Oletko saanut ikinä aivan järkyttävän HUONOA ASIAKASPALVELUA? Millainen tilanne?
Aloitan: Gigantin myyjä haukkui valitsemani puhelimen ja yritti myydä kallliimpaa. Lopulta luikki karkuun takavasemmalle,kun en lämmennyt ja toinen myyjä hoiti ostotapahtuman.
Kommentit (155)
Vanha kunnon Gigantti. Myivät minulle tuotteen jota ei saanut auki, käyttöön. Kun menin palauttamaan, kysyttiin ivallisen tympääntyneesti olenko kokeillut pin-koodia 0000, vastasin että olen kokeillut joo ja kaikki muutkin ilmiselvät pin koodit. Kun oli selvää että se laite ei käyttökuntoon tule, myyjä tokaisi, että hänellä on tässä vähän kiire. Olin vähän äimänä, koska hän oli asiakaspalvelupisteellä, jossa siis hoidettiin näitä palautuksia yms. Ja minä olin se asiakas joka oli hänellä palveluvuorossa.
Sitten myyjä oli että: mitäs tässä nyt sitten tekisi? Minä: no saako tänne esim toisesta myymälästä toimivan tuotteen? Myyjä näpytteli ja huokaili: nooo, saaa-a, onhan niitä tuooollaa, nmnm, Tampereellaa, mutta siinä menee sitten viikkoja, viiiikkoja... Minä: jaa, no ei tämä minun syyni ole että tämä ei toimi. Miten siinä nyt niin kauan menee? Myyjä: nooo, kuun on näämä tietojärjestelmät ja tilauskontekstien päivitysprosessien optimointikonstruktioblaablaablaa... Minä: jjoo taidan palauttaa tämän sitten vaan? Myyjä: Ok, tämä kuittikassalle, niin saat rahattakaisin, kiittimoi.
Ilmeisesti tuotteiden palauttaminen on aika tuttua, eikä mitään intressiä korvata tavaraa toimivalla tai muutenkaan pahoitella paskan myyntiä.
Ei Gigantti huono ole, en boikotoi sitä liikettä.
Lidlin tuotteet huonoja. Hedelmät tomaatit jo kolmantena päivänä pilalla. En osta Saksan rikkaimman firman tuotteita. Te köyhät ostakaa muualte, ette tue sitä liikettä niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienkoneiden korjausliikkeessä myivät väärän kokoisen polkupyörän sisärenkaan vaikka minulla oli kuva ulkorenkaan mitoista. Kun menin vaihtamaan liikkeeseen rengasta, ei vaihto onnistunut. Liike lopetti aika pian.
Monesti kun asiakaspalvelu ja myynti ei toimi ollenkaan, niin konkurssi voi olla jo lähellä. Olen itse ollut töissä liikkeessä, joka oli menossa konkurssiin ja täytyy sanoa, että viimeisinä kuukausina ja viikkoina suorastaan häpesin oman esimieheni toimintaa asiakkaita kohtaan. Hän oli todella törkeä reklamoivalle asiakkaalle ja yhdelle työnhakijalle huusi puhelimessa, kun tämä oli "kehdannut soittaa hakemuksen perään". Vikana päivänä luovutin sitten avaimet ulosottomiehelle ja lappu luukulle.
Tämä on totta. Olen saman kokenut ja kyllä se on äärimmäisen raskas kokemus kaikille talossa. Asiakkaatkin osaa ottaa ns täyden riemun konkurssista. Siitä voisi vaikka kirjan kirjoittaa. Suurin osa käy kaupassa konkurssi-ilmoituksen jälkeen enää tsekkaamassa aleprosentit. Ihan sama mitä myydään, kunhan prosentit on isot, niin ostavat. Osa tulee pelkästään ilkkumaan ja neuvomaan "olisitte tehneet niin tai näin". Sitten on uskovaiset jotka haluavat "tarjota lohdutusta". Verkostomarkkinoijat joilla on "jännä uusi bisnesidea" josta ei voi kertoa tässä nyt mutta tule kuuntelemaan sinne ja tänne. Asiakkaat suuttuvat kun sanotaan että tuotetta ei tule lisää kun on konkurssimyynti. Asiakkaat tinkaavat jos jokin haluamansa tuote ei ole riittävän suurella prosentilla alennettu jne. Oli mielenkiintoista seurata mitä kaikkea haaskalla käy. Ihmiset on todella julmia ja iso osa oikein nautti meidän kärsimyksestä ja etenkin kun saivat sitä lisättyä. Sitten oli niitä jotka halasi, ymmärsi ja kannusti mutta vain ehkä 1%. Ja meillä ei työntekijät huutaneet eikä tiuskineet. Asiakkailta kyllä tuli pskaa niskaan useasti.
Kerran Marimekolla. Kaksi myyjää nyrpeinä kassalla. Kumpikaan ei tervehtinyt tai tullut palvelemaan (minä tervehdin, mutta sain vain vilkaisun vastaukseksi). Olin ostamassa kangasta, kävelin suoraan kankaiden luo ja siinä mallailin yhtä kuosia, jonka olin jo päättänyt ostaa ennen liikkeeseen tuloa. Vilkaisin kassalle, että onko sieltä jompi kumpi tulossa auttamaan. Samaan aikaa myymälään tuli vanhempi rouva ja toinen myyjistä lehahti välittömästi hyöräämään tämän naisen ympärille, joka sanoi, että kiitos vaan, mutta hän nyt tässä katselee. Myyjä palasi takaisin kassalle kuin olisin ollut ilmaa. Silloin huudahdin perään, että ehtisikö joku leikkaamaan mulle tätä kangasta?! Sain kankaani ilman hymyjä tai maireaa ääntä (toisin kuin mitä olin juuri kuullut miten vanhemmalle rouvalle oli puhuttu).
-vääränlainen asiakas
Vierailija kirjoitti:
Ostin Ärräkahvin mukaan ja bussikuski alkoi vaatia että kaadan kahvin pois.
Kävelin taksitolpalle ja nousin taksiin.
Bussikuski tuijotti vihaisena bussin ikkunasta.
Tokkopa nyt kovin vihaisena tuijotti, lienet itse keksinyt tämän asian. Myönnä vain..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisi n. puoli miltsiä (€) sijoitettavaa, niin mistä saa parhaan varallisuudenhoitopalvelun?
Tää on niin pieni määrä sijoitettavaa, ettei oikein mitkään sijoituspankkiiripalvelut lähde edes neuvottelemaan sen sijoittamisesta, mut kysy omasta pankista sijoitusneuvoja, ne auttaa jo pienissäkin summissa ja esim danskessa voit verkkopankissa tehdä testin jossa voit arvioida haluamaasi riskiä, helpoin tapa on hajauttaa pankin tarjoamiin eri rahastoihin joita sitten asiantuntijat hoitavat, kulut on pienet ja jos valitset esim pankin top25 suosituimmasta rahastosta niin ei voi mennä hirveen vikaan. Samoin aikaisemmin ainakin on saanut tosi hyvää tuottoa ihan kultaa ostamalla.
Ei missään nimenssä pankin sijoituspalveluihin! Nordnet on erittäin edullinen ja selvität vaikka tekoälyn avulla par
Miksei? Jos haluan pankilta sijoituspalvelun, otan sen. Olkoon Nordnet vaikka ilmainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin Tokmannilla ostoksilla. Olin raskaana ja päälläni oli ns poncho. Huomasin että vartija vilahtelee näkökentässä mutta en välittänyt siitä ja keräsin koriin mm. muutaman kahvimukin ja hiusvärin. Kassan jälkeen sama vartija oli äkkiä vieressäni,vaati kuittia ja kassin avaamista. Mulla oli vaan se muovipussi sekä lompakko kädessä. Koetti nostaa ponchon helmaa ja tunnustella vatsaani,huusin että älä vttu koske! Tajusi sitten ilmeisesti että olin siunatussa tilassa enkä tunkenut pölynimuria ponchon alle,kun päästi lähtemään.
Tuon jälkeen meni melkein kymmenen vuotta ennenkuin uudestaan Tokmannille astuin
Siunatussa tilassa oleva kiroileva ja hiuksiaan värjäävä äippä.
Tokmanneilla on kyllä jotain keskivertoa tyhmempiä vartijoita, ei mitään elämänkokemusta eikä edes pelisilmää. Minäkin lakkasin käymästä tämän jälkeen: kun astuin kauppaan, joku teinipoika nappi korvassa ryntäsi perään ja seurasi koko ajan liki kyljessä kiinni. Pysähdyin jollekin laarille ja hän pysähtyi myös ja tuli vierelle. Sitten vaihtui osat, hän jatkoi hitaasti matkaa ja minä aloin hiillostaa häntä. Kävelin hitaasti perässä ja nopeampaa kun hän lisäsi vauhtia. Hidastin kun hän hidasti. Kiersin hänen perässään kaikki osastot. Kassalla älysi vttu poistua ja näin menetti Tokmanni noin 1000€/v rahaa. Tästä on nyt kymmenen vuotta. En unohda ikinä enkä anna koskaan anteeksi.
Elisan puhelinmyyjä yritti valehtelemalla saada mut ostamaan digikanavia yms
Valitin asiasta. Puhelinmyyjät ja muut alkoi häiriköidä mua. Piti pyytää lakimiestä ottaan yhteyttä ao firmaan ennen kuin loppui. Ei ollut kuulema Elisan väkeä vaan ulkoistettu jollekin tuo myyntitouhu. Aika sikamaista toimintaa.
Oltiin 19v ja menty tyttöystävän kanssa vuosipäivää viettämään ravintolaan. Istuimme pöytään, paikka oli puoliksi tyhjä. Tarjoilijat vilkaisivat, eivät tervehtineet, vaan juoksivat vain ohi. Monta kertaa sain huitoa tarjoilijaa paikalle, kunnes vasta se onnistui, kun asetelin baaritiskille kysymään, ottaisiko joku tilaukseni. Tarjoilija tuli niskojaan nakellen pöytään.
Olisi pitänyt vain poistua paikalta, mutta nuorena sitä oli kiltimpi. Ikämme takia varmasti jäi se palvelukin saamatta. Tapahtui ihan isossa ketjuravintolassa. Sen jälkeen en ole kys ketjussa asioinut ja ikääkin on nyt jo 37.
- Mulla oli rullakebab foliossa ja läpinäkyvän muovipussin sisällä. Bussikuski kysyi mitä pussissa on ja kun vastasin että kebab,ei meinannut päästää sisään. Luuliko se että oikeasti alan sen 10 min bussimatkan aikana repiä rullaa auki ja syödä sormin.. Entäs jos mulla olisi ollut ruokaostokset,raakaa jauhelihaa ja kuivaa paahtoleipää nam?
- Menin kirpputorille ja olin just perse paljaana (stringit) sovarissa,kun myyjä riuhtaisi verhon auki ja alkoi huutaa, että sovitettavat vaatteet pitää näyttää kassalle! Missään ei lukenut sellaisesta.
- Menin hakemaan laseja maksusitoumuksella ja tympeä optikko huitoi vaan kädellä että tuolla on halvimmat lasit ja pakeni sen jälkeen takahuoneeseen,koetin huudella että onkohan nämä hyvät mun kasvojen malliin mutten saanut vastausta.
Paikallinen melko uusi Puuilo. Ei mitään innostusta asiakaspalveluun ja muutenkin törkeä käytös, joten kalliimmat asiakaspalvelua harrastavat liikkeet saivat vakioasiakkaan.
Vierailija kirjoitti:
PS:n puoluevurkailija huusi suoraa huutoa kun erosin puolueesta.
Väitti, että kohta ei ole enää yhtään maksavaa jäsentä.
Etkö sinä vieläkään ole päässyt mielenterveyspalveluiden piiriin,tarve on huutava.
Tilasin Veikon koneesta lämpöpumpun ja sitten tuli viesti, että tule hakemaan.
No minähän menin, mutta maksaminen ei ollut onnistua millään, koska myyjä sönkkäsi minulle jotain jostain luottosopimuksesta vaikka parikin kertaa sanoin, että maksan suoraan kortilla, kiitos.
Myyjä vain sanoin, että ei ei, milloin sä olit syntynyt ja mikä on loppuosa?
En viitsinyt enää sanoa mitään, tuijotin vain kaikessa rauhassa ja naputtelin kortillä myyntitiskiin.
Tätä kun oli jatkunut useamman minuutin, niin korttimaksu sitten yllättäen onnistuikin.
Elisa-valehtelija sai minut luovuttamaan liittymäni lupaamalla samanhintaisen liittymän paremmalla datan siirrolla.
Voin sanoa, että naamani pikkuisen venähti kun ensimmäinen lasku oli yli 60 euroa sen oletetun 19 euron sijaan.
Asialle ei kuulemma voi mitään, koska kirjallinen sopimus pitää ja on aivan sama mitä heidän edustajansa on minulle sanonut.
Sanoin, että nyt kannattaisi tehdä poikkeus tähän käytäntöön, mutta asiakaspalvelu ei enää vastannut tähän mitään.
Siirsin työpaikkani kaikki liittymät kilpailijalle perusteena Elisan epäluotettavuus toimijana ja kilpailijan hieman halvempi hinta.
Tässä vuosien kuluessa Elisa on menettänyt noin 200 000 euroa, mutta valitettavasti summa on aivan liian pieni ollakseen mitään muuta kuin sitä kuuluisaa hiekkaa tuulikaapissa.
Ei näille mitään voi.
Vierailija kirjoitti:
En. Uskoakseni niin metsä vastaa kuin sinne huutelee.
Mä saan priimaa palvelua koska oon asiallinen ja mukava.
Tulihan se palstan "olen parempi kuin muut"-tyyppi lyömään kommenttinsa tähänkin ketjuun. Olet asiallinen ja mukava vain omissa kuvitelmissasi.
Paikallinen kirpputori,,myyjinä omistajat eli äiti ja aikuinen tytär (tai ehkä pariskunta joilla iso ikäero). Jauhoivat kaikki päivät purkkaa tiskin takana,välillä kävivät röökillä ja nauroivat kovaa kai asiakkaille. Kerran kävin siellä kiertelemässä ja löysin pienen koriste-esineen jonka ostin. Tiskillä oli se tytär joka alkoi äkkiä jankata että "hei,miksi sulla on eri takki päällä?" Äitinsä tuli tupakalta sisään ja tytär kailotti,että tää yrittää lähtee eri takki päällä kuin tuli! En saanut sanoa mitään,minut istutettiin jakkaralle tiskin viereen ja poliisit soitettiin. Tiloissa oli valvontakamerat ja kun niitä poliisien kanssa käytiin läpi,nähtiin että minulla oli sama takki jo kun tulin sisään ja kiertelin. Tytär solkkasi "kun se näytti vaan erilaiselta" ja äitinsä myönteli vieressä.
Jätin lähtiessäni sen koristenorsun tiskille,en kaivannut muistoa kys. päivästä. Tuosta on 12 vuotta ja edelleen leukaperät kiristyy samoilla kulmilla,vaikka kirppis lopettikin jo pari vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Ai niin. Pari kertaa aikoinaan asioin tullissa, kun olin jotain tilannut EU:n ulkopuolelta, eli jenkeistä.
Tullivirkailija, nuorehko nainen, palveli minua sillä asenteella, että hän tietää minun rikkoneen lakia, kyse on enää siitä, mikä rikos on kysymyksessä.
Hän opasti minua sanoen: Kato tosta se tullausnimike. Ja osoitti pöydällä olevaa kirjaa, jonka kannet oli parinkymmenen sentin päässä toisistaan. Ja sivut täynnä ihan kryptistä tekstiä. Koneen osat jotka ovat auton tai moottoripyörän osia, mutta eivät maatalouskoneen osia, eivätkä käytettyjä. Tullausnumero se ja se, tullausprosentti se ja se, milloin kuljetuksen kustannus on vähäistä suurempi muttei kuitenkaan enempää kuin se ja se.... Kun näytin hiukan epävarmalta, niin lopulta se tuli helvetin vihaisena itse paiskomaan sitä raamattua siihen pöydälle.
Itse omisin todennut että tästähän sulle maksetaqn. Horiappiq töihin tai esimies paikalle
Vierailija kirjoitti:
Tilasin Veikon koneesta lämpöpumpun ja sitten tuli viesti, että tule hakemaan.
No minähän menin, mutta maksaminen ei ollut onnistua millään, koska myyjä sönkkäsi minulle jotain jostain luottosopimuksesta vaikka parikin kertaa sanoin, että maksan suoraan kortilla, kiitos.
Myyjä vain sanoin, että ei ei, milloin sä olit syntynyt ja mikä on loppuosa?
En viitsinyt enää sanoa mitään, tuijotin vain kaikessa rauhassa ja naputtelin kortillä myyntitiskiin.
Tätä kun oli jatkunut useamman minuutin, niin korttimaksu sitten yllättäen onnistuikin.
Eikä! Minulle kävi tuo tismalleen sama vuosia sitten Powerissa. Olin menossa hakemaan uutta läppäriä ja sain viestin, että se on tullut. Olisin halunnut maksaa sen kerralla pois, niin myyjä alkoi kaupata jotain korollista luottoa ja tivata loppuosaa ja otti jonkun kulutusluoton paperitkin siihen valmiina täyttämään niitä. Aikani jaksoin toistaa, että tulin vain hakemaan tilaamaani tuotetta ja haluan maksaa sen. Ei onnistunut, ei sitten millään. Sinne jäi se läppäri. Kotiin mentyäni peruin koko tilauksen ja kaupan.
Vahva epäilys, että saavat jotain provikkaa näiden luottojen kauppaamisesta asiakkaille. Mutta asiakkaan näkökulmasta ne eivät kannata, jos on varaa maksaa kerralla hakemansa tuote, koska osassa näistä luotoista voi olla todella korkeat kulut ja korot, jotka juoksee joka kuukausi. Olin silloin vain nuori neitokainen, niin ehkä miesmyyjä kuvitteli, etten tiedä enkä ymmärrä tätä!
Kaikille on tarjolla ja ehdolla ostaa lisätoimintoja. En ainakaan silmälaseissa osta niitä turhia puhdistusliinasta alkaen juttuja. Ei ole raapiintuneet. Maksan tarjouksen hinnan. Kesällä 58 euroa 3 paria. Viereisessä pöydässä mies maksoi 740 euroa laseistaan.