Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketoruokavalio. Mitä terveyshaittoja?

Vierailija
18.01.2026 |

Oletko ollut pitempään ketoruokavaliolla ja saanut jotain oireita joiden vuoksi jouduit lisäämään hiilihydraatteja enemmän ruokavalioon? Mitä ne oireet olivat? Tiedän että iso osa voi erittäin hyvin ja painokin putoaa helposti. Näitä tietoja en tarvitse vaan niitä joissa oikeasti on ollut pakko lisätä hiilihydraatteja koska muuten voisi huonosti.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kellään ole tullut haittoja?

Vierailija
2/23 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haju. Osa alkaa haisemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis koko ihminenkö, hiki, hengitys?

Vierailija
4/23 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ketolla 10v. Lopulta hirveät sydämen lisälyönnit olivat päivittäisiä. Tulivat lopulta niin hirveinä kohtauksina että lopetin koko keton. Luulin, että kuolen. Ja ei johtunut ellujen puutteesta. Söin tarpeeksi natriumia, kaliumia, magnesiumia ym. Otin takaisin juurekset ja hedelmät ja silti kärsin vielä lisälyönneistä vaikka olen ollut pois ketosta jo 2kk. Joudun syömään tarvittaessa nyt beetasalpaajaa. Mutta tilanne huomattavasti parempi nyt. Sydän tutkittu ja on terve. 

Vierailija
5/23 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis urheilija. Treenikin kulkee nyt paremmin. Ennen oli lumbagoja selässä ym ongelmia. Ei sovi urheilijalle, että on ihan nollahiilareilla. 

Vierailija
6/23 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu hengitys haisee raadolta. Hiki myös.

Vierailija
7/23 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin ketolla 10v. Lopulta hirveät sydämen lisälyönnit olivat päivittäisiä. Tulivat lopulta niin hirveinä kohtauksina että lopetin koko keton. Luulin, että kuolen. Ja ei johtunut ellujen puutteesta. Söin tarpeeksi natriumia, kaliumia, magnesiumia ym. Otin takaisin juurekset ja hedelmät ja silti kärsin vielä lisälyönneistä vaikka olen ollut pois ketosta jo 2kk. Joudun syömään tarvittaessa nyt beetasalpaajaa. Mutta tilanne huomattavasti parempi nyt. Sydän tutkittu ja on terve. 

Minä olen ollut nyt muutaman kuukauden ketolla ja tullut myös lisälyöntisyyttä. Voi siis johtua ruokavaliosta, vaikka epäilin että kilpirauhanen taas reistailee. Hyvä tietää, kiitos.

Vierailija
8/23 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten yhdistät tuon ketoruokaan, jos kerran 10 vuotta söit siten? Ei voi olla yhteydessä siihen. 

Vierailija
9/23 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut haittavaikutuksia, hajusta en tiedä kun itse en haista muutenkaan juuri mitään, on niin huono nenä.

Vierailija
10/23 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta meni unet ja samoin tuli lisälyöntejä. Korjaantuivat kun lisäsin hiilareita. Olen aktiiviliikkuja myöskin jos sillä on asian kanssa mitään tekemistä. Ketosta hain apua jatkuviin suolistovaivoihin joihin se kyllä toimi kuin naulattu.

Vierailija
11/23 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten yhdistät tuon ketoruokaan, jos kerran 10 vuotta söit siten? Ei voi olla yhteydessä siihen. 

No siihen juuri oli yhteydessä 10v ainana. Mitä syvempi ketoosi, sen enemmän lisälyöntejä. Ja olin täysin rasva-adaptoitunut. 

Vierailija
12/23 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta meni unet ja samoin tuli lisälyöntejä. Korjaantuivat kun lisäsin hiilareita. Olen aktiiviliikkuja myöskin jos sillä on asian kanssa mitään tekemistä. Ketosta hain apua jatkuviin suolistovaivoihin joihin se kyllä toimi kuin naulattu.

Unettomuus minuakin vaivaa ja päänsärky jota ei yleensä ole koskaan. Lisäksi tuli virtsatietulehduksia toinen toisensa perään. Jouluna söin enemmän hiilareita ja nukutti todella hyvin. Ongelma vaan se että verensokeri nousi liian korkealle.

Vierailija
13/23 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että mun sydän rasittui kovasta treenistä ja ketosta.. En palautunut vaikka yritin panostaa siihen. Mun pro bnp oli tosi koholla ja sitä vähän pelästyin. Kun siirryi syömään enemmän hh sydän tervehtyi. Edelleen kiristän välillä hh määriä mutta tankkaan niitä ennen treeniä ja palautukseen myös.

Vierailija
14/23 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti ketoosi vaikuttaa luetun ymmärtämiseen ja sanalliseen hahmottamiseen :D

Vierailija
15/23 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Dirty Keto" nostaa kolesterolin pilviin.

Vierailija
16/23 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ummetus, liian vähän kuituja.

Vierailija
17/23 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ongelma oli veriarvojen seuraaminen, kun julkiselle ei ahdo päästä millään, jos ei ole pää irti. nykyisin syön vain lihaa, kanaa, kalaa, kananmunia ja eräitä vihanneksia. tässäkin on sivuvaikutuksena voinnin paraneminen ja painon alhaalla pysyminen. 

Vierailija
18/23 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sydänkohtauksen jälkeen ihminen alkaa mätänemään ja haisemaan.

Se on ketoruokavalion ongelma.

Vierailija
19/23 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tämä 10v ketolla ollut. Söin tosi paljon kovaa rasvaa, mm. juustoja ym. Nyt syön chia/pellavaa, hedelmiä, kanammunia, kalaa, juureksia ym. ja voin loistavasti. 

Vierailija
20/23 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Dirty Keto" nostaa kolesterolin pilviin.

Monelle Dirty keto tarkoittaa, että syödään viikko hulluna rasvaa ja vkl sokeriherkkuja eli eletään kuin siat pellossa. Ei se ole minkään sortin ketoa vaan epäterveellinen ruokavalio. Moni lihoo sillä, eikä ihme..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi