Neuvokaa, mitä sanon tässä tapauksessa (lapseni vahingoittanut toista)
Eli tokaluokkalaiseni heittänyt puukapulan, joka oli osunut toista lasta naamaan ja siitä oli tullu todella paljon verta. Puku oli täysin veressä.
Lapseni oli todella pahoillaan ja oli pyytänyt anteeksi ja lapset ovat sen jo keskenään sopineet. Lapseni ei osannut kertoa, miksi oli kalikan heittänyt, mutta sen ei ollut tarkoitus osua mihinkään.
No, tämän toisen lapsen isä oli - luonnollisesti - aivan kauhuissaan. Oli ottanut valokuvia ja kaikkea. Voi olla, että hän soittaa minulle. Minkälaista puhelua odotan? Mitä minä voi takaisin sanoa pahoittulun lisäksi?
Ennen ei meillä ole tällaisia ongelmia ollut. Tai toisinpäin on ollut: toisella lapsella on tullut puukalikka poskesta läpi, kun joku on heilunut. Ja toisella lapsella on silmät yritetty kynsiä pois päästä. Mutta en ole kellekään alkanut niistä soittelemaan.
Kommentit (22)
Jos lapseni olisi tapauksesta järkyttynyt ja lapseni kasvoihin jäisi loppuiäksi niin ei siinä kauheasti lohduttaisi "vahinkoja sattuu" jos oma lapsi kärsii toisen lapsen teoista kenties loppuikänsä.
oteta vastuuta omista teoista.
Olen järkyttynyt joidenkin tyyppien="vanhempien" mielipiteista. :(
halitulijallaa, silmää vaan mustaksi ja vaatteet revitään päältä ja hakataan, potkitaan..
juu, asiat sovitaan koulussa. Lapselle ei mitään seurauksia. En voi käsittää, että näin vastuuttomia vanhempia on.
AP:lle!! Jos sinulla ei ole vanhemman yhteystietoja niin voitko saada niitä jostakin.
Varaudu ainakin siihen, että sinuun ollaan yhteydessä.
Sinä tai miehesi aikuisina sovitte toisen lapsen vanhempien kanssa jatkosta.
Ei sekään ole aikuisen käytöstä, että sysäisit puhelun tullessa luurin lapsellesi.
Uskon että kirjoitit pikaistuksissasi ja ehkä vähän hätääntyneenä.
Aikuiset kantavat vastuun lapsistaan. Ihan oikeilla jäljillä olet siinä, että voit pidättää mahdolliset korvauskulut lapsesi viikkorahoista/ säästöistä.