Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kadutko sitä, että otit koiran?

Vierailija
15.01.2026 |

?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Mulla ei ole koiraa vaan kissa. Oli kissoja, mutta toinen niistä kuoli sairauteen. Nyt jälkeenpäin jos joku kyselisi, että kannattaako ottaa kissa, niin sanoisin, että ei, jos sinulla ei ole suurempaa asuntoa (esim. omakotitalo), jossa voit sulkea itsesi makuuhuoneeseen nukkumaan. Suurin osa uniongelmistani ja vähäisestä unesta johtuu kissasta. Olisin varmasti jaksanut paljon enemmän tehdä vuosien aikana, jos ei olisi ollut kissaa häiritsemässä unta.

Tää varmasti totta. Meillä oli useampikin kissa ja niillä oma kissanluukku, koska jos joka kissa olisi erikseen pitänyt päästää ulos yöllä, ei nukkumisesta olisi tullut mitään. 

Nykyään ei enää kissojen irti pito ulkona ole edes suotavaa.

Enää en ota kissaa (niitä oli 30 vuoden ajan. Elivät kyllä pitkään joko vähän vaille tai vähän yli 20 vuotta/per kissa)

vaikka ne

Meille tuli tuollainen kerrostaloasujan unia häirinnyt kissa. Aivan ihanan otus, ei valvota meitä lainkaan. Menee öisin kissanluukusta ulos ja sisään miten tykkää. Asutaan maalla, naapurit kaukana, eikä tässä edes ole teitä lähellä. Kissa on nyt jo 17 v mutta ei mitään vanhuudenoireita vielä. Ja oikeasti hyötyeläinkin, ei tule enää hiiriä taloon. 

Vierailija
42/50 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itse olen opettanut koirat pysymään pihassa ja ei tarvii joka pissalenkkiä lähteä ulos viemään vaan koiran voi vaan päästää ovesta. 

Pas.k.Antaako useasti päivässä? Miten sä löydät ne pA.Sk.At?

Mä oon eri, mutta mun koirat ulkoilee paljon myös pihalla. Miksi ne pökäleet pitäisi löytää? Tai ymmärrän kyllä niiden keräilyn, jos piha on postimerkin kokoinen, mutta meillä esimerkiksi varsinainen piha-alue on hehtaareja ja ympärillä on metsä. Yleensä koirat käyvät tekemässä pökäleensä sinne metsään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Mulla ei ole koiraa vaan kissa. Oli kissoja, mutta toinen niistä kuoli sairauteen. Nyt jälkeenpäin jos joku kyselisi, että kannattaako ottaa kissa, niin sanoisin, että ei, jos sinulla ei ole suurempaa asuntoa (esim. omakotitalo), jossa voit sulkea itsesi makuuhuoneeseen nukkumaan. Suurin osa uniongelmistani ja vähäisestä unesta johtuu kissasta. Olisin varmasti jaksanut paljon enemmän tehdä vuosien aikana, jos ei olisi ollut kissaa häiritsemässä unta.

Et sitten voinut makuuhuoneen ovea sulkea  ?

t. 7 kissaa

Vierailija
44/50 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hetkittäin, kun ärsyttää hoitopaikan etsintä reissujen ajaksi. Ja onhan se persoonaltaan aika rasittava välillä... 

Pääsääntöisesti ei harmita, rakashan se on, ja kuinka ikävä sitten onkaan kun häntä ei enää ole... on jo seniori. 

Minä olen käyttänyt samaa hoitopaikkaa jo 20 vuotta. Suunnittele lomat hyvissä ajoin ja teen varaukset hoitopaikkaan ajoissa, että tilaa vielä on. 

Siis en mihinkään kaupalliseen hoitopaikkaan vie, pari kertaa oli eikä ollut kivaa. Meillä vain kävi niin että vakihoitaja otti ja kuoli, ja kahdelle muullekin tuli sellaista terveysongelmaa etteivät enää pysty hoitamaan. 

Vierailija
45/50 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole koskaan kaduttanut ja nyt on 4. koira. Kauhulla odotan, koska se pitää päästää pois, mutta toivottavasti se ei ole vielä muutamaan vuoteen ajankohtaista. 

Ymmärrän kyllä, että ihmiset ei monetkaan tajua, miten haastavaa koiran pito on ja sitten kadutaan. Ihmisiltä puuttuu monelta kärsivällisyys, eikä edes osata kouluttaa/hallita koiraa niin, että se pitäminen olisi helppoa.

itse olen opettanut koirat pysymään pihassa ja ei tarvii joka pissalenkkiä lähteä ulos viemään vaan koiran voi vaan päästää ovesta. 

Minä käytän aina pissalenkeillä, että koira voi myös haistella. Ennen nukkumaanmenoa käy pihan takana pissalla tai jos olen tosi kipeä enkä pysty normaalisti lähtemään lenkeille. 

Meillä on siis jokainen koira, pieni tai iso käynyt joka päivä pitkän lenkin sen lisäksi, että pääsee ulos omia aikojaan. 

Olen aina ollut liikunnallinen ja käyn joka päivä  pitkän lenkin.

T. tuo jolle vastasit

Vierailija
46/50 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan katunut. Oli varmasti parhaita päätöksiä mitä olen elämässäni tehnyt. 

Vierailija
47/50 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen sijaan ymmärrän, että kaikkiin elämäntilanteisiin ja kaikille ihmisille koira ei sovi. Silloin on suurta viisautta myöntää se itselleen ja etsiä koiralle uusi koti tai joissakin tapauksissa viedä se eläinlääkärille nukutettavaksi. Sen takia suhtaudun aina varauksella siihen yleiseen lynkkaamiseen ja hirveään syyllistämiseen niitä kohtaan, jotka ilmoittavat luopuvansa esim. aikuisesta koirasta. Jos tilanne kotona on se, että koiran kanssa ei ehditä lenkkeillä tai olla, tai ihmiset esim. pitävät koiraa tosi rasittavana ja ovat jatkuvsti ärsyyntyneitä siihen, niin eihän sillä koirallakaan siellä hyvä elämä ole. Mitä pikkimmin pääsee uuteen kotiin, sen parempi. Aina, jos joku jossain pohtii koirasta luopumista

Tästä olen samaa mieltä. Olen aivan ihmeissäni, kun ihmisiä syyllistetään jopa siitä, jos he luopuvat koirastaan allergian vuoksi. Ensimmäiseen ehdotetaan kalliita ja raskaita siedästyshoitoja, jotka eivät välttämättä edes toimi, tai haittavaikutuksia aiheuttavia allergialääkkeitä, joiden niidenkin vaikutus ei aina ole kaksinen. Vedotaan siihen, ettei omasta lapsestakaan luovuttaisi. No ei tietenkään, koska lapsi on ihminen ja koira on koira. Koirien inhimillistäminen on mennyt aivan liian pitkälle, ja pahimmillaan siitä kärsivät niin omistajat kuin ne koiratkin. Ei se stessaavassa, vihamielisessä ja laiminlyövässä kodissa asuminen ole koirallekaan mukavaa elämää.

Vierailija
48/50 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin elävänä saattaisin olla eri mieltä, mutta perheessä koiran hoitaminen on melko vaivatonta, kun ottaa koiran siinä vaiheessa kun lapset on jo vastuullisia. Eli ei kaduta, tekee oikein hyvää lapsillekin ja kasvattaa.

Vierailija
49/50 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisiltä puuttuu monelta kärsivällisyys, eikä edes osata kouluttaa/hallita koiraa niin, että se pitäminen olisi helppoa.

Mihin se racki pas.cantaa? Mistä sä etsit sitä pa..c.aa?

Sinä se racki olet, ei koira :D

Mutta joo, miksi se koiran pökäle pitäisi käydä etsimässä? 

Jotkut nääs asuu sen verran isoilla tonteilla , että löytyy joutomaata/metsää koiran kakkia. 

Koira ei omaa pihaansa sotke , jos ei ole pakko, osaa mennä  kauemmaksi.

Huomaa kyllä ettet ymmärrä koirista mitään.

Jos lenkität koiraa kävelytiellä ym sellaisessa näät kyllä mihin koira kakkaa ja osaat kerätä kakan pois, ei ongelmaa. 

Normaali koira kyllä menee tieltä pois ja pyrkii tekemään tarpeensa esim ojaan. 

Vierailija
50/50 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sitten voinut makuuhuoneen ovea sulkea  ?

t. 7 kissaa

Entä jos se kissa sitten hakkaa sitä ovea tassullaan vähän väliä?

Meillä kissa  myös oppi avamaan ovet jo heti pentuna. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan