Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narsisti ja anteeksipyyntö

Vierailija
14.01.2026 |

Miksi se on niin vaikeaa? 

Helpoin tapa tunnistaa narsisti on siitä, ettei tämä pyydä anteeksi, koskaan. 

Toisentyyppinen narsisti pyytää joskus anteeksi, mutta kääntää sitten keskustelun itseensä ja kuinka epäonnistunut, huono ja kamala hän on ja kuinka pahalta hänestä tuntuu. Sen sijaan, että ottaisi vastuun tekemästään ja sanomastaan. Anteeksipyynnön kohde tuntee lopulta syyllisyyttä ja lohduttaa narsistia.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsisti ei pyytänyt minulta anteeksi, vaikka esitin kaikki todisteet hänen pahoista teoistaan. Jatkoi viimeiseen asti narratiiviaan, että hän ei ole tehnyt mitään väärää. Koska hän ei ollut tehnyt asioita, joista minulla oli todisteet, niin minun täytyi olla hullu. 

Taidat olla hanakasti ajamassa ihmisiä nurkkaan. Ja leimaamaan narsistiksi.

Olen hyvin kärsivällinen ja anteeksiantava ihminen. Siinä vaiheessa, kun ajan jonkun nurkkaan, niin ollaan menty todella pitkälle. Ja todellakin ajan silloin nurkkaan. Jos joku valehtelee mustaa valkoiseksi ja leikkii toisen mielenterveydellä, niin on kyse erittäin vakavista asioista. Nämä pahantekijät pitää saattaa tilille jollakin tapaa. 

Vierailija
42/52 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani etten kohdellut sinua kuten jostakin syystä olisit tahtonut sinua kohdeltavan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani, että kohtelin sinua huonosti vuosia. Olin kaksivitonen ja minulla oli paljon kaikkea läpikäytävänä. En kai koskaan kunnolla työstänyt syyskuun yhdettätoista.

Vierailija
44/52 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsisti ei pyytänyt minulta anteeksi, vaikka esitin kaikki todisteet hänen pahoista teoistaan. Jatkoi viimeiseen asti narratiiviaan, että hän ei ole tehnyt mitään väärää. Koska hän ei ollut tehnyt asioita, joista minulla oli todisteet, niin minun täytyi olla hullu. 

Olen hyvin kärsivällinen ja anteeksiantava ihminen. Siinä vaiheessa, kun ajan jonkun nurkkaan, niin ollaan menty todella pitkälle. Ja todellakin ajan silloin nurkkaan. Jos joku valehtelee mustaa valkoiseksi ja leikkii toisen mielenterveydellä, niin on kyse erittäin vakavista asioista. Nämä pahantekijät pitää saattaa tilille jollakin tapaa. 

Eri

Pahantekijöitä ei tarvitse saada tilille. Jumala huolehtii kyllä asiasta. Jokaisen ihmisen kannattaisi keskittyä siihen, että pyrkii noudattamaan Jumalan tahtoa mahdollisimman hyvin. Jos lähtee tuolle nurkkaanajamislinjalle, niin siinä on kyllä sen verran tekemistä, ettei ihminen välttämättä ehdi elämässään muuta tekemäänkään. 

Vierailija
45/52 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Pahantekijöi

Osa näistä narsisteista rikkoo lakia. Meillä on olemassa lait siitä syystä, että ne suojaavat meitä. Joku järjestys on oltava. Aina kun annat jonkun huonon käytöksen olla, niin tosiasiassa sallit sen. 

Vierailija
46/52 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aidon narsistin kanssa ei voi voittaa joten turha yrittääkään. Gray rock -metodi ja eroon hankkiutuminen mahdollisimman pian.

Vierailija
47/52 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa näistä narsisteista rikkoo lakia. Meillä on olemassa lait siitä syystä, että ne suojaavat meitä. Joku järjestys on oltava. Aina kun annat jonkun huonon käytöksen olla, niin tosiasiassa sallit sen. 

Niin. Käsititkö, että tarkoitin, että Jumalan tahdon mukaista toimintaa olisi se, etteivät ihmiset ylläpitäisi yhteiskunnassa lakia ja järjestystä? 

Vierailija
48/52 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aidon narsistin kanssa ei voi voittaa joten turha yrittääkään. Gray rock -metodi ja eroon hankkiutuminen mahdollisimman pian.

Riippuu minkä määrittelee voitoksi.

Narskua on suht helppo manipuloida, kun tietää miten se tikittää.

Vierailija
49/52 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole!

On paljon ihmisiä, jotka eivät vaan usko anteeksipyytelyyn, vaan näkevät sen luvaksi jatkaa samaa paskaa.

Kun asiat on vedetty vturalleen, niin paras keino pyytää anteeksi ja muuttaa toimintaansa.

Anteeksipyyntö kun ei mitenkään liity vastuun ottamiseen vaan enemmänkin siihen, ettei sitä tarvitse ottaa.

Jo pienet lapset opetetaan pyytämään anteeksi, se on vain kevyt sana, jolla osoittaa myötätuntoa. Sinäkin osaat sanoa helposti sanan vturalleen ja paskaa, mikä onkin tyypillistä. Kaikki ne hirveydet ja solvaukset mitä suusta tulee ulos, muttei sana anteeksi. Jotenkin koomista kuten selittelysikin.

Vain kevyt sana?

Anteeksipyyntö?

Painoa sillä pitäisi olla.

Toki riippuu tilanteesta.

Vierailija
50/52 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti on kehityksessään jälkeenjäänyt

Vierailija
51/52 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin voi, mutta mikä se voitto siinä sitten on itselle? Draama on se mitä narsisti haluaa, joten aina kun kehität draamaa, häviät. Toki narsistia voi manipuloida nuokeskelemalla sitä, mutta onko se voitto olla kieli ruskeana? 

Vierailija
52/52 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin voi, mutta mikä se voitto siinä sitten on itselle? Draama on se mitä narsisti haluaa, joten aina kun kehität draamaa, häviät. Toki narsistia voi manipuloida nuokeskelemalla sitä, mutta onko se voitto olla kieli ruskeana? 

Eri

Narsistin voittamisella ei olekaan mitään merkitystä. Ainoa tärkeä voitto on itsensä voittaminen, ja sen voi saavuttaa vain antamalla anteeksi kaiken ja pyrkimällä noudattamaan Jumalan tahtoa (tähän kuuluu omien velvollisuuksien hoitaminen hyvin ja sen tekeminen, mikä on oikein).