Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi palsta vihaa rikkaita?

Vierailija
26.05.2024 |

He käyvät paljon syömässä ulkona, käyttävät palveluita ja ostavat kalliita hyödykkeitä, joita moni vähätuloisempi valmistaa ja saa siitä toimeentulon. Eikö se ole kuitenkin hyvä, että osalla kansasta menee hyvin, kun se ei ole kuitenkaan muilta pois?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten ole huomannut kuinka paljon täällä lyödään ja halveksitaan monia puollustuskyvyttömiäkin tai työttömiä? 

- Rikkaita osa haukkuu varnasti osaksi siksi, että kokee rikkaudet paljossa perusteettomaksi, kun on huomattavan suuret tulot ja mittava varalliduus luulisi olevan kykyä muuhunkin kuin vinguntaan siitä kuinka ollaan kateellisia ja kuinka pitää maksaa veroja ja kuinka Suomessa ei saisi olla rikas vaan pitää muuttaa johonkin banaanivaltioon kun tuntuu niin väärältä, että myös keskiluokkainen saattaa ostaa ja hankkia osaksi samoja juttuja. Ja köyhimmätlin saatravat saada mahdollisuuden elää ihmisarvoista elämää, mut hallitus on sentäön ymmärtänut, että rikkaat ovat pian taas entistä rikkaampia kun vaan taroeeksi potkitaan päähän vähäosaisempia kun eihän Suomessa asu edes tarpeeksi ihmisiä kadulla vaik niistäbon sentään moni asfaltoitu. 

Vierailija
2/37 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän vihaa.

Täällä tehtyjen kyselytutkimusten mukaan juuri kukaan ei täällä tienaa alle seittämää tonnia kuussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalla on paljon vasemmistolaisia ja vasemmistolaiset on tunnetusti kateellista sakkia.

Vierailija
4/37 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vihaa 😘

Epäoikeudenmukaisista ja ilkeistä ihmisistä ei yleensä pidetä. Jos ne sattuu olemaan rikkaita, niin voi voi.

Rikkailla tuntuu olevan oletus, että kaikki arvostelu on kateutta. 

Vierailija
5/37 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin mielestä se on epäoikeuden mukaisuutta, että yksi ihminen ansaitsee enemmän kuin muut, vaikka onkin erityislaatuinen yksilö, jota ei voi korvata tuhannella tavallisella.

Vierailija
6/37 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nrsisti siinä taas harhoissaan selittää itselleen että muut ovat kateellisia..

Ei kuulu normaalin ihmisen ajatusmaailmaan 

Vierailija
7/37 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joidenkin mielestä se on epäoikeuden mukaisuutta, että yksi ihminen ansaitsee enemmän kuin muut, vaikka onkin erityislaatuinen yksilö, jota ei voi korvata tuhannella tavallisella.

Joidenkin mielestä on väärin, että varakkaat jakaa rahojaan meille köyhille ja varsinkin on väärin, jos he ihan mielellään maksaa veroja ja äänestää SDP :) Ei mun tarvitse h*orata, että saan varakkaammalta ihmiseltä vaikka, no mitä vaan. Joillakin ei ole taloudellista ongelmaa jeesata köyhempää eikä se edes tunnu lompakossa. 

Vierailija
8/37 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ainakin köyhänä ärsyttää muka rikkaiden märinä, minun rahoillani,  maksan veroni, koulua olen käynyt ja teen työtä. 

Voihan v, niin me muutkin, olen käynyt koulua peruskoulun jälkeen 9 vuotta, töitä teen koko päiväisesti, lapseni olen kasvattanut yksin, veroni maksan ja niin maksaa jokainen. Lisäksi ole viimeisen 5v aikana, kun lapseni ovat  olleet työelämässä ja huolehtineet taloudellisesti itsestään saanut säästettyä pienen summan, josta ole sijoittanut kerran kk vielä pienemmän summan ja nyt kun katselen miten sijoitukseni ovat tuottaneet, kaikki plussalla reilusti eli aivan ansiotta olen  'rikastunut', vertaan tätä 'sijoitustoimintaani' uhkapeleihin. 

Vierailija
9/37 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan kovasti menestyneitä, ahkeria, hyvin toimeentulevia, lapsiansa hyvin kasvattavia ja kouluttavia ihmisiä. Heidän harteillaan tämä yhteiskunta voi toimia. 

Vierailija
10/37 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikutat erittäin kateelliselta. Yrität käydä henkilöön.

Vierailija
11/37 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sitten ole huomannut kuinka paljon täällä lyödään ja halveksitaan monia puollustuskyvyttömiäkin tai työttömiä? 

- Rikkaita osa haukkuu varnasti osaksi siksi, että kokee rikkaudet paljossa perusteettomaksi, kun on huomattavan suuret tulot ja mittava varalliduus luulisi olevan kykyä muuhunkin kuin vinguntaan siitä kuinka ollaan kateellisia ja kuinka pitää maksaa veroja ja kuinka Suomessa ei saisi olla rikas vaan pitää muuttaa johonkin banaanivaltioon kun tuntuu niin väärältä, että myös keskiluokkainen saattaa ostaa ja hankkia osaksi samoja juttuja. Ja köyhimmätlin saatravat saada mahdollisuuden elää ihmisarvoista elämää, mut hallitus on sentäön ymmärtänut, että rikkaat ovat pian taas entistä rikkaampia kun vaan taroeeksi potkitaan päähän vähäosaisempia kun eihän Suomessa asu edes tarpeeksi ihmisiä kadulla vaik niistäbon sentään moni asfaltoitu. 

Miksi köyhät ei maksa tuloistaan veroja vähintään 40% kuten rikkaat tekevät? Miksi ihmisarvoinen elämä on sitä, että pitää saada kaikki tekemättä mitään?

Vierailija
12/37 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko maailma kylläkin vihaa rikkaita paitsi tietenkin hyväosaiset itse. Harva rikas on rikastunut empatialla ja kovalla työllä vaan modernilla orjuuttamisella eli köyhien kustannuksella. En ole edes kommunisti, mutta ei ole olemassa eettisiä miljonäärejä eikä niitä tarvii puolustella.

Vierailija
13/37 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ainakin köyhänä ärsyttää muka rikkaiden märinä, minun rahoillani,  maksan veroni, koulua olen käynyt ja teen työtä. 

Voihan v, niin me muutkin, olen käynyt koulua peruskoulun jälkeen 9 vuotta, töitä teen koko päiväisesti, lapseni olen kasvattanut yksin, veroni maksan ja niin maksaa jokainen. Lisäksi ole viimeisen 5v aikana, kun lapseni ovat  olleet työelämässä ja huolehtineet taloudellisesti itsestään saanut säästettyä pienen summan, josta ole sijoittanut kerran kk vielä pienemmän summan ja nyt kun katselen miten sijoitukseni ovat tuottaneet, kaikki plussalla reilusti eli aivan ansiotta olen  'rikastunut', vertaan tätä 'sijoitustoimintaani' uhkapeleihin. 

Mietitkö, että niillä "uhkapelisijoituksillasi" yritykset on voineet investoida ja siten mahdollistaa työpaikat ja palkanmaksun? Ei se sijoitettu raha makaile tileillä, sillä mahdollistetaan yritystoiminta silloin, kun pitää joko lopettaa tai laajentaa.

Vierailija
14/37 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä se elämä sinuakin opettaa🤭

Vierailija
15/37 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä se elämä sinuakin opettaa🤭

Tuolla asenteella et tule ikipäivänä vaurastumaan.

Vierailija
16/37 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi asumistuen leikkauksesta saatava 200 miljoonan euron säästö on mitätön summa verrattuna vaikkapa kotitalousvähennykseen, joka on moninkertainen ja hyödyttää lähinnä hyvätuloisia.

Vierailija
17/37 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on enimmäkseen epäonnistuneita ihmisiä ja kyllähän se silloin harmittaa jos joku menestyy.

Vierailija
18/37 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi asumistuen leikkauksesta saatava 200 miljoonan euron säästö on mitätön summa verrattuna vaikkapa kotitalousvähennykseen, joka on moninkertainen ja hyödyttää lähinnä hyvätuloisia.

Kotitalousvähennys on tukea remontti- ja siivousfirmoille. Moni rintamamiestalon katto olisi jäänyt tekemättä ilman kotitalousvähennyksen kaltaista myyntipuhetta. Kyllä niille kotitalouksille siitä vielä maksamista riitti silti. Oma keittiöremonttini maksoi 20 000, maksoin sen kokