Elisa (operaattori) kusetti - mitä teen?
Menin viikko sitten Elisan myymälään ostamaan puhelinta kaverini kanssa ja myyjä alkoi sen jälkeen tarjoamaan minulle puhelinliittymääni 12kk määräaikaista liittymätarjousta, jonka otin silloin vastaan ja sopimus käytiin siinä suullisesti myyjän kanssa läpi, ystäväni oli vieressäni tilanteessa.
Kotona avasin sähköposti ja Elisan tilausvahvistuksessa mainittiin 10e suuruinen lisäveloitus kertamaksu liittyen puhelinliittymän päivitykseen. Tällaisesta ei ollut mitään mainintaa myymälässä myyjän toimesta.
Olen usean päivän ajan koittanut soittaa ja ottaa chatin kautta yhteyttä Elisaan tuloksetta purkaakseni liittymäkaupan puhtaasti koska koin tulleeni kusetetuksi koska myyjä ei kertonut 10e kertamaksusta mitään + sain toiselta operaattorilta yli puolet halvemman tarjouksen vastaavasta liittymästä.
Tänään sain viimen Elisan aspan kiinni ja he, kerrottuani tämän stoorin, alkoivat chatissa vedota että määräaikaista sopimusta ei voida purkaa lain puitteissa ollenkaan jos sellaisen on suullisesti liikkeessä sopinut.
Myymälässä vahvistimme myyjältä että liittymään on 14vrk peruutusoikeus (josta nyt mennyt puolet) ja lisäksi tästä kympin kertamaksusta ei kyllä sanallakaan kerrottu että sellaista tulee.
Chatissa pistivät linjat varoittamatta kiinni kun vaadin asian selvitystä tai jonkun esimies tms tahon soittavan minulle asiasta. Kaverini sai yhteyden aspaan ja siellä jankattiin samaa että eivät voi ottaa kantaa mitä yksittäinen myyjä on myymälässä minulle puhunut ja eivät voi auttaa ja luuri kiinni.
Miten pitäisi edetä?
Asiakaspalvelu todella törkeää, kukaan ei pahoitellut tai ollut myötämielinen vaan oltiin ylimielisiä, vittuiltiin ja oltiin nenäkkäitä ja linjat lyötiin tosta vaan kiinni varoittamatta. Itse olin asiallinen, en huutanut tai kironnut, mutta jämäkästi vaadin oikaisua.
En voi itse asiakaspalvelua tekevänä uskoa kuinka luokatonta asiakaspalvelua sain jo pelkältä asenteetälta.
Kommentit (48)
No, olisit vaan ostanut sen puhelimen. Kauppias on kauppias. Aina kannattaa verrata ennen kuin ostaa yhtään mitään.
Täytynee ottaa kuluttajainsuojaan yhteys ellei kellään ole vinkata mitään muuta toimintamallia? Oon oileasti aika äimänä Elisan toiminnasta ja usean eri asiakaspalvelijan tylystä ja törkeästä asenteesta.
Teet sopimuksen tuolle toiselle operaattorille, niin Elisan sopimus päättyy siihen paikkaan.
Asiakaspalvelua tekevänä et tiedä miten asiassa edetään?
Minkä hintainen liittymä? Kiinnostaa.
siinä vaiheessa kun Elisa alkoi ajaa etätöiden tekemistä alas kyseinen firma lähti heti boikottiin
ja sama muillakin firmoilla jotka päätyvät moiseen ratkaisuun
Vierailija kirjoitti:
Teet sopimuksen tuolle toiselle operaattorille, niin Elisan sopimus päättyy siihen paikkaan.
Määräaikainen sopimus ei pääty...
Lue paperit. Sä oot laittanut nimesi paperiin, et myyjän puheeseen. Kymppi on todennäköisesti palvelumaksu siitä että muutit sopimusta myymälässä käyttäen siihen myyjän aikaa etkä omaelisan kautta kotona.
Näinä käärmeöljykauppiaiden kulta-aikoina viisainta hankkia R-kioskilta Telian prepaidi ja latailla siihen saldoa.
Yritin tehdä sopimuksen jo toiselle operaattorille mutta sanoivat sieltä että he eivät voi perua määräaikaisia sopimuksia kuluttajan puolesta vaan se on tehtävä itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elisalle ei ole puhelin- ja nettiyhteyksissä määräaikaisuutta, paitsi jos laitteen osto on sidottu siihen.
10€ riehuminen. Kukaan usko et olit "asiallinen"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
14 vrk perumisaika ei ole mennyt vielä umpeen.
Vierailija kirjoitti:
En tässä tapauksessa. Olen itse sairaanhoitaja. En ikimaailmassa asiakasta kohtelisi noin ylimielisellä ja röyhkeällä asenteella. Vaikka asiakas sitten purisi ja haukkuisi. Edes silloin.
Vierailija kirjoitti:
Lue paperit. Sä oot laittanut nimesi paperiin, et myyjän puheeseen. Kymppi on todennäköisesti palvelumaksu siitä että muutit sopimusta myymälässä käyttäen siihen myyjän aikaa etkä omaelisan kautta kotona.
Yleisin kusetus on se ettei lueta sitä paperia johon nimensä kirjoittaa.
Jos sulla oon peruutusoikeus voimassa, niin sen pitäisi olla hoidettu pelkällä ilmoituksella. No ne varmaan kieltäytyy eivätkä suostu ottamaan peruutusta vastaan, mutta käsittääkseni kirjallinen ilmoitus on lain voimainen. Mitä sopimuksessa sanotaan? Onko sulla omaelisa ja pystyykö sieltä irtisanomaan?
Ota kuvakaappaukset kaikista keskusteluista.
Musta on ihmeellistä kun ne hoitaa asiat näin päin veetä ja haluaa huonon maineen.
"14 vrk perumisaika ei ole mennyt vielä umpeen."
Kuulemma myymälässä solmitulle 1v määräaikaiselle sopimukselle ei päde 14vrk peruutusoikeus.
VAIKKA myyjä vielä vahvisti liikkeessä että sille sellainen on kun erikseen kysyin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tässä tapauksessa. Olen itse sairaanhoitaja. En ikimaailmassa asiakasta kohtelisi noin ylimielisellä ja röyhkeällä asenteella. Vaikka asiakas sitten purisi ja haukkuisi. Edes silloin.
Olet sairaanhoitaja etkä tiedä, että myös terveydenhoidossa on tilanteita, joissa voidaan tehdä se mitä sinun on nyt tehtävä tuon liittymän kanssa?
Vierailija kirjoitti:
"14 vrk perumisaika ei ole mennyt vielä umpeen."
Kuulemma myymälässä solmitulle 1v määräaikaiselle sopimukselle ei päde 14vrk peruutusoikeus.
VAIKKA myyjä vielä vahvisti liikkeessä että sille sellainen on kun erikseen kysyin.
Ap
14 päivän peruuttamisoikeus koskee pääsääntöisesti koti- ja etämyyntiä.
Kuluttajansuojaviranomaisiin yhteys.