Ylen juttu kämppiksistä, jotka ovat lopettaneet deittailun tehdäkseen uraa, rahaa ja kovaa treeniä.
Jutussa on paljon hyvää ja se, että he tarjoavat pojille, joilla ei ole kunnollista miehenmallia, remupäiviä on ihan loistava idea, mutta silti homma herätti vähän kysymyksiä. Siinä missä hän sanoo, ettei naisten tulisi kilpailla miesten kanssa maskuliinisuudesta, oli vähän outo. Miten nainen kilpailee miehen kanssa maskuliinisuudessa? Käymällä töissä tienatakseen rahaa eikä vaan omaksi ilokseen? Jos nainen harrastaa painonnostoa?
Kommentit (539)
"Mitä tarkoittaa "nähneet vaivaa itsensä eteen"?
Mua kyllä kiinnostaa mies, joka näkee vaivaa puolisonsa ja perheensä eteen. Tuollainen omien munien kiillottelu on lähinnä lapsellista."
Jaa. Minua kiinnosti mies joka on nähnyt vaivaa itsensä eteen. Siis urheilee, on erittäin taitava omassa harrastuksessaan ja väitellyt tohtoriksi eräästä luonnontieteestä.
Ei ole näyttänyt poissulkevan sitä että näkee vaivaa myös läheistensä kuten minun eteen.
Totta on, että miehet pystyy saamaan lapsia vanhempina kuin naiset, mutta kyllä miehilläkin sperman laatu heikkenee ikääntyessä.
Väärin. Miehet eivät saa lapsia ollenkaan, he voivat ainoastaan ryöstää niitä naisilta. Esim. Lainsäädännön avulla.
Se on totta, että sperman laatu muuttuu, toisin kuin munasolujen. Naisella on samat munasolut 4-vuotiaana ja 40-vuotiaana, vain vähemmän. Mies sen sijaan tuottaa koko ajan uusia ja jos elää päin helvettiä, myös perittävä genetiikka kärsii. Tällainen mgtow-macho-lapsenryöstösetuppi mikä näillä veljillä on, on täysin viemäritavaraa.
Vierailija kirjoitti:
"Missä vaiheessa se parisuhde sitten hankitaan ja perhe perustetaan? Olen kuvitellut ihanteen olevan se, että tutustutaan nuorena useamman vuoden ajan (joko saman katon alla tai eri, yleensä molempia) ja sitten perustetaan perhe. "
Viimeksi viime viikolla luin tältä(kin) palstalta, etteivät heidän ikäisensä naiset halua lapsia tai parisuhdetta. Tarpeethan siis vain kohtaavat tässä tapauksessa.
Taas tätä "naiset sitä, naiset tätä". Varmasti on heidän ikäisiään naisia, jotka eivät halua parisuhdetta. Ihan yhtä varmasti on sellaisia, jotka haluavat.
Kannattaa käydä tsekkaamassa tilanne, eikä teoretisoida kotona miespuolisen kaverin kanssa. Vinkki: Naiselta kysymällä se selviää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Self centered life.
Niin, ja eroaa kuinka kaikkien niiden naisten elämäntavasta, joiden tarinoita olemme saaneet pääasiallisesti lukea jo vuosia: "päätin alkaa itselliseksi äidiksi, koska kunnollista miestä ei löytynyt", "Miisa ei halua koskaan äidiksi koska se kahlitsee", "Reija ja Terttu asuvat lapsineen yhteisessä taloudessa, säästävät rahaa ja saavat toisiltaan apua ja kasvatuskumppanuutta"
Miten tuo liittyy?
Näiden miesten elämän keskipisteenä on se vaimon löytäminen. Sitä varten valmistautuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Missä vaiheessa se parisuhde sitten hankitaan ja perhe perustetaan? Olen kuvitellut ihanteen olevan se, että tutustutaan nuorena useamman vuoden ajan (joko saman katon alla tai eri, yleensä molempia) ja sitten perustetaan perhe. "
Viimeksi viime viikolla luin tältä(kin) palstalta, etteivät heidän ikäisensä naiset halua lapsia tai parisuhdetta. Tarpeethan siis vain kohtaavat tässä tapauksessa.
Taas tätä "naiset sitä, naiset tätä". Varmasti on heidän ikäisiään naisia, jotka eivät halua parisuhdetta. Ihan yhtä varmasti on sellaisia, jotka haluavat.
Kannattaa käydä tsekkaamassa tilanne, eikä teoretisoida kotona miespuolisen kaverin kanssa. Vinkki: Naiselta kysymällä se selviää.
Väitätkö ettei median panostuksella asiaan ole mitään vaikutusta? Jos vuosikausia tuodaan esiin vain ja ainoastaan naisten voimaantumista niin se ei vaikuta mihinkään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tässä oli paljon hyvää: molemmat tekee töitä voidakseen elättää tulevan perheensä, eikä halua seurustella koska kokevat että ei vielä ole valmiita kumppania varten. Jos et ole valmis seurusteluun, niin on tosi hyvä ettet seurustele tahallaan särkemällä toisten sydämiä. Voi kun useampi mies noudattaisi tätä. Molempia pointteja, itseasiassa. Rohkeita poikia.
Tässä on sellainen ajatus, että voi seurustella vasta kun on omasta mielestään "valmis". Ihmissuhteissa ei olla koskaan valmiita, vaan kasvetaan yhdessä. Minkälainen perfektionistinen hirviö tuollainen "valmis" mies on, ja mitä mahtaa tulevalta puolisoltaan vaatia? Aika monta hyvää asiaa menee ohi tässä epävarman egon palvelun projektissa. Olisi hirveää olla noin epävarma.
Jep. Rakkaus on heille ehdollista. Pitää olla riittävän hyvä, jotta on rakkauden arvoinen. Ja se hyvyys osoitetaan suorittamalla ja omaa kehoa muokkaamalla. Henkisyyskin on vahvasti omaan itseen kääntymistä. Mies-jumala tuo ehkä yhteisöllisyyttä.
Saapa nähdä, mitä ovat 10 vuoden päästä. Löytyykö vaikka seurakunnasta sopiva nainen vai onko taas löydetty joku uusi elämäntapa?
Iigorit vihaa vahvoja suomimiehiä.
Vierailija kirjoitti:
"Mitä tarkoittaa "nähneet vaivaa itsensä eteen"?
Mua kyllä kiinnostaa mies, joka näkee vaivaa puolisonsa ja perheensä eteen. Tuollainen omien munien kiillottelu on lähinnä lapsellista."
Jaa. Minua kiinnosti mies joka on nähnyt vaivaa itsensä eteen. Siis urheilee, on erittäin taitava omassa harrastuksessaan ja väitellyt tohtoriksi eräästä luonnontieteestä.
Ei ole näyttänyt poissulkevan sitä että näkee vaivaa myös läheistensä kuten minun eteen.
Miten tämä liittyy näihin hemmoihin? Tekeekö nämä jotain väitöskirjaa deittailusta?
Vierailija kirjoitti:
Mikähän valhe tuo rauta teroittaa rautaakin on. Kahta kirvestä kun hakkaa terät vasten toisiinsa niin kumpikin tylsyvät. Niin käy tuossakin, että hengailee vain miesten kanssa, gay-elementit korostuvat eikä osaa toimia naisten kanssa.
Sad case ja hieman vaatallinenkin. Miettikää kun naisetkin perustaisivat tällaisia leirejä missä psyykattaisiin toisia naisia omilla psykooseilla valhekuvitelmiin miehistä.
Tämä taitaa muuten olla myös se kaveri joka mainostaa tiktokissa että mies saa olla seksuaalinen naista kohtaan (=ahdisella tätä rikollisesti). Run for the hills ladies.
Ja toisaalta kirvestä on vaikeaa teroittaa muulla kuin metallisella laipalla tai viilalla :)
Onko nyt siis jollain lailla moitittavaa jos nämä olisivatkin homoseksuaaleja? Mietin vaan kun joka toisessa kommentissa heitä nimitellään sellaisiksi ja kerrotaa kuinka tuolla menolla vain hinttimäiset piirteet korostuu.. Sekö on sitten epämaskuliinista jos niin käy? Enpä olisi uskonut, että feministit ovat näin ahdasmielisiä kun vähän pintaa raavitaan
N46
Pojilla on parisuhde, se verhotaan aggressiiviseen maskuliinisuuteen defenssimekanismina. ks. leffa American Beauty. Myös homopiireissä tämä hypermaskuliinisuus on ihan tunnettu juttu, ja auktoriteettiin liittyvät asetelmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän valhe tuo rauta teroittaa rautaakin on. Kahta kirvestä kun hakkaa terät vasten toisiinsa niin kumpikin tylsyvät. Niin käy tuossakin, että hengailee vain miesten kanssa, gay-elementit korostuvat eikä osaa toimia naisten kanssa.
Sad case ja hieman vaatallinenkin. Miettikää kun naisetkin perustaisivat tällaisia leirejä missä psyykattaisiin toisia naisia omilla psykooseilla valhekuvitelmiin miehistä.
Tämä taitaa muuten olla myös se kaveri joka mainostaa tiktokissa että mies saa olla seksuaalinen naista kohtaan (=ahdisella tätä rikollisesti). Run for the hills ladies.
Ja toisaalta kirvestä on vaikeaa teroittaa muulla kuin metallisella laipalla tai viilalla :)
Onko nyt siis jollain lailla moitittavaa jos nämä olisivatkin homoseksuaaleja? Mietin vaan kun joka toisessa kommentissa heitä nimitellään sellaisiksi ja kerrotaa kuinka tuolla menolla va
Voi johtua siiä, että jos ovat, niin heillä ei ole naisten mielestä oikeutta arvostella naisia ja laittaa naisia tiettyyn rooliin sitäkään vähää, mitä heteromiehillä.
Ja olen itsekin sitä mieltä, että homot vaietkoot naisista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko nyt siis jollain lailla moitittavaa jos nämä olisivatkin homoseksuaaleja? Mietin vaan kun joka toisessa kommentissa heitä nimitellään sellaisiksi ja kerrotaa kuinka tuolla menolla va
Feminismin tarkoitus on tehdä miehistä tahdottomia orjia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitenkään moitittavaa jos ovat homoja. Se mikä on moitittavaa, on heidän tapansa sanella mitä naiset haluavat, tarvitsevat ja millaisia heidän kuuluisi olla. Ja muiden miesten. Homostelisivat rauhassa keskenään vaan, ja jättäisivät tuon mouhuamisen historiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskallan veikata, että homottelijat pääosin eivät ole feministejä. Ja siis vaikka noista hempeistä yhteiskuvista kieltämättä vähän sellaiset vibat tulikin, niin mitäs vikaa siinä on? Terveisin feministi.
"Taas tätä "naiset sitä, naiset tätä". Varmasti on heidän ikäisiään naisia, jotka eivät halua parisuhdetta. Ihan yhtä varmasti on sellaisia, jotka haluavat.
Kannattaa käydä tsekkaamassa tilanne, eikä teoretisoida kotona miespuolisen kaverin kanssa. Vinkki: Naiselta kysymällä se selviää."
Olen 46-vuotias nainen. Mulla on tosin jo lapsi ja kumppani, sekä vahvasti sellainen näkemys, etten tämän puolison jälkeen tarvitse enää seuraavaa, jos yksin jäänkin. Ehkä siksi artikkeli ei herättänyt minussa vastareaktiota ja pelkoa.
Olen nyt nähnyt kaksi artikkelia miehestä joka ei halua lasta. Tämä ja sitten joku ideologinen työtön, Teemu. Vastaavasti näen viikottain artikkeleja naisista, jotka eivät halua seurustella tai perheellistyä. Tiedät tämän itsekin niin en jaksa listata linkkejä, tosin teen senkin tarvittaessa jos ilmiön kieltäminen jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
"Taas tätä "naiset sitä, naiset tätä". Varmasti on heidän ikäisiään naisia, jotka eivät halua parisuhdetta. Ihan yhtä varmasti on sellaisia, jotka haluavat.
Kannattaa käydä tsekkaamassa tilanne, eikä teoretisoida kotona miespuolisen kaverin kanssa. Vinkki: Naiselta kysymällä se selviää."
Olen 46-vuotias nainen. Mulla on tosin jo lapsi ja kumppani, sekä vahvasti sellainen näkemys, etten tämän puolison jälkeen tarvitse enää seuraavaa, jos yksin jäänkin. Ehkä siksi artikkeli ei herättänyt minussa vastareaktiota ja pelkoa.
Olen nyt nähnyt kaksi artikkelia miehestä joka ei halua lasta. Tämä ja sitten joku ideologinen työtön, Teemu. Vastaavasti näen viikottain artikkeleja naisista, jotka eivät halua seurustella tai perheellistyä. Tiedät tämän itsekin niin en jaksa listata linkkejä, tosin teen senkin tarvittaessa jos ilmiön kieltäminen jatkuu.
Siis kuka on kieltänyt ja minkä ilmiön?
Ohis
"Miten tämä liittyy näihin hemmoihin? Tekeekö nämä jotain väitöskirjaa deittailusta?"
Kukin vahvuuksiensa mukaan. Kaikista ei ole tohtoriksi, mutta kaikista on tekemään töitä itsensä ja elämänsä eteen niin kauan kun ovat vielä nuoria ja terveitä. Oppimiskyky heikkenee jo alkaen 23 vuotiaasta, joten nuoruus on parasta aikaa panostaa siihenkin.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärtänyt tämän tajunnanvirran pointtia.
Vaikka arvostankin treenaamista niin nuo kaverit ovat vain pikkupoikia.
Aito miehisyys on vastuun ottamista muista. Nämä pojulit tuijottelevat vain omaan napaan.
M45
Tämän voimaantumisen ei koskaan ollut tarkoitus koskea miehiä, heidän roolinaan oli mahdollistaa feminismi.