Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei me yli viisikymppiset olla vielä vanhoja

Vierailija
15.01.2026 |

Ehkä keski-ikäisinä voi pitää. 

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisikymppisenä ei kuusikympinenkään tunnu kovin vanhalta.

Vierailija
42/53 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäinenhän tuon ikäinen on ihan virallisten määritelmien mukaan. Eli ei enää nuori, mutta ei vielä vanhakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusikymppinenkin on vielä enemmän keski-ikäinen kuin vanha. Vanha on 70+ tai 75+.

Vierailija
44/53 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Firman pikkujouluissa ja tykypäivissä huomaa että viisikymppiset eristetään eläkeikäisten kanssa ja nuoret lähtevät äkkiä keskenään jatkoille.

Vierailija
45/53 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 51v, enkä tunne itseäni vanhaksi, enkä kyllä nuoreksikaan. Mitään väliä enää, mitä muut ajattelevat iästä, tai mistään muustakaan itseeni liittyvästä asiasta.  

Kroppa ja mieli toimii onneksi vielä hyvin, vaikkei nyt enää 25-vuotiaan entisen urheilijaminäni tavoin.

Vierailija
46/53 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä nuoria on alle 25-vuotiaat. Itse en koe enää olevani nuori, täytän kohta 29. Kaipaan sitä kun oli 18-20. Sen jälkeen ei ole ollut muutakuin tasaisen tappavaa alamäkeä omassa fyysisessä kunnossa yms.

Vierailija
47/53 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisikymppiset naiset ovat aina vanhoja, miehet taas aina ikivihreitä. 

Vierailija
48/53 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti ottaen nuoriksi lasketaan alle 35- ja vanhoiksi yli 65-vuotiaat. Tuolla välillä olevat ovat puolestaan keski-ikäisiä.

Vierailija
49/53 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäisinä voidaan pitää? 

Hienoa, voitte siirtyä eläkkeelle aikaisintaan 80 vuotiaina kun ollaan niin nuoria ja vetreitä. Muistuttaisin kuitenkin että ihmisen biologia ei muutu, vaikka 50 vuotias olisi henkisesti jäänytkin teini-ikäisen tasolle eikä viisautta ole tuntunut kertyvän elinvuosista huolimatta. Lapselliset vanhat ihmiset ovat säälittävää sakkia joille ei kunnioitusta heru. 

Vierailija
50/53 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini sanoo aina että  parempi omata nuorekas mieli kuin olla ikivanha sielu jo syntyessään!Äitini on melkein 80-vuotiss,itse olen  viisikymppinen ikiteinin,mielestäni.🤗💋

Vierailija
51/53 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaus: ikiteini mieleltäni

Vierailija
52/53 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aivan helvetin vanha ja väsynyt. Töitäkin pakko tehdä, kun suomessa ei ole enää sosiaaliturvaa. M40

Vierailija
53/53 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mää oon 58 ja tunnen oloni todella vanhaksi. Kauheat selkä- ja jalkakivut, verenpainetta, psoriasis, murtunut olkapää jota ei leikattu, murtuneet kylkiluut, joille ei tehdä mitään jne. Kuulo ja näkö ei ole entisellänsä, suurennuslasin kanssa pelaan kun pitää laskuja maksella. Ei jaksa mitään, ei edes siivota. Suihkussa käyn 3 kertaa kuussa. 

Sinähän se varsinainen astronautti olet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi