakaan itseeni työttömänä (eikä keneenkään työttömään tuttavaani). Olen koulutettu, virkeä, aktiivisesti kehittymään pyrkivä. Haen töitä, niitä vähiä, turhautumiseen asti: turhauttaa kun hienosta cv:stä, tutkinnoista ja kokemuksesta huolimatta ei tärppää. Myöskään kehittymistä lisäkoulutuksen suhteen ei ain
Kun olet noinkin koulutettu ja osaava, eikö juuri sinun pitäisi käyttää tietoasi ja osaamista yrityksen perustamiseen ja johtamiseen? Mitä enää odotat?
Niin ! perustat yrityksen ja palkkaat siihen työttömiä. Teet tärkeää palvelusta yhteiskunnalle, itsellesi ja muille työttömille. Panostasi arvostettaisiin.
Olet ollut pari vuotta työtön, peruspäivärahalla, mikä instanssi antaa sinulle luottoa yrityksen perustamiseen? Vaikka rakennusalan? Tarvitset tilavan pakettiauton, tonnien edestä työkaluja, ja muita tarpeita, työvaatteita jne. Ja kun näitä remppafirmoja on miljoona tarvitsen ikioman asiakaskunnan. Tietysti, jos nyt saat kymppitonnin lainan, kannattaa yritys perustaa. Ja sitten miettiä konkurssissa miten maksaa se laina takaisin.
Helppo neuvoa jos on takana rikkaan vanhemmat tai puoliso jotta voit harrastaa yrittäjää. Oikeasti se on hel vetin vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vauva- pasta (vaiva-palsta) on Suomen suurin joutoväen ja vastahakoisten ihmisten virtuaalinen esson baari.
Sinähän näytät viihtyvän hyvin kaltaistesi seurassa.
Täytyisi olla täysin hullu ja tyhmä idiootti jotta tavallinen resurssiton työtön lähtisi perustamaan yritystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vauva- pasta (vaiva-palsta) on Suomen suurin joutoväen ja vastahakoisten ihmisten virtuaalinen esson baari.
Mikään ei saa täällä viihtyvää Kela-väkeä sohvalta ylös. Kela elättää, kaikki ongelmat on muiden syy.
Rauhoitu Riikka. Ja keskity töihisi.
Suomi on lamassa ja meillä on Euroopan korkein työttömyys.
Muistelen taas työnantajani erästä rekrytointia.
Työnhakija oli tavattoman vakuuttava ja selvitti sulavasti temppuradan. Nuori ikä, kaunis naama ja valokuvamallin kroppa auttoivat häntä paljon ja vakipaikka tuli heti.
Vuosikausia yhtiössä sijaisuuksia tehneet ammattitaitoiset työntekijät saattoivat vain sivusta katsoa hänen täydellistä osaamattomuuttaan; sitä paitsi hänellä oli ilkeä luonne, mikä on yllättävää nuorella, kauniilla ihmisellä, jota maailma ei ole vielä kolhinut.
Se hoikka kroppa ei myöskään soveltunut niin raskaaseen työhön ja pitkät saikut alkoivat heti. Neljän kuukauden koeajan jälkeen hän lähti tekemään vauvaa ja jäi sille tielleen. En tiedä, onko hänellä vielä se vakituinen työsuhde siellä voimassa.
Vierailija kirjoitti:
Täytyisi olla täysin hullu ja tyhmä idiootti jotta tavallinen resurssiton työtön lähtisi perustamaan yritystä.
Minä perustin maalausfirman . Kirjanpidon hoitaa ulkopuolinen, kesäaikaan olen ottanut työntekijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irtisano itsesi ja mene aktiivisesti etsimään sitä työtä, niin katotaan kuinka nopeasti saat töitä. Riittääkö 2 vuotta edes? Ennen se työkkärin täti jopa etsi niitä töitä, joten se siitä aktiivisuudesta.
5 rekrykierrosta? Mikä järki. Ei sentään haeta mitään aivokirurgia tai vastaavaa jossa pitäs saada se parhaista parhaimman paras työntekijä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa töissä on takana yritys, jossain muodossa. Suomessa on puute yrittäjistä. Varsinkin vientiyrityksistä. Tietoverkon avulla koko maailman lähes 8 miljardin ihmisen markkinat on saatavilla. On huomattavasti helpompi perustaa yritys tänään kuin menneinä aikoina. Mutta sitä ei tehdä. Miksi?
Suomeen sitä ei kannata edes tehdä. On ihan naurettavaa, että yritykset menee konkurssiin sen takia, että yrittäjällä ei ole varaa maksaa YELiä, joka vedetään jostain hatusta, että sinun tulosi on taulukosta keskimäärin tämän verran ja verrokkihenkilöinä on suuryritysten verrokit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei työttömät perusta yrityksiä, kuten muualla maailmassa.
Mikö oikeus teillä on elämänsä loppuun asti elää toisten kukkarolla?
Omalta kohdaltani ei työ eikä yrittäminen kiinnosta. Kela maksaa pääkaupunkiseudulla uudehkon kaksion vuokran lähes kokonaan ja sitten päälle saa työttömyyskorvauksen. Kun tarvitsen jotain enemmän, käytän perintöä. Luulen että meitä on satojatuhansia, jopa miljoona ihmistä, jotka elää perinnöillä. Suuri ikäpolvi loi melkoisen vaurauden, jota nyt kulutamme.
Ethän sinä perinnöllä elä kun Kela maksaa vuokrasi ja saat työttömyyskorvausta. Itse tein sen ratkaisun kun irtisanouduin työstäni etten ilmoittautunut työttömäksi työnhakijaksi vaan elän perinnölläni. Ansiosidonnaiset jäi saamatta ym mutta olen tyytyväinen päätökseeni, pärjään ja olen "vapaa".
Vierailija kirjoitti:
Tässä yksi typerimmistä kommenteistä täällä.
Menepä peilin eteen ja toista kommenttisi. Suomessa on noin puoli miljoonaa yritystä. Tiedän, monet, monet työttömiksi joutuneet ovat perustaneet yrityksiä ja paljon on suuriakin menestystarinoita. Suuria vientiyrityksiäkin tänään. Myös yhden ihmisen yrityksiä kuten parturi-kampaamon, siivooja, rakennusmies, puuseppä, it-konsultti jne.
Vierailija kirjoitti:
Vauva-palsta on henkisesti vauvanasteelle jääneiden itsensä kieltäjien (narsistien, aikuisten) palsta. Sitä kirjoitellaan palstalla parhaimpaan virka-aikaan miksi (ne muut) eivät mene töihin, mutta samaan aikaan itse eivät mene töihin. Narsistihan näkee aina vian vain muissa. Ne muut eivät mene töihin (en minä). Narsisti puhuu itsestään 3. muodossa. Hän ei mene töihin, vaikka tarkoittaa itseänsä.
Tässä henkisesti vauvan asteelle jäänyt työtön narsisti haukkuu muita kun näkee omat vikansa aina muissa ihmisissä. Kaikki muut tällä palstalla ovat hänen suurta ylhäisyyttään alempana, tirsk!
Narsisti projisoi itseään sitä mitä inhoaa itsessään eniten. Eli ne muut ovat niin laiskoja etteivät mene töihin, en minä. Narsisti tarkoittaa tällä itseän. Narsisti inhoaa itsessään laiskuutta.