Muistakaahan op-mobiilin käyttäjät
Että mikäli puhelimenne rikkoutuu tai katoaa ja tarvitsee saada op-mobiili uuteen puhelimeen niin siihen tarvitsee nykyään henkilökortin tai toisen pankin tunnukset, koska avainlukulista poistui käytöstä. Epäilen että toisen pankinkin varmennuskin hoituu sovelluksen kautta joten siinä on sama juttu ja jää vain henkilökortti. Joten pikku hiljaa pakko se henkilökortti hankkia ellei halua että pankkiasiat menee puhelimen myötä jäihin. Tätä ei välttämättä tule ajatelleeksi niin kauan kuin kaikki toimii mutta tilanne voi mennä nopeasti hankalaksi.
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Jos aiot äänestää, niin sinulla on oltava voimassaoleva passi tai henkilökortti. Ajokortti kelpaa vain silloin, kun olet kuvasta luotettavasti tunnistettavissa,
Miksi ap olettaa, että ihmisillä ei ole voimassaolevaa henkilöllisyystodistusta?
Vanha vaaleanpunainen, paperinen ajokortti, kelpaa äänestyksessä. Muuten sillä ei tee mitään.
Pankissa vaaditaan passia.
Miten tuossa oikeastaan varmistetaan henkilöllisyys? Kun pitää hallussaan puhelinliittymää ja henkilökorttia tai passia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos aiot äänestää, niin sinulla on oltava voimassaoleva passi tai henkilökortti. Ajokortti kelpaa vain silloin, kun olet kuvasta luotettavasti tunnistettavissa,
Miksi ap olettaa, että ihmisillä ei ole voimassaolevaa henkilöllisyystodistusta?
En minä ainakaan tiedä ketään jolla olisi henkilökortti kun ilmankin on toistaiseksi pärjännyt ajokortilla. Miksi sinä siis oletat että kaikilla tuo kortti olisi?
Miten matkustat Suomesta ulkomaille, jos sinulla ei ole henkilökorttia tai passia? Ajokortti ei kelpaa. Tai miten saat postipaketin palvelutiskiltä, jos sinulla ei edes ole ajokorttia? Tai ostat nettiliittymän?
Käsittämätöntä tämä väki palstalla kun ei vaan mene kaaliin ettei kaikki matkustele jos Sinä matkustelet. Henkilökorttia ja passia ei ole, ajokortti on ja sillä on toistaiseksi pärjännyt.
Vierailija kirjoitti:
Miten tuossa oikeastaan varmistetaan henkilöllisyys? Kun pitää hallussaan puhelinliittymää ja henkilökorttia tai passia?
Oletan että sovelluksella skannataan kortista viivakoodi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sä henkilökorttia tarvi jos sulla on passi. Sitä vahvempaa henkilöllisyystodistusta ei ole.
No sama homma käytännössä kun kummatkin yhtä pitkään voimassa eikä sitä passiakaan kaikilla välttämättä ole.
Aloituksessa puhuttiin nimenomaan henkilökortista, eli ei ole sama homma.
Näin sitä kansalaista kahlitaan pikku hiljaa kutistuvaan häkkiin. Pienestä voi mennä koko elämä paussille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sä henkilökorttia tarvi jos sulla on passi. Sitä vahvempaa henkilöllisyystodistusta ei ole.
Mulla ei ole passia ja henkkarit vanhetunut.
Oonko olemassa?
Sitten kun jompaa kumpaa haet, tenttaavat sua huolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi se OP Mobiili kannattaa pitää aktiivisena kahdessa mobiililaitteessa. Sitten ei ole ongelmia.
Itselläni ei ainakaan ole kuin yksi puhelin ja kaikki vanhat puhelimet ja tabletit on jo niin vanhalla androidilla ettei enää sovelluksille kelpaa. Ap
Sitten se on henkilökohtainen voivoi. Mutta tosiaan ne tunnukset kahdelle laitteelle saa. Ei ainakaan aiemmin sen useampaan, mutta tämä on voinut muuttua.
Milloin aiemmin ei saanut? Mulla ainakin kahdessa tabletissa ja puhelimessa ollut lähemmäkisi 10 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan tiedä ketään jolla olisi henkilökortti kun ilmankin on toistaiseksi pärjännyt ajokortilla. Miksi sinä siis oletat että kaikilla tuo kortti olisi?
Miten matkustat Suomesta ulkomaille, jos sinulla ei ole henkilökorttia tai passia? Ajokortti ei kelpaa. Tai miten saat postipaketin palvelutiskiltä, jos sinulla ei edes ole ajokorttia? Tai ostat nettiliittymän?
Käsittämätöntä tämä väki palstalla kun ei vaan mene kaaliin et
Narsismi kuulemma lisääntynyt räjähdysmäisesti ja sen huomaa kun ei nähdä muuta oman navan ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanha vaaleanpunainen, paperinen ajokortti, kelpaa äänestyksessä. Muuten sillä ei tee mitään.
Pankissa vaaditaan passia.
Ei vaadita, vaan voimassaolevaa henkilöllisyystodistusta.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai avainlukulista ole poistunut?
Sain hiljattain juuri uuden.
Minulla on avainlukulista on edelleen käytössä mutta poistuisiko se väkisin, jo ottaisin OP mobiilin käyttöön? En mä sitä mihkään tartte, mutta ajattelin avata osakesäästötilin eikä se onnistu kuin OP mobiililla. Ihme ettei onnistu nettipankissa vaikka sen juuri uusivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai avainlukulista ole poistunut?
Sain hiljattain juuri uuden.
Sitten et varmaankaan käytä op-mobiilia.
En, mutta joku väitti, ett avainlukulista olisi poistunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole passia ja henkkarit vanhetunut.
Oonko olemassa?
Sitten kun jompaa kumpaa haet, tenttaavat sua huolella.
Entä jos en muista kaikkea? En minä ainakaan muista minä vuonna olen missäkin ollut ynnä muuta.
Vierailija kirjoitti:
Ei oo avainlukulista mihinkään poistunut, älä puhu bazookaa.
Schengen-alueella kyllä nyt, mutta epävarmoina aikoina passi on paras.
Vierailija kirjoitti:
Näin sitä kansalaista kahlitaan pikku hiljaa kutistuvaan häkkiin. Pienestä voi mennä koko elämä paussille.
Joo on se niin väärin kun pankkiasioinnissa varmistetaan kuka siellä tilillä asioi.
OP kohtelee asiakkaitaan epätasa-arvoisesti ja pitää asiakkaita idiootteina. Outoa, jos monet saa pitää sekä mobiiliavaimen että avainlukulistan. Minulta estettiin tämä. Oksettaa koko pas*a pankki. Käytän mobiilia, mutta tarvitsisin myös avainlukulistan. Miksi pankki rajoittaa asioiden hoitoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi, että se avainkukulista on edelleen käytössä. Itse tilasin OP:n kehotuksesta ja sain juuri uuden.
Käskivät pankista uusimaan, sillä se vanha avainlukulista uhkasi vanhentua. Käyttämättömiä lukija oli jotain parisataa siinä edelleen.
Johtuuko tuo väärinkäsitys tuosta kehoittamisesta?
Sitten sinä et käytä op-mobiilia tunnistautumiseen ja kaivelet aina sitä listaa koska lista poistui mobiilivarmenteen käyttäjiltä. Saisikohan sen vielä takaisin käyttöön koska alkaa kyrvimään tämä digitouhu pikkuhiljaa.
Mitä tekemistä mobiilivarmenteella ja OP:n avainlukulistalla on toistensa kanssa?
Miksihän tuo uusi avainlukulista on niin helevetin iso. Eikö sokeille vois olla omat tai voishan ne sen suurentaa kopiokoneella. OP varmaan haluaa päästä paperilistoista eronn.
Mun tapaus oli tämä:
Tuo OP-mobiili alkoi varoittamaan jostain vakoiluohjelmasta laitteessani. No ei ollut. Oli pakko siis käyttää sitä avainlukulistaa.
Nyt viikko-pari sitten se mobiili alkoi pelittämään itsestään. OP:lla oli jotain häikkää systeemeissään. Nyt toimi kuten ennenkin