Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö nykyään olla joku superihminen että pääsee töihin?

Vierailija
16.01.2026 |

Jos jokaiseen yksinkertaiseenkin työhön on satoja hakijoita niin miten päästä ikinä töihin, puhumattakaan että pääsisi alalle johon on kouluttautunut ja vieläpä sinne mihin olisi kutsumusta?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää. Paitsi ei se meitä kokokoomuslaisia koske, me mennään suhteilla. 

Vierailija
2/29 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaiset työt on yksinkertaisille ihmisille. Siksi hakijoita on tuhansia. Ja ulkomailta tuotu lisää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

45 vuotta sitten menin amiksen jälkeen töihin. Ennen eläköitymistä kääteenjäävä palkka kuussa oli n. 3500 euroa. Olin telealan duunari. En superihminen

Vierailija
4/29 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse.

Riittää, että on oikeat suhteet.

Vierailija
5/29 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma yritys pystyyn, niin pääset töihin heti. Palkkaa vielä muutama kaveri siihen kutsumusammattiisi. Huomaat, miksi kukaan ei palkkaa. 

Vierailija
6/29 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on, että nykyään pitäisi "verkostoitua" eli olla tunkemassa itseään joka paikkaan, mikä suhteellisen harvinainen piirre suomalaisessa luonteessa.

Vierailija
7/29 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin alat myydä työpanostasi toiminimellä. Mun osaamista ja ammattitaitoa ei tarvinnut kukaan kun 2 v sitten tulin irtisanotuksi tuotannollisista ja taloudellisista syistä. Mutta tilanne muuttui heti kun aloin tarjota osaamistani yrittäjänä. Viime vuonna laskutuksen määrä oli lähes 90 000 euroa ja tälle vuodelle on kalenteri täysi. Alani on mediateknologia, koulutukseltani olen insinööri (amk). Jos mahdollista, kannattaa valita yrittäjyys.

Vierailija
8/29 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään? Viimoset 27 vuotta on pitäny olla yli-ihminen: suoraan valmistumisesta lähtien pitää olla 10+ vuotta kokemusta, nätti naama ja kiva kroppa, suostua yli-inhimillisiin temppuihin ja pokkuroida työnantajaa minkä kerkiää

Vierailija
9/29 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tai sitten olet taitava valehtelemaan ja manipuloimaan. Esim minä olen aina ollut tällainen. Osaan puhua ihmiset pyörryksiin tarvittaessa. Sainkin työn, vaikka paikkaa haki 116 muutakin.

Vierailija
10/29 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää, eikä riitä edes se että osoittaa olevansa pätevä. Pitäisi vielä suostua siihen että työnantaja varastaa rahaa. Terveisin nurmijärvi leena ojala.

Vierailija
11/29 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muuta kuin alat myydä työpanostasi toiminimellä. Mun osaamista ja ammattitaitoa ei tarvinnut kukaan kun 2 v sitten tulin irtisanotuksi tuotannollisista ja taloudellisista syistä. Mutta tilanne muuttui heti kun aloin tarjota osaamistani yrittäjänä. Viime vuonna laskutuksen määrä oli lähes 90 000 euroa ja tälle vuodelle on kalenteri täysi. Alani on mediateknologia, koulutukseltani olen insinööri (amk). Jos mahdollista, kannattaa valita yrittäjyys.

Mä osaan tehdä taidetta ja virkata, voinko sillä tienata elantoni?

Vierailija
12/29 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan itse pidä itseni millään tavalla superihmisenä ja kuitenkin marraskuussa sain töitä. Siihen työllistymiseen ehkä auttoi se kun muutin Tampereelta pienelle paikkakunnalle keski-suomen puolelle. Se että ei itse suostu muuttamaan työnperässä aiheuttaa sen että et saa töitä. Kerkisin asumaan Tampereella neljä vuotta ja sinne Tampereellekin muutin työn perässä muualta.

Suurimmissa kaupungeissa ei ole töitä ja suurimmissa kaupungeissa on eniten työttömiä. Kautta aikojen on muutettu työnperässä mutta suurin osa nykyajan työttömistä on niin äärimmäisen itsekkäitä, itsekeskeisiä ja omahyväisiä jotka on niin nynnyjö että ei uskalla katkaista napanuoraa vamhemoiin ja kotiseutuun kun kuvittelee että hänen ei tarvi muuttaa työnperässä kun työn on muutettava minun luokse

Vierailija
13/29 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin yksinkertaistettu ja provosoiva näkemys ed. viesti.

Vierailija
14/29 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

työelämä on ihan paskaa nykyään. Tietyt isot kuntatyönantajat ainakin laittavat pihalle kokenutta porukkaa ja ottavat sitä tilalle, joka osaa parhaiten näytellä innostunutta. Sitten ihmetellään, kun on kaikki päin vattua. 

Vierailija
15/29 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä osaan tehdä taidetta ja virkata, voinko sillä tienata elantoni?

Jos osaat tehdä niin hyvää taidetta ja virkkaus tuotteita että joku on valmis niistä maksamaan. Mitä olet koko elämäsi tehnyt kun et mitään muuta osaa tehdä? 

Vierailija
16/29 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää. Ja sen työn saa kuitenkin joku nepotismin hedelmä ilman mitään kokemusta. 

Vierailija
17/29 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunta-alalla myös rikotaan törkeästi ja tietoisesti vuosilomalakia. Eipä kerry 2 pv/kk lyhyissä työsuhteissa.

Vierailija
18/29 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just uutisissa sanottiin että pitäisi kutsua työnantaja kahville.

Vierailija
19/29 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

työelämä on ihan paskaa nykyään. Tietyt isot kuntatyönantajat ainakin laittavat pihalle kokenutta porukkaa ja ottavat sitä tilalle, joka osaa parhaiten näytellä innostunutta. Sitten ihmetellään, kun on kaikki päin vattua. 

Tuntuu kaikki pyörivän nykyää työkokeililijoilla, ja koulujen harjoittelijoilla. 

Vierailija
20/29 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. TTES 12kk = 23 pv.

Ja tälle lain rikkomiselle on liiton hyväksyntä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi