Mummi yrittää päättää koko elämästäni ja nyt hän haluaisi reissulle kustannuksellani
Olen alle 30-vuotias nainen. Jo lapsena mummini puhui siitä, kuinka menen aikuisena lääkikseen jne. Valtavien paineiden alaisena olin tyhmä ja menin, mutta lopulta keskeytin ja vaihdoin opintoja biotekniikkaan. Mummini pisti minuun välit poikki eikä ole soittanut moneen vuoteen. Kyllähän se satuttaa, mutta olen iloinen alavalinnastani enkä kadu hetkeäkään.
Näin juhannuksen alla mummi soitti ehkä ensimmäistä kertaa neljään vuoteen. Hän yritti manipuloida minut aloittamaan väitöskirjan teon. Sen tekeminen voisi kyllä parantaa välejäni mummiin, mutta en tiedä jaksamisestani. Kaiken lisäksi onko tuo edes sen arvoista? Mummi tuskin tulisi väitöstilaisuuteeni tai laittaisi minkäänlaista eforttia väikkän tekoon. En ole saanut ikinä mummilta lahjaksi rahaa, en yo-kirjoitusten jälkeen tai valmistutuattani.
Myös poikaystäväkränää minulla on ollut mummin kanssa. Poikaystäväni on diplomi-insinööri, mutta mummi valittaa ettei hän ole kunnollinen, koska ei ole edes halunnut mennä vielä naimisiin (vaikken halua vielä minäkään.) Hän on väittänyt sukulaisilleni perättömiä juttuja poikaystävästäni. Kun tässä yritin mennä mummia tapaamaan, löytyi lattialta paperi johon oli kirjoitettu "huonoja puolia" poikaystävästäni. Nekin olivat turhia ja perättömiä juttuja.
Olen lähdössä Singaporeen ensi talvena. Nyt mummilla on muuttunut ääni kellossa. Ensiksi hän valitti, että mitäs sitten käy sen väitöskirjan kanssa (vaikka minä en ole sellaista edes luvannut tehdä) mutta nyt hän on alkanut vinkumaan mukaan matkalle kustannuksellani. Lupaa, ettei välitä enää valinnoistani jos tulee mukaan. En tiedä, haluaisinko ottaa häntä mukaan. Minulla on kuitenkin semi huono palkka ja opintolainaa takaisin maksettavana. Muutenkin ikävä persoona. Toisaalta, mitä jos tuo parantaisi välejäni häneen ilman että tarvii väikkää alkaa tekemään?
Mitä olette mieltä?
Kommentit (3)
En tiedä mutta tuli vähän sellanen norman bates viba.
Mietippä nyt tarkkaan, että kuoliko mumml jo vuosia sitten, mutta kuvittelet hänen olevan vielä elossa.
Soittaako mumma ilman puhelinta suoraan telepaattisesti?
Mumma 👵🏻