Ei me yli viisikymppiset olla vielä vanhoja
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Kuolema on kuitenkin lähempänä kuin nuoruus.
Ihminen on nuori noin 30 vuotiaaksi, siitä on 5- kymppisellä 20 vuotta, jos elää 90- vuotiaaksi siihen on matkaa 40 vuotta.
nuoreksi en itseäni koe, mutta helvetin viisaaksi Jonneihin verrattuna. Onneksi niitä saa kyykyttää duunissa oikein huolella.. M55
Kyllä 20 v sitten kolmekymppiset piti 50-vuotiasta vanhana. Onko asenne muuttunut.
50-vuotiailla naisilla alkaa vaihdevuodet.Vaihdevuodet rampauttavat,ainakin minulle kävi näin hormoonikorvauksista huolimatta!:(
Vierailija kirjoitti:
Kuolema on meidän kaikkien lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuolema on meillä kaikilla aina läsnä, ikään katsomatta.
Terv. Lapsensa haudannut isä 51-v
Niin on. Minun lapseni kuoli 26-vuotiaana.
Kyllä vanhuus alkaa jo olla pelottavan lähellä, vai mitä?
En pelkää kuolemaa lähden täältä erittäin mielelläni!Kauheaa mikä maailma!
Vierailija kirjoitti:
50-v on nuori ellei ole huonot elintavat tai joku vakava sairaus.
Miksi pitäisi olla nuori kun ei voi enää mitenkään olla? Henkisesti voi olla parhaimmillaan mutta ei se nuorta kenestäkään tee.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vanhuus alkaa jo olla pelottavan lähellä, vai mitä?
Mitä minun pitäisi mielestäsi pelätä?
Vierailija kirjoitti:
Jos elää 110 vuotiaaksi, niin elämä on vasta puolivälissä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos elää 110 vuotiaaksi, niin elämä on vasta puolivälissä!
Jos elää kuusikymppiseksi, niin kalkkiviivat ovat jo menossa.
Itse olen 54-vuotias. Innostuin opiskelemaan ja olen opinnäytetyötä vaille valmis eli pian on ihan tuore amk-tutkinto hankittuna. Käyn salilla 3 x vkossa, 1 x crosstraingissä ja lenkkeilen 2x vkossa. Tämän lisäksi hyötyliikunnat kävellen ja pyöräillen. Olen todella hyvässä kunnossa. Moni vanha tuttava sanoo ikinuoreksi. Tokihan kasvoista näkyy kuljetut kilometrit jollain tasolla, se on ihan selvä. Mutta elämänasenteeni on positiivinen. Välillä sitä joutuu hakemaan vähän enemmän, mutta ihan jokaisessa päivässä on jotain hyvää. Elämä ei ole ollut aina helppoa ja siksi osaankin arvostaa hyviä päiviä. Hormonikorvaushoito on kunnossa, joten kroppa ei kremppaa mistään.
Samaan aikaan kaksi vuotta vanhempi ystäväni on niin kipeä ja raihnainen, että haaveilee jo eläkepäivistä.
Pitäkää siis huolta itsestänne! Syökää hyvin ja monipuolisesti. Vaalikaa positiivisuutta. Mutta joo, en koe olevani nuori, mutta en vanhakaan. Ja ps, toinen ystäväni, joka on 60 v irtisanottiin keväällä. Ja nyt hän aloitti vuoden alusta uudessa, vakituisessa työssä. Että kyllä meitä osataan jo arvostaa. Tämäkin tuttava on positiivinen, liikunnallinen.
Eli nyt sitten tätä mieltä...Vielä joku aika sä Valis ilmoitit täällä, että olet seniori. Mutta eipä todellakaan yllätä enää yhtään mikään sun kohdalla🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Riippuu tietysti, mitä seniorilla tarkoitetaan. Siis virallisesti, ei Valiksen mittapuulla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä 20 v sitten kolmekymppiset piti 50-vuotiasta vanhana. Onko asenne muuttunut.
Niin me nykyiset viisikymppiset oltiin silloin kolmissakymmenissa :D
Kyl mä olisin jo valmis 50v eläkkeelle.
M48
Riippuu siitä, minkä ikäiseltä kysyy. 10-vuotiaan näkökulmasta on, 90-vuotiaan näkökulmasta ei.
Noriaki Kasai tehtailee ikäennätyksiä mäkihypyssä, 53 vuotiaana vielä jaksaa hyppiä. Itse pari vuotta nuorempi, mutta minä varmaan päätyisin pyörätuoliin jos kokeilisin mäkihyppyä, tosin en tietysti ole koskaan ollut urheilija.
Mutta silti odotat, että tulet äkkiä vanhaksi, että pääset eläkkeelle, että pääset vihdoin ja viimein pois kidutuksesta ja mörskästä. Että voit viimeinkin alkaa ELÄÄ!!!!
Kyllä me ollaan, valitettavasti.