Tt-tukeen muutos: Mikäli tuen tarvitsija tekee alle 30 tuntista työviikkoa tulee hänen hakea kokopäivätyötä tai häneltä leikataan 50%
tuista. Tämä on hyvä muutos. Yhteiskunnan ei tule tarjota lyhyttä työviikkoa kenellekään. Kaikki kokopäivätöihin!!!!
Kommentit (133)
Vierailija kirjoitti:
Kaikki varmaa n jaksaa sen 2-4 hakemusta kuussa tehdä, vaikka siinä ei järkeä olekaan.
Osa-aikatyössä on samat työmatkat kuin kokoaikatyössäkin. Lisäksi laitetaan Kelaan työtunnit. Sitten ne normaalit: hae lapset, käy kaupassa, tee ruoat, pese pyykit, maksa laskut jne. jne. Lue Wilmaa, lue työpaikan ilmoituksia, lue työkkärin ilmoituksia, toimi niiden mukaan. Tarkista, miten rahat riittävät.
Ei kovin perusteellisia hakemuksia varmasti ehdi tehdä. Kaikista pirullisinta on, jos joutuu haastatteluun, koska jos siellä on kymmeniä tyyppejä, niin mahdollisuudet saada työ ovat vähäiset, mutta haastatteluun menee puoli päivää.
Entä jos on työhaastattelu ja työpäivä samaan aikaan? Kumpi jätetään pois?
Vierailija kirjoitti:
Ehdotin YLE:n yhdessä keskustelussa miksei maahantulleille voida ehdottaa yhtenä vaihtoehtona takaisin omiin lähtömaihinsa muuttoa.
Yritä nyt jo päättää. Välillä huutelet, että suomalaisten työttömyyden syy se, että ulkomaalaiset vievät työpaikat. Seuraavassa ketjussa huutelet, että ulkomaalaiset eivät tee mitään työtä.
Vierailija kirjoitti:
Piti mun jo 2 vuotta sitten hakea neljää paikkaa/kk, kun olin 25 tunnin työajalla.
Näin se on nykyäänkin jos haluaa saada soviteltua tukea.
Työttömyyskorvaukseen on ollut näitä hakuvelvollisuuksia. Työttömyyskorvausta taas on työttömän pakko hakea ennen kuin voi saada toimeentulotukea. En ymmärrä, miksi toimeentulotukeen eli tt-tukeen silloin tulisi työnhakuvelvoite. Ei taida pitää paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
"Mun mielestä ihan perusasioita, että jos terveyttä riittää ja on mahdollista niin tehdään sen verran töitä, että itse saa itsensä ja perheensä elätettyä."
Voi hyvä ihme sinun tyhmyyttäsi. Kaikilla ei riitä terveyttä. Eikö kuitenkin ole hyvä, jos he tekevät edes jotain? On erikoista, että vuosikausia huudettiin "ihmisen pitäisi tehdä edes jotain henkensä pitimiksi". Nyt se on sinun kaltaisten ihmisten suussa muuttunut muotoon "ette saa tehdä yhtään mitään, vaan elää täydellisessä kurjuudessa, jos ette pysty kokoaikatyöhön".
KAIKILLE EI RIITÄ KOKOAIKATYÖTÄ, vaikka kaikki olisivat terveitä.
Mitenkähän onnistuit ymmärtämään noin pahasti pieleen edellisen kirjoittajan tekstin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piti mun jo 2 vuotta sitten hakea neljää paikkaa/kk, kun olin 25 tunnin työajalla.
Netistä kaivettua (ja myös oma tilanteeni):
"Osittain lomautetut ja osa-aikaiset: Heidän velvoitteensa on tyypillisesti alhaisempi, noin yksi työpaikka kolmen kuukauden aikana, ja tämäkin sovitaan työllistymissuunnitelmassa."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämä on kohtuutonta? Jos tarvitsee palkkatuloista huolimatta toimeentulotukea sopeutettujen tukien sijaan, niin selvästikään tulot eivät riitä alkuunkaan. Tai tulot ovat niin epäsäännölliset, että työn vaihtaminen on tarpeen.
Ketkä niitä osa-aikatöitä sitten tekisivät tässä maassa? Olisi ihan mahdoton palapeli, että niihin otettaisiin vain henkilöitä, jotka eivät tarvitse tukia. Työnantajat valittavat ihan turhaan työvoimapulasta jo nyt, joten miten kävisi, jos heidän satunnaisiin töihinsä saisi hakea vain rikkaiden ihmisten puolisot, jotka etsivät vähän täytettä päiväänsä. Voin vakuuttaa, ettei kovin moni sellainen viitsisi lopulta kovin kauan olla hyppyytettävänä.
Suomessa 25% työvoimasta tekee osa-aikaista. Mistä haet saman määrän ihmisiä, jotka voivat tehdä niitä täysin ilman tukia?
Vaikka ne, joilla on säännöllistä tuloa saava puoliso. Tiputtaa talouden heti toimeentulotuen piiristä.
Nämä päätökset ovat kansan tahdon vastaisesti,en minä ainakaan halua että.lisää hankaloittaa omaa työhakua kun hakojoita oli viimeksi 80 niin mitä se minua auttaa että samaan paikkaan hakee kohta 200.
En minä ole kateellinen jos joku haluaa olla osa-aikatyössä ei ole minulta pois. Pikemkinki. Pitäisi miettoä miksi hyväosaiset saavat niin psljon sosiaslitukia esim lapsilusät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki varmaa n jaksaa sen 2-4 hakemusta kuussa tehdä, vaikka siinä ei järkeä olekaan.
Osa-aikatyössä on samat työmatkat kuin kokoaikatyössäkin. Lisäksi laitetaan Kelaan työtunnit. Sitten ne normaalit: hae lapset, käy kaupassa, tee ruoat, pese pyykit, maksa laskut jne. jne. Lue Wilmaa, lue työpaikan ilmoituksia, lue työkkärin ilmoituksia, toimi niiden mukaan. Tarkista, miten rahat riittävät.
Ei kovin perusteellisia hakemuksia varmasti ehdi tehdä. Kaikista pirullisinta on, jos joutuu haastatteluun, koska jos siellä on kymmeniä tyyppejä, niin mahdollisuudet saada työ ovat vähäiset, mutta haastatteluun menee puoli päivää.
Entä jos on työhaastattelu ja työpäivä samaan aikaan? Kumpi jätetään pois?
Työpaikkoja ei muka ole, mutta silti lorvijan pahin painajainen on päästä työhaastatteluun.
Tuet pois.
"Mitenkähän onnistuit ymmärtämään noin pahasti pieleen edellisen kirjoittajan tekstin. "
En ymmärtänyt mitään väärin. Kaikille ei riitä työtä. jolla voi itsensä elättää. Siinä tilanteessa on turha kenenkään jeesustella, että "pitäisi ja pitäisi".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Netistä kaivettua (ja myös oma tilanteeni):
"Osittain lomautetut ja osa-aikaiset: Heidän velvoitteensa on tyypillisesti alhaisempi, noin yksi työpaikka kolmen kuukauden aikana, ja tämäkin sovitaan työllistymissuunnitelmassa."
Ok, pitääpä sitten pyytää alhaisemmaksi tuo velvoite.
Vierailija kirjoitti:
"Mitenkähän onnistuit ymmärtämään noin pahasti pieleen edellisen kirjoittajan tekstin. "
En ymmärtänyt mitään väärin. Kaikille ei riitä työtä. jolla voi itsensä elättää. Siinä tilanteessa on turha kenenkään jeesustella, että "pitäisi ja pitäisi".
Edellinen käyttikin sanoja "jos" ja "on mahdollista", ja sinä väännät lauseiden merkitykset ihan päälaelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei aina ole. Riittää, kun ottaa kaikki työtunnit vastaan ja ilmoittaa työnantajalle, että haluaa kokoaikatunnit. Näin ainakin silloin, kun töissä on vaihteleva tuntimäärä ja pyrkimys kasvattaa sitä.
Jos työnantajalla ei ole ikinä yli 25 tuntia tarjolla, niin ehkä sitten pitää hakea.
Yli 30 tunnin työajalla ei ole enää oikeutettu soviteltuun korvaukseen. Eli tuossa viiden tunnin takia tekee ne hakemukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki pysty huonon terveyden takia tekemään kokopäivätyötä.
sitten jää eläkkeelle. problem solved
Ei pääse. Olet idi ootti.
Työntekijöitä/työttömiä aina potkitaan ilman että ratkaistaan juuriongelmien syitä, jotka ovat työnantajien vastuulla.
Olen ikäni johdosta ollut eläkkeellä jo pari vuotta mutta työskentelen silti vaihtelevasti noin 8-24 tuntia viikossa. Joudunko nyt hakemaan kokoaikatyötä saadakseni jatkaa osa-aikatöitä? Ei tuntuisi järkevältä, koska saisin tehdä täyttä viikkokin mutta en enää eläkeläisenä halua. Voidaanko minulta nyt kieltää työskentely kokonaan, jos en ota vastaan kokoaikatyötä.
"Vaikka ne, joilla on säännöllistä tuloa saava puoliso. Tiputtaa talouden heti toimeentulotuen piiristä."
Kuulostaa hölmöläisen peitonjatkolta ja muutenkin todellisuudesta vieraantuneelta, mutta katsotaan sitten, kun kaikille osa-aikaisille (tai edes 90%:lle) löytyy kokoaikatyö, jotta voivat luovuttaa osa-aikapaikkansa niille, jotka nyt ovat työttömiä.
Vinkki: Eli ei koskaan.
Fantasiasta sinun kannattaa keskustella vaikka jossain kirjapiirissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki pysty huonon terveyden takia tekemään kokopäivätyötä.
sitten jää eläkkeelle. problem solved
Lähtisin heti eläkkeelle mutta suomen valtio on päättänyt toisin. Tv. Rouva 54v.
Vierailija kirjoitti:
Työntekijöitä/työttömiä aina potkitaan ilman että ratkaistaan juuriongelmien syitä, jotka ovat työnantajien vastuulla.
Eli jos tänään palkkaan työntekijän, minusta tuleekin osasyyllinen työttömyyteen?
Juurisyynä tässä on kaiken alleen murskaava verotus ja sääntely.
"Mun mielestä ihan perusasioita, että jos terveyttä riittää ja on mahdollista niin tehdään sen verran töitä, että itse saa itsensä ja perheensä elätettyä."
Voi hyvä ihme sinun tyhmyyttäsi. Kaikilla ei riitä terveyttä. Eikö kuitenkin ole hyvä, jos he tekevät edes jotain? On erikoista, että vuosikausia huudettiin "ihmisen pitäisi tehdä edes jotain henkensä pitimiksi". Nyt se on sinun kaltaisten ihmisten suussa muuttunut muotoon "ette saa tehdä yhtään mitään, vaan elää täydellisessä kurjuudessa, jos ette pysty kokoaikatyöhön".
KAIKILLE EI RIITÄ KOKOAIKATYÖTÄ, vaikka kaikki olisivat terveitä.