Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi te nuoret ette enää perusta perhettä?

Vierailija
18.01.2026 |

Ollaan huolissaan vauvakadosta ja siitä miten suomalaiset tulevat radikaalisti vähenemään tulevina vuosikymmeninä. Tähän ei ole kuin yksi lääke! Teidän nuorten(20-40 vuotiaiden) on perustettava perheitä ja tehtävä lapsia! Me 50-60-luvulla syntyneet olemme jo oman osamme tehneet. Nyt olisi teidän vuoronne. 

Miksi perhe-elämä ja lapset eivät enää kiinnosta? 

Minun nuoruudessani oli selvää, että tytöistä tulee joskus paitsi naisia myös äitejä ja pojista miehiä ja isiä. Miksi se ei ole teille enää tärkeää?

Mitä ihmettä maailmassa on tapahtunut? Ymmärrän, että maailma on nykyään todella sekavassa vaiheessa mutta niin on ollut aina. Me elimme nuoruutemme kylmän sodan aikaan ydinsodan pelossa mutta silti perustettiin perheet ja saatiin lapsia. 

Toistan. Nyt on teidän vuoronne!

Kommentit (443)

Vierailija
241/443 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

naiset osaa 20-30v nirsoilla ja valikoida sitä varakkaampaa miestä kun se ei riitä eikä ole riittänyt enää yli 20vuoteen että tavallinen mies käy töissä ja olisi muuten hyvä ja kunnollinen, se on ihan valetta ettei näillä ole väliä että löytyy miehen puolelta varakkuuksia omistuksia sekä kesämökkiä jne.. 

sitten kun naiset on ne parhaimmat hedelmällisyysvuodet tuhlannut näihin etsimisiin ja köyhempien haukkumiseen niin sitten naiselle alkaa tulla paniikki kun ikää onkin jo 33v ja todella kiire otan kenet vain  

Suomessa verotus tasaa tuloeroja niin että suurin osa ei työllään vaurastu. Oikeasti rikkaita on vähän. Suurin osa naisista sen sijaan haluaa älykkään miehen joka osaa kirjoittaa. 

Vierailija
242/443 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

naiset osaa 20-30v nirsoilla ja valikoida sitä varakkaampaa miestä kun se ei riitä eikä ole riittänyt enää yli 20vuoteen että tavallinen mies käy töissä ja olisi muuten hyvä ja kunnollinen, se on ihan valetta ettei näillä ole väliä että löytyy miehen puolelta varakkuuksia omistuksia sekä kesämökkiä jne.. 

sitten kun naiset on ne parhaimmat hedelmällisyysvuodet tuhlannut näihin etsimisiin ja köyhempien haukkumiseen niin sitten naiselle alkaa tulla paniikki kun ikää onkin jo 33v ja todella kiire otan kenet vain  

Itse sanoisin että paras strategia on kerätä kokemusta, viisautta ja omaisuutta 18-35v ja 35v-45v tehdä yksi lapsi sellaisen miehen kanssa, joka on geneettisesti upgrade ja juridisesti pienin riski.

Tosiasia on, että suomalainen tavisukko on nykyään suurin riski naisen ja lapsen hyvinvoinnille, sillä omaa valtaa ja oikeuksia molempiin, mutta ei riittävästi vastuuta siihen nähden, miten paljon voi aiheuttaa haittaa. Lisäksi suomalainen genetiikka on suurelta osin aika heikkoa, joka johtuu huonoista elintavoista ja esim. Huonosta ruuasta. Häkkikana ja prodepirtelö on aivan käsittämättömän paskaa ruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/443 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minuakin huolestuttaa nykyisen hallituksen toimet. 

En kuitenkaan ymmärrä,  että mitä kaikkea pitäisi olla lapselle tarjota ennenkuin lapsia voi harkita. Itse sain omani 80-luvun puolenvälin aikoihin. Ei meillä sillon ollut tarjoata kuin ruokaa, rakkautta ja katto pään päälle. Ei ulkomaanmatkoja eikä kaapeli teevetä tai vastaavaa. Hyvän lapsuuden silti saivat ja täyspäisiksi aikuisiksi kasvoivat. Omakotitaloa meillä ei ikinä ollut.

Nykyään pitäisi olla kaikki valmiina ja enemmänkin tai muuten ei voi perhettä perustaa. 

Ap

Kyllä tässä on epävarmaa ihan se koti ja ruoka osuuskin. Itse pelännyt jo pari vuotta kodittomaksi joutumista viranomaisten mielivallan takia (ei päihderiipuvuutta tms. elämänhallinnnan ongelmaa, vaan työkyvyn vienyt sairaus). Mihinkään ei voi enää luottaa.

Vierailija
244/443 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä maailmassa on ihan riittävästi ihmisiä, ja maapallon kantokyky on jo ylitetty. 

Sitäpaitsi on ihan kiva nauttia elämästä ilman huutavaa sinappitykkiä, ja keskittyä jo olemassa olevien ihmisten hyvinvointiin.

Mutta mitä tehdään vanhuksille, jotka luulevat että ainoa tehtävä ihmiselle on lisääntyminen?

Vierailija
245/443 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse sanoisin että paras strategia on kerätä kokemusta, viisautta ja omaisuutta 18-35v ja 35v-45v tehdä yksi lapsi sellaisen miehen kanssa, joka on geneettisesti upgrade ja juridisesti pienin riski.

Tosiasia on, että suomalainen tavisukko on nykyään suurin riski naisen ja lapsen hyvinvoinnille, sillä omaa valtaa ja oikeuksia molempiin, mutta ei

suomessa on ruoka ihan järkyttävän kallista, ja vaikka suomi on maailman paras maa niin täällä syödään yllättävän epäterveellisesti ja voidaan huonosti. Ja mahdollisimman halvalla ostettua ruokaa voi altistaa sairauksille pitemmässä juoksussa. 

Vierailija
246/443 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono talous on tekosyy. Ennen oltiin niin köyhiä että oli vähemmän kuin ei mitään. Nälkään kuoltiin eikä siitä ole kovin montaa sukupolvea. Silti joka talossa oli kymmenen lasta. Joku muu tässä mättää. Suurin syy on se että ei osata luoda kestäviä parisuhteita. Miksi ennen osattiin. Pariutumistaidot eivät ole voineet muuttua.

Sinäpä se historioitsija samaan hengenvetoon kirjaat ajoista jolloin kuoltiin nälkään ja samalla oli varaa kymmeneen lapseen. Voitko yhtään kuvitella, että noina aikoina ei ollut sellaista käänteentekevää ihmettä kuin hormonaalinen ehkäisy? Voin pääni laittaa pantiksi, että naiset ei olisi samaa tahtia pukanneet vauvoja ulos jos olisivat saaneet saman ehkäisyn kuin nykyään ja yhtä vähällä vaivalla. Ja kun nälkään kuollaan, niin kyllähän niitä lapsia nyt toisaalta kannattaa tehdä että edes joku niistä selviää hengissä

Jep. Niitä lapsia kuoli paljon. Osa laitettiin töihin jo alle kouluikäisenä, jotta lapsi ei kuolisi nälkään. 

Vierailija
247/443 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ilmastoteko: Älä lisäänny. 

Vierailija
248/443 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylensyönnin ihannointi on se suurin ongelma. Myös lihasten kasvattelu on ylensyöntiä. Sitten lisäksi nämä juntti mielipiteet lihasta, jne. Mutta lisääntymisasia ei varsinaisesti edes koske keskustaukkoja, vaan naisia. Vain nainen voi asiasta päättää ja tuo että lainsäädännnöllä yritetään sysätä valtaa asiasta miehille vaan ajaa naisia kauemmas ja haluttomammaksi asian suhteen. Ei ole mitään syytä, miksi miehen pitäisi omistaa lasta, kun ei huolehdi edes äidistä.

Vierailija
249/443 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosta on pian vuosi, eikä ole ollut vielä päivää, jolloin en ole ollut onnellinen, että en tehnyt lapsia entisen kumppanini kanssa. Vasta 7 vuoden kohdalla lopetti esittämästä ja paljasti todellisen persoonansa. Kun jätin, valitti, miten ei edes tunne minua. Ilmeisesti kuvitteli, että minusta ei ole lähtemään.

Jos vielä alan parisuhteeseen ja suunnittelen lapsia, kumppaniksi käy enää vain sellainen henkilö, jonka tunnen henkilökohtaisesti jo jostain tyyliin nuoruusvuosista asti. 

Vierailija
250/443 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta laitan taas piu pau pelit tulille ja nautiskelen vähän käytetystä, tehokkaasta peli-PC:stäni. Sinappikoneiden hoitamiset ja naisten vonkaamiset jätän muiden huoleksi =D

T. M38

Vierailija
251/443 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan puppua, ei Suomi mitään lapsia tartte. Jos tarttee niin ne tulevat ulkomailta 🤗

Vierailija
252/443 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarvetta perustaa perhettä eikä hankkia lapsia

Vierailija
253/443 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 34-v, introvertti ja kokematon asperger-mies. Eiköhän tämä selitä perheettömyyteni. Töissä kuitenkin käyn ja pidän muutoinkin itsestäni huolta. Katsotaan seuraavassa elämässä, josko perhe siunaantuisi.  

Vierailija
254/443 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 34-v, introvertti ja kokematon asperger-mies. Eiköhän tämä selitä perheettömyyteni. Töissä kuitenkin käyn ja pidän muutoinkin itsestäni huolta. Katsotaan seuraavassa elämässä, josko perhe siunaantuisi.  

Samat sanat.

M42

Vierailija
255/443 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä odotan esikoistamme ja olen 37-vuotias. Kertoo jotain meidän yhteiskunnasta että vasta parin vuoden ajan meillä on puolison kanssa elämä ja taloudellinen tilanne ollut niin vakaa, että uskaltaa perhettä perustaa. 

Vierailija
256/443 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä haluan olla vaimo ja äiti enemmän kuin mitään. Mutta minä EN suostu sen lisäksi vielä olemaan mies ja isä, joka käy töissä ja elättää perheensä ja sitten vielä kotona hoitaa äidin ja naisen työt. 

Odotan, kunnes löydän miehen joka haluaa astua siihen miehiseen rooliinsa perheen elättäjänä. Eli miehellä on oltava tarpeeksi rahaa, sillä tässä maailmassa rahalla on todellakin väliä.

Elinkustannukset ovat korkealla, joten miehellä tulee olla hyvä palkka ja vakaa työpaikka, sekä säästöjä pahan päivän varalle. Hänen tulee myös olla aktiivinen, kyvykäs, ahkera ja vastuuntuntoinen mies työssään, jolla on kyky selviytyä haasteista, eikä hämmenny pienistä vastoinkäymisistä. Sillä jos mies vaikka menettää työpaikkansa, voin luottaa miehen kyvykkyyteen uuden työn hankkimisessa, ja siihen asti selviämme hänen säästöillä.

Tällaisilla miehillä on kysyntää. Mitä sinä tuot pöytään kilpailutilanteessa?

Vierailija
257/443 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset kelpuuttavat suhteisiin vain pitkiä, komeita ja menestyneitä miehiä. Kaltaiseni kunnoliset, kiltit ja hyvät miehet hylätään yksinäisyyteen.

Ei pidä paikkaansa. Mulla on kunollinen, kiltti ja hyvä mies jonka nappasin itselleni. Hän on myös itseäni pidempi (ei mikään saavutus), menestyy työssään ja komeanakin minä tuota lurjusta pidän <3

Ihan aikuisten oikeasti, sun itsesäälissä vellominen ne naiset karkottaa. Prismatestiä kehään, niin näät millaiset perunanaamat siellä ostaa vauvanvaippoja. 

"Mies on itseäni pidempi / menestyy työssään / on komea".

Case closed.

Tavallisiin miehiin tyydytään silloin jos ei saada sitä komistusta nalkkiin tai heille enää kelvata. 

Vierailija
258/443 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen, että ne sukupolvet, jotka ovat nyt siinä iässä, että odottelevat omien lastensa tekevän lapsia - kysyisin teiltä seuraavaa:

- Näin taloudellisesti epävarmoina aikoina, oletteko turvanneet omien lastenne asumisen esim. ostamalla heille asunnot? 

- Oletteko maksaneet lastenne opinnot?

Nimittäin aivan varmasti nuoret ihmiset lykkäävät lapsentekoa, jos ei ole rahaa kunnolla asumiseen, ja päin vastoin pitäisi yrittää selviytyä valtavista opintolainoista.

Itse olen hommannut omille lapsilleni tulevaisuutta varten asunnot, ei tarvitse pelätä koskaan asunnottomuutta, eikä maksella kalliita vuokria. Ohjeistan heitä tietysti säästämään omaa, isompaa omistusasuntoa / omakotitaloa varten.

Vierailija
259/443 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiasia on, että suomalainen tavisukko on nykyään suurin riski naisen ja lapsen hyvinvoinnille, sillä omaa valtaa ja oikeuksia molempiin, mutta ei riittävästi vastuuta siihen nähden, miten paljon voi aiheuttaa haittaa. Lisäksi suomalainen genetiikka on suurelta osin aika heikkoa, joka johtuu huonoista elintavoista ja esim. Huonosta ruuasta. Häkkikana ja prodepirtelö on aivan käsittämättömän paskaa ruokaa.

Jos mielestäsi suomalainen genetiikka on heikkoa, niin et sinäkään siihen tee poikkeusta.

Vierailija
260/443 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varaa eikä luottamusta tulevaan. Sinun ikäluokkasi on tyhjentänyt kassan ja jättänyt jälkeensä pelkkää kaaosta. Muuta kysyttävää?