Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistakaahan op-mobiilin käyttäjät

Vierailija
13.01.2026 |

Että mikäli puhelimenne rikkoutuu tai katoaa ja tarvitsee saada op-mobiili uuteen puhelimeen niin siihen tarvitsee nykyään henkilökortin tai toisen pankin tunnukset, koska avainlukulista poistui käytöstä. Epäilen että toisen pankinkin varmennuskin hoituu sovelluksen kautta joten siinä on sama juttu ja jää vain henkilökortti. Joten pikku hiljaa pakko se henkilökortti hankkia ellei halua että pankkiasiat menee puhelimen myötä jäihin. Tätä ei välttämättä tule ajatelleeksi niin kauan kuin kaikki toimii mutta tilanne voi mennä nopeasti hankalaksi.

Kommentit (127)

Vierailija
61/127 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi se OP Mobiili kannattaa pitää aktiivisena kahdessa mobiililaitteessa. Sitten ei ole ongelmia.

Näin, ja sitä paitsi muutenkin pitää olla voimassa oleva henkilöllisyystodistus.

Jos se ihan pitää olla niin sitten moinen tulisi valtion puolesta ilmatteeksi. Onhan se nyt koomista että siitäkin pitää maksaa että voi olla virallisesti tunnistettava valtion kansalainen, eikö tässä jo veroja sen verran nyhdetä.

Sossusta saa harkinnanvaraista henkkareihin

Vierailija
62/127 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole henkilökorttia koskaan ollut, mutta passin pidän aina voimassa. Laskut on suoraveloituksessa ja avainlukulista paperisena. Ne harvat laskut mitä joudun kirjaamaan maksuun hoidan tietokoneella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/127 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksihän tuo uusi avainlukulista on niin helevetin iso. Eikö sokeille vois olla omat tai voishan ne sen suurentaa kopiokoneella. OP varmaan haluaa päästä paperilistoista eronn.

Kotikäytössä tietsikalla just passeli.

Vierailija
64/127 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi se OP Mobiili kannattaa pitää aktiivisena kahdessa mobiililaitteessa. Sitten ei ole ongelmia.

Näin, ja sitä paitsi muutenkin pitää olla voimassa oleva henkilöllisyystodistus.

Jos se ihan pitää olla niin sitten moinen tulisi valtion puolesta ilmatteeksi. Onhan se nyt koomista että siitäkin pitää maksaa että voi olla virallisesti tunnistettava valtion kansalainen, eikö tässä jo veroja sen verran nyhdetä.

Ilmaiseksi ja ilmaiseksi. Jokaiselta löytyy sen verran rahaa, että pystyy kustantamaan itselleen henkilökortin!

Vierailija
65/127 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No. Helpottaahan se aina pankissa asiointia se henkilökortti. Tosin tuttava joutui hakemaan väliaikaisen henkkarin, kun oli vanhentunut henkilökortti. Muutama tunti jonottaessa siinä meni pariin paikkaan. Mutta sai pankkiasiansa hoidettua.

On tota henkilökorttia tarvinnut 10 vuoden aikana kirjattujen postilähetysten noutoon. Lasten pankkiasioihin ja lasten henkilökorttien hankinnassa. Ne kun oli pakko pankki asioiden ja koulun Euroopan reissujen takia lentomatkustamisessa olla.

On se apee helppoin pompata espanjan koneeseen. Kun on edes se henkilökortti mukana.

Opee mobiilille yks ja sama.

Vierailija
66/127 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai avainlukulista ole poistunut?

Sain hiljattain juuri uuden.

Sitten et varmaankaan käytä op-mobiilia.

En, mutta joku väitti, ett avainlukulista olisi poistunut.

Mulle ainakin OP ilmoitti, että kun näytän käyttävän vain OP-mobiilia, niin mulle ei enää lähetetä uusia avainlukulistoja. 

Vierailija
67/127 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai nyt passi jokaisella on?

Se naurettava 5v minkä passi nykyään on voimadda kuluu äkkiä. Yleensä kun passia tsrvitsee se on juuri mennyt vanhaksi 🤔

Mulla oli passi aina voimassa kun se oli 20 tai 20v validi. Nyt ei ole. Johtuu osin myös siitä  etten viitsi enää reissata. 

Vierailija
68/127 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OP ei arvosta asiakkaitaan.

