Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elisa (operaattori) kusetti - mitä teen?

Vierailija
12.01.2026 |

Menin viikko sitten Elisan myymälään ostamaan puhelinta kaverini kanssa ja myyjä alkoi sen jälkeen tarjoamaan minulle puhelinliittymääni 12kk määräaikaista liittymätarjousta, jonka otin silloin vastaan ja sopimus käytiin siinä suullisesti myyjän kanssa läpi, ystäväni oli vieressäni tilanteessa.

Kotona avasin sähköposti ja Elisan tilausvahvistuksessa mainittiin 10e suuruinen lisäveloitus  kertamaksu liittyen puhelinliittymän päivitykseen. Tällaisesta ei ollut mitään mainintaa myymälässä myyjän toimesta.

Olen usean päivän ajan koittanut soittaa ja ottaa chatin kautta yhteyttä Elisaan tuloksetta purkaakseni liittymäkaupan puhtaasti koska koin tulleeni kusetetuksi koska myyjä ei kertonut 10e kertamaksusta mitään + sain toiselta operaattorilta yli puolet halvemman tarjouksen vastaavasta liittymästä.

Tänään sain viimen Elisan aspan kiinni ja he, kerrottuani tämän stoorin, alkoivat chatissa vedota että määräaikaista sopimusta ei voida purkaa lain puitteissa ollenkaan jos sellaisen on suullisesti liikkeessä sopinut.
Myymälässä vahvistimme myyjältä että liittymään on 14vrk peruutusoikeus (josta nyt mennyt puolet)  ja lisäksi tästä kympin kertamaksusta ei kyllä sanallakaan kerrottu että sellaista tulee.

Chatissa pistivät linjat varoittamatta kiinni kun vaadin asian selvitystä tai jonkun esimies tms tahon soittavan minulle asiasta. Kaverini sai yhteyden aspaan ja siellä jankattiin samaa että eivät voi ottaa kantaa mitä yksittäinen myyjä on myymälässä minulle puhunut ja eivät voi auttaa ja luuri kiinni.

Miten pitäisi edetä?

Asiakaspalvelu todella törkeää, kukaan ei pahoitellut tai ollut myötämielinen vaan oltiin ylimielisiä, vittuiltiin ja oltiin nenäkkäitä ja linjat lyötiin tosta vaan kiinni varoittamatta. Itse olin asiallinen, en huutanut tai kironnut, mutta jämäkästi vaadin oikaisua.

En voi itse asiakaspalvelua tekevänä uskoa kuinka luokatonta asiakaspalvelua sain jo pelkältä asenteetälta.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Myyjä kuitenkin väitti likkeessä että on 14vrk peruutusoikeus = kusetti. Ei sekään voi olla laillista. Ei myyjä voi valehdells asiakkaalle sopinusta tehdessä sopinusehdoista. Todistaja oli mukana."

Sana vastaan sana. Se ratkaisee mitä on mustana valkoisella. Tyttökulta, olisit käynyt sen sopimuksen läpi ennen kuin allekirjoitit. Ei pidä olla sinisilmäinen. 

Joo, kyllä se myyjäliikekin liudan todistajia löytää. :D

Vierailija
42/48 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdat sit operaattoria kun määräaikainen sopimus päättyy.  Muuta et voi nyt tehdä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon takia en ikinä asioi missään puhelinkaupassa, vaan hoidan kaiken netissä. 

Vierailija
44/48 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet sairaanhoitaja etkä tiedä, että myös terveydenhoidossa on tilanteita, joissa voidaan tehdä se mitä sinun on nyt tehtävä tuon liittymän kanssa?

Vaadein saada puhua jonkun isokenkäisemmän kanssa tai jättää soittopyynnön sellaiselle taholle. Ei kuulemma onnistu. Joten miten saan sellaiseen sitten yhteyden neropatti?

Heh, mitä sä luulet että joku isokenkäisempi tekee asialle?

Niinpä.  Aina mouhutaan sitä isoa herraa pakalle, vaikka ne ei hoida asiakaspalvelua, eivätkä tiedä asiasta mitään.  Eivät jaksa kuunnella jonkun tampion jankkausta, vaan sanovat, että antakaa sille se kympin hyvitys, että pääsee rauhaan.  Täähän se on näille reklamoijille hunajaa, että on nöyryytetty asuakaspalvelijaa ja asioitu oikein herra isoherran kanssa, kun ollaan niin tärkeitä.

Vierailija
45/48 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs olisi, jos menisit sinne myymälään asioimaan, kun kerran et saa asiaasi hoidettua sähköisten kanavien kautta?

Vierailija
46/48 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä mitään 10 euron maksua ole tullut, kukaan ei usko juttujasi 

Vierailija
47/48 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telia veloitti myös noin kympin ylimääräistä liittymävaihdosta, joka piti tapahtua Telian aloitteesta ilman minun omaa tahtoani pakollisena.

Vierailija
48/48 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän noilla näytä olevan myymälässä mitään sopimuspaperia minkä voi lukea rauhassa. Typerää ettei myyjän puheisiin voi luottaa, ei kai noilta sitten kannata ostaa määraikaista!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi