Miksi te nuoret ette enää perusta perhettä?
Ollaan huolissaan vauvakadosta ja siitä miten suomalaiset tulevat radikaalisti vähenemään tulevina vuosikymmeninä. Tähän ei ole kuin yksi lääke! Teidän nuorten(20-40 vuotiaiden) on perustettava perheitä ja tehtävä lapsia! Me 50-60-luvulla syntyneet olemme jo oman osamme tehneet. Nyt olisi teidän vuoronne.
Miksi perhe-elämä ja lapset eivät enää kiinnosta?
Minun nuoruudessani oli selvää, että tytöistä tulee joskus paitsi naisia myös äitejä ja pojista miehiä ja isiä. Miksi se ei ole teille enää tärkeää?
Mitä ihmettä maailmassa on tapahtunut? Ymmärrän, että maailma on nykyään todella sekavassa vaiheessa mutta niin on ollut aina. Me elimme nuoruutemme kylmän sodan aikaan ydinsodan pelossa mutta silti perustettiin perheet ja saatiin lapsia.
Toistan. Nyt on teidän vuoronne!
Kommentit (443)
En halua kasvattaa lasta tällä vuosikymmenellä. Suomalaisista on tullut pelkkiä psykopaatteja. Ruutu käteen taaperolle ja yhteiskunta tehköön taikojaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä haluan olla vaimo ja äiti enemmän kuin mitään. Mutta minä EN suostu sen lisäksi vielä olemaan mies ja isä, joka käy töissä ja elättää perheensä ja sitten vielä kotona hoitaa äidin ja naisen työt.
Odotan, kunnes löydän miehen joka haluaa astua siihen miehiseen rooliinsa perheen elättäjänä. Eli miehellä on oltava tarpeeksi rahaa, sillä tässä maailmassa rahalla on todellakin väliä.
Elinkustannukset ovat korkealla, joten miehellä tulee olla hyvä palkka ja vakaa työpaikka, sekä säästöjä pahan päivän varalle. Hänen tulee myös olla aktiivinen, kyvykäs, ahkera ja vastuuntuntoinen mies työssään, jolla on kyky selviytyä haasteista, eikä hämmenny pienistä vastoinkäymisistä. Sillä jos mies vaikka menettää työpaikkansa, voin luottaa miehen kyvykkyyteen uuden työn hankkimisessa, ja siihen asti selviämme hänen säästöillä.
Feminismi on jo vuosikymmeniä muokannut yhteiskuntaa sellaiseksi ettei tuollaisia miehiä ole olemassa.
Koska avioliitto ja varsinkin lapset on naiselle aina paska diili. Olisin ilomielin perustanut perheen, jos olisin mies.
Vierailija kirjoitti:
Perhe on patriarkaalinen sortorakenne. Siksi.
Feminismi ravisteli rakenteen.
Yhteiskunnan väljentyneet normit eivät vapauta vain naisia, vaan antavat myös miehille enemmän tilaa valita.
Vierailija kirjoitti:
Koska avioliitto ja varsinkin lapset on naiselle aina paska diili. Olisin ilomielin perustanut perheen, jos olisin mies.
Enää ei riitä, että äiti tekee uhrauksia lapsen vuoksi. Myös miehen vastuu kodista on koko ajan leveämpi. Lapsen saaminen painaa miehen harteilla enemmän kuin ennen. Kun vapaus valita lisääntyy, yhä useampi uskaltaa sanoa suoraan, ettei halua lapsia, sukupuolesta riippumatta. Miestä yritetään ajaa nyt vuorostaan kotiin lasten kanssa, koska voimaantunut naiskunta haluaa oman vuoronsa mennä töissä ja harrasteissaan. Sori. Yksikään ei mene siihen miinaan, jossa he ovat nähneet naisten riutuvan sukupolvesta toiseen. Kuka mies/nainen edes yrittäisi alkaa tekemään töitä ja vielä kotona hoitamaan lapset?
Lapset kasvaa ja maksaa. Suomeksi: vie tajuttomat määrät aikaa, voimarahoja ja rahaa. Ja varmin tapa pilata suhde on tehdä lapsia.
Elin elämäni ensimmäisen 19 vuotta perheessä, ei kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Ketä syytetään sitten, kun tajutaan, etteivät muunsukupuolisetkaan halua lapsia?
Olen vieraantunnut naisista. Se kehitys lähti käyntiin jo varmaan ala-asteella ja vahvistui lukio-iässä sanallisista "kannustluista", mm. eräs opettaja mm sanoi luokassa kaikkien kuulleet että piip( nimeni) ei välitä tytöistä. t neitsytpoika 42
Vierailija kirjoitti:
Koska naisia ei enää perheen perustaminen kiinnosta, vaan matkustaminen ja viinin lipitys.
..lisättynä MEETOO-vouhotuksella...lopputulos on tämä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketä syytetään sitten, kun tajutaan, etteivät muunsukupuolisetkaan halua lapsia?
En usko feministeillä olevan silloinkaan minkäänlaisia ongelmia olla syyttämättä kaikkia miehiä kautta historian.
Itselleni se oli selvää alusta asti mutta ymmärrän jos joku ei halua tai ei ole asiaa miettinyt. Onneksi on varaa valita. Kukin tyylillään.
M91
Vierailija kirjoitti:
Olen vieraantunnut naisista. Se kehitys lähti käyntiin jo varmaan ala-asteella ja vahvistui lukio-iässä sanallisista "kannustluista", mm. eräs opettaja mm sanoi luokassa kaikkien kuulleet että piip( nimeni) ei välitä tytöistä. t neitsytpoika 42
Se on sellaista. Ite köyrin jo 15 kesäsestä.
MILLÄ HELVETIN RAHALLA? Olen korkeakoulutettu ja töissä ja silti jopa tällä lyhyellä matikalla pystyn laskemaan että pelimerkit ei riitä.
Vierailija kirjoitti:
MILLÄ HELVETIN RAHALLA? Olen korkeakoulutettu ja töissä ja silti jopa tällä lyhyellä matikalla pystyn laskemaan että pelimerkit ei riitä.
Minulla olisi pelimerkkejä mutten kykene enää mihinkään ihmissuhteisiin feminismin tuhoamien naisten kanssa. Harmillista.
Olen se siittiöitä tuottava osapuoli ja pihtaan siitiöitäni osana itsemääräämisoikeuttani. Miehet ovat ilmeisen hitaita reagoimaan vapauttaan rajoittavan "naisen" ikeeseen. Enää ei ole pakko jatkaa suvunmaatilaa, eikä sukulaistäditkään "painosta" samaan malliin. Nykyihiminen on vapaa. Miksi en käyttäisi sitä vapautta?
Vierailija kirjoitti:
Olen se siittiöitä tuottava osapuoli ja pihtaan siitiöitäni osana itsemääräämisoikeuttani. Miehet ovat ilmeisen hitaita reagoimaan vapauttaan rajoittavan "naisen" ikeeseen. Enää ei ole pakko jatkaa suvunmaatilaa, eikä sukulaistäditkään "painosta" samaan malliin. Nykyihiminen on vapaa. Miksi en käyttäisi sitä vapautta?
Siksi koska feministien suunnitellessa uutta tasa-arvoista yhteiskuntaa miesten ei ollut tarkoitus vapautua rakenteista. Vain naisten. Hupsista.
Minä vielä ehdin sen verran höynähtää, että yksi lapsi tuli hankittua. Elämä onkin ollut melkoista selviytymistaistelua sen jälkeen. Itselläni oli vuosia diagnosoimaton sairaus, joka vei työkyvyn. Ei haluttu tutkia, eikä uskottu, kun kerroin oireista. Diagnoosi tuli myöhään ja peruuttamatonta vahinkoa ehti tapahtua.
Korkeakoulutettu puoliso it-alalta on saanut kahdesti kenkää yt-neuvottelujen jälkeen. Ekalla kerralla oli ansiosidonnaisella työttömänä puoli vuotta ja pystyttiin pitämään kotimme. Toisella kerralla meni perheemme säästöt, eikä sekään riittänyt, vaan piti myydä omakotitalo tappiolla. Jäi velkaa sen verran, että miehen etsittyä uuden työn nyt asutaankin pienessä luukussa pk-seudulla vuokralla. Lapsi on teini-ikäinen ja kiva hänelle kertoa, että kyllä tänäänkin syödään kaurapuuroa, eikä mistään loma-asioista tai maksullisista harrastuksista kannata haaveilla. Miehellä ja lapsella on sentään yksityiset terveysvakuutukset, minä en sellaista sairastuneena saanut. Lääkärinaikoja ei saa, kuntoutusta ei saa. Ruoka on jumalattoman kallista, samoin vaatteet, huonekalut, kodinkoneet, yms. Nytkin tässä kirjoittelen 7 vuotta sitten käytettynä ostetulla sohvalla, josta saumat tursuilee.
Päätettiin kuitenkin, että mieluummin kaupunkiin töihin, kuin kylille seinää tuijottamaan. Eipä olisi lasta tullut hankittua, jos olisin tiennyt mikä on edessä. Lapsi sanoi, että hänellä ainoa tavoite kouluttautua ja muuttaa pois Suomesta. Siinä se positiivinen puoli asiasta.
"Me 50-60-luvulla syntyneet olemme jo oman osamme tehneet."
Ettekä tehneet. Syntyvyys oli alle väestön uusiutumistason jo silloin kun sinä olit porsimisiässä. Syntyvyyden lasku koskee kaikkia kehittyneitä maita. Tämän asian rautainen laki on, että kun naisilla on koulutusta ja mahdollisuus päättää omasta elämästään, heille siunaantuu vähemmän lapsia. Kehitystä ei ole saatu käännettyä päinvastaiseksi missään.
Perhe on patriarkaalinen sortorakenne. Siksi.
Feminismi ravisteli rakenteen.