Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä yli 50-vuotias, minkä neuvon antaisit nuorelle itsellesi?

Vierailija
12.01.2026 |

Nyt kun tiedät paremmin ja elämänkokemusta on kertynyt, minkä neuvon tai elämänohjeen antaisit nuorelle itsellesi?

Kommentit (366)

Vierailija
201/366 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä itsesi näköistä elämää, ja tee se täysillä. On ikävää huomata keski-ikäisenä toteuttaneensa jonkun toisen, esim puolison tavoitteita ja unohtaneen itselle tärkeät arvot ja asiat.  Pidä huoli että pystyt elättämään itsesi, älä jää rahan takia paskaan suhteeseen. Menetettyjä vuosia ei mikään tuo takaisin. 

Vierailija
202/366 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä lahjojasi, jotka sait

Älä ala tupakoimaan

Älä juo niin paljon

Huolehdi hampaistasi

Näytä enemmän tunteitasi

Opiskele aiemmin ja pidemmälle

Malta hetki ja valitse sitten hänet

Ole ystävällisempi

Älä hanki rikosrekisteriä

Säästä kaikesta mitä tienaat 

Älä ota luottokortteja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/366 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silläkin uhalla, että poikaystäväsi sinut jättää, lähde ulkomaille opiskelemaan heti tilaisuuden tullen! 

Vierailija
204/366 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoitu.

Vierailija
205/366 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran huulilla, ikuisuuden lanteilla. 

Vierailija
206/366 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOs olet vielä työelämäassä, vedä sellainen ainakin viiden vuoden tosi kova säästöputki: Säästä kaikki, mitä voit, jotta sinulla on ainakin sellainen 30 000 euron puskuri. Usko vaan, et kyl kannattaa!

Vierailija
207/366 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ajoissa (nuorena) opiskelemaan.

Vierailija
208/366 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

N.ssi aina kun saat tilaisuuden siihen.

Vierailija
209/366 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta pois pohjois Euroopasta. 

Tämä 👍

Vierailija
210/366 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luota siihen, että elämä kantaa ja pärjäät hyvin. Useimmista asioista stressaat aivan turhaan.

Vierailija
211/366 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa hyvä asunto hyvissä ajoin ja asu siinä. Ja säästä.

Vierailija
212/366 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyytäisin neljä vuotiasta minääni tekemään itsestä lastensuojeluilmoituksen ja ottamaan huostaan. Tai siis kertomaan jollekin ulkopuoliselle että se pitää tehdä. 

Nää pysäyttää aina... 4v. on niin viaton. 

Tämä. 70-luvulla vaan ei lastensuojelu tainnut toimia, ei ainakaan meidän perheen kohdalla. Ulospäin kaikki oli ok, mutta äitini pieksi minut 4-vuotiaana henkihieveriin kun "viettelin" oman isäni. Pitkään jatkunut insesti oli aikuisten mukaan minun syyni, ei suinkaan siihen syyllistyneen vanhemman eikä vanhemman kuka ei tehnyt mitään auttaakseen minua. Hakkasi vain mustasukkaisuuksissaan. En voi käsittää miten sairas joidenkin ajattelumaailma on. Sukulaiset ja naapuritkin tiesivät asioistamme, mutta kukaan ei ilmoittanut eteenpäin koska meillä oli kulissit kunnossa. Mitä

Voi kauhistus mitä oot joutunut kokemaan. Toivottavasti asiat ovat nyt paremmin. Meni kieltämättä vähä tunteisiin.

Vierailija
213/366 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan tyytyväinen valintoihini, antaisin neuvon tehdä samoin: muuttaa nuorena ulkomaille, hankkia lapset 30v kieppeillä, matkustella, ei keskittyä liikaa työelämään/uraan, huolehtia parisuhteesta ja pitää paino kurissa. Ainoa muutos minkä neuvoisin on alan valitseminen vähän järkevämmin nuorena ettei tarvitse opiskella toista tutkintoa 40v... Toisaalta ihan kiva olla tuplamaisteri, mutta turha mutka muuten.

Vierailija
214/366 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kauhistus mitä oot joutunut kokemaan. Toivottavasti asiat ovat nyt paremmin. Meni kieltämättä vähä tunteisiin.

En ole vieläkään kunnossa, kärsin pahasta ahdistuneisuudesta, minulla on ptsd ja muitakin diagnooseja. Nämä moninaisine oireineen rajoittavat elämääni hyvin paljon enkä osaa elää omannäköistä elämää kun olen koko aikuisikänikin pyrkinyt miellyttämään muita. Terapia ei ole auttanut minua. Vasta nyt viime vuosina olen havahtunut ajatukseen että minäkin olen ihminen ja voin toivoa jotain itsellenikin. 

Vierailija
215/366 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vieläkään kunnossa, kärsin pahasta ahdistuneisuudesta, minulla on ptsd ja muitakin diagnooseja. Nämä moninaisine oireineen rajoittavat elämääni hyvin paljon enkä osaa elää omannäköistä elämää kun olen koko aikuisikänikin pyrkinyt miellyttämään muita. Terapia ei ole auttanut minua. Vasta nyt viime vuosina olen havahtunut ajatukseen että minäkin olen ihminen ja voin toivoa jotain itsellenikin. 

En ihmettele, kyllä tommosesta toipuminen ottaa varmasti lujille. Voimia ja tsemppiä elämääsi!

Vierailija
216/366 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit edes tajunnut laittavas fyrkkaa jemmaan ja paljon🤣🤣

Vierailija
217/366 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montakin. Itseasiassa yksi kuitenkin riittäisi eli älä tee missään asiassa siten kuten teit ja nykyistä parempaan lopputulokseen päädyt jo ihan sillä, että teet vain täysin toisin vaikka sekin menisi väärin.

Vierailija
218/366 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ihmettele, kyllä tommosesta toipuminen ottaa varmasti lujille. Voimia ja tsemppiä elämääsi!

Kiitos. 

Vierailija
219/366 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satu kuuntele nyt vanhempaa itseäsi: kukaan  ei tykkää sinusta yhtään enempää vaikka ostat kalliita lahjoja. Älä ole työssäsi se hyväksikäytettävä hölmö, joka tekee toistenkin työt(korvauksetta), sinun ei tarvitse tehdä sellaisia asioita,  esim seksissä, joita et halua tehdä, vain miellyttääksesi miestä. Muista mummon sanonta, et sinä ole ruusu, mutta kukkii se perunakin. Ja äidin sanonta, joka kuuseen kurkottaa se katajaan kapsahtaa. 

Vierailija
220/366 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei menneisyytesi ollut sinun vikasi, vaan niiden ihmisten, jotka sen sinulle aiheuttivat.

Väkivaltaa lapsena kotona ja ekassa parisuhteessa.

Sinä riität itsellesi ja valitsemasi tiet elämässä ovat hyviä. Mene siihen suuntaan, mikä parhaalta tuntuu ja näyttää. Olet rakas ja tärkeä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi