Mitä jauhelihaa teillä käytetään?
Kommentit (307)
95% naudan 10% jauhelihaa. Joskus harvoin 15-prossaista. Kaikkiaan kuitenkin varsin vähän kaikkiaan, makaronilaatikkoon kerrran kuussa vaikka.
Köyhillä ei ole varaa sika-nautaan... Sika usein paras ja terveellisin vaihtoehto. Joulukinkkukin sikaa...
Jauhan itse paistista. Hirven, naudan, lampaan tai peuran paistista. Tietää mitä saa.
Vierailija kirjoitti:
Köyhillä ei ole varaa sika-nautaan... Sika usein paras ja terveellisin vaihtoehto. Joulukinkkukin sikaa...
Meidän joulukinkku oli itse tehtyä seitania. Maku parempi kuin siassa, ja hintakin paljon kohtuullisempi.
Vierailija kirjoitti:
Snelmanin paistijauhelijaa ainoastaan joka ruokaan.
Siinä on kamala härskien luiden haju. Raavitaan vissiin luita myöten lihat niin haju tarttuu jauhettavaan lihaan.
Minkälaista ruuvimeisseliä teillä ap käytetään? Olen järkyttynyt jos se ei ole torxi.🤣
Tulee ostettua lähinnä kalkkunan jauhelihaa. Aina sitä ei saa, silloin ostan kanan jauhelihaa. Valitettavasti luomu kanaa ei enää saa mistään lähi kaupoista.
Yhdeltä läheiseltä pientilalta ostettua luomujauhelihaa. Ostaisin tuolta vaikka ei olisi luomua. Yllättäen halvempi kilohinta kuin isojen firmojen jauhelihat kaupassa.
Ja aika paljon ostan rekosta riistaa. Niidenkin hinta edullisempi kuin kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Jauhen jauhelihaa. Ollaan vähän parempaa väkeä.
Meillä käytetään louhen jauhelihaa, se on maukkaampaa kuin se jauhen.
Testasin uutta Naapurin Maalaiskanan fileejauhelihaa joka oli parasta kanajauhista, rouhea ja vähärasvainen muistaakseni 2 pinnaa rasvaa.
Ei se nyt niin järkkyä ole. Mestarikokit käyttävät sikanautaa moneen herkkuruokaann.
Ostan aina sitä mikä halvinta, en tiedä/lue mitä on. Hyvää on silti. Harvoin kyllä jauhelihaa syön.
Vierailija kirjoitti:
Hirven, peuran tai luomulampaan jauhelihaa.
Juuri näin ja juureksilla ...
Käytettävä jauhelihahan riippuu täysin valmistettavasta ruuasta: itse käytän nautaa, kanaa, hirveä, peuraa, poroa, lammasta/karitsaa, hevosta. Sitten lisänä - ei lihojen kanssa, vaan erillisenä jauhan kesä/talven kaloista jauhelihan kaltaista materiaalia kalapulliin, terriineihin (lohta, haukea, madetta, kuhaa, ahventa jne) ja välillä sekaan itse kylmä- tai lämminsavustettua lohta...
Ja hyvää tulee :)