Ei vaan OP nimemomaan arvostaa asiakkaita ja pyrkii pitämään turhat kulut minimissä karsimalla esim. lähetettäviä avainlukulistoja, kun asiakkaat ei niitä käytä. Kuluja säästämällä myös paine nostaa palveluhintoja pienenee.

Vierailija
69/127 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Jos asuu koko elämänsä Suomessa ja vielä samalla paikkakunnalla, niin mihin sitä tarvitsee?

Vierailija
70/127 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle ainakin OP ilmoitti, että kun näytän käyttävän vain OP-mobiilia, niin mulle ei enää lähetetä uusia avainlukulistoja. 

Lukiko siinä ilmoituksessa, että se tulee itse erikseen tilata tarvittaessa?

Vierailija
71/127 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap antoi hyvän neuvon ja vaavilaiset vaan alapeukuttaa. Perusmeininkiä

No ei antanut, vaan AP puhuu täyttä paskaa.

Vierailija
72/127 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa. Kelasta saa ja kuuluu perustoimeentulotukeen.

Vierailija
73/127 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö on olemassa avainlukulistoja? Olen Danske Bankin asiakas ja vuosikaudet on ollut käytössä laite, joka nappia painamalla antaa avainkoodin. Laite on malliltaan hieman kuin amerikkalainen jalkapallo ja sentin paksuinen.

Vierailija
74/127 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni ei ainakaan ole kuin yksi puhelin ja kaikki vanhat puhelimet ja tabletit on jo niin vanhalla androidilla ettei enää sovelluksille kelpaa. Ap

Tämä ongelma koskee vain sinua.

Vierailija
75/127 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paitsi, että se avainkukulista on edelleen käytössä. Itse tilasin  OP:n kehotuksesta ja sain juuri uuden.

Käskivät pankista  uusimaan, sillä se vanha avainlukulista uhkasi vanhentua. Käyttämättömiä lukija oli jotain parisataa siinä edelleen.

Johtuuko tuo väärinkäsitys tuosta kehoittamisesta? 

Omituista. Minulla taas pankki ilmoitti ettei enää ole/tule olemaan avainlukulistoja käytössäni koska minulla on OP-mobiili. Onpa erilaiset käytännöt saman pankkiryhmän sisällä.

Vierailija
76/127 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Jos asuu koko elämänsä Suomessa ja vielä samalla paikkakunnalla, niin mihin sitä tarvitsee?

Henkilöllisyyden todistamiseen ts. se ei ole VAIN matkustusasiakirja.

Vierailija
77/127 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukiko siinä ilmoituksessa, että se tulee itse erikseen tilata tarvittaessa?

Ei lukenut.

Siinä luki, että "tulevaisuudessa mobiiliavaimen käyttöönotto onnistuu ilman avainlukulistaa, konttorikäyntiä tai yhteydenottoa asiakaspalveluun. Poistamme tämän myötä avainlukulistalla aktivoinnin OP-mobiilista".

Mulla on se viesti tallessa, mutta en saa kopioitua tekstiä enkä jaksa naputtaa puhelimella koko litanjaa.

Vierailija
78/127 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luettele muut kun verkkopankit minne olet tunnistautunut pankkitunnuksilla?

Mm. Teleoperaattorit, sähkölaitos laskutus, Kela, Kanta.fi. Mitä muita? 

Veromikälie, traficom, onhan näitä..

Vierailija
79/127 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tais nyt pointti mennä vähän ohi. Joka oli että eikö tässä maassa muka kansalaisuutta ole sen älyttömän veronmaksun päälle ansainnut vaan sekin pitää vielä kustantaa erikseen.

Vierailija
80/127 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni ei ainakaan ole kuin yksi puhelin ja kaikki vanhat puhelimet ja tabletit on jo niin vanhalla androidilla ettei enää sovelluksille kelpaa. Ap

Sitten se on henkilökohtainen voivoi. Mutta tosiaan ne tunnukset kahdelle laitteelle saa. Ei ainakaan aiemmin sen useampaan, mutta tämä on voinut muuttua.

Milloin aiemmin ei saanut?  Mulla ainakin kahdessa tabletissa ja puhelimessa ollut lähemmäkisi 10 vuotta.

Käytin viimeksi kivikaudella ja sitten vaihdoin pankkia. 

No ei vaan, muistin kai vain väärin. Kiva juttu, jos voi käyttää kolmella laitteella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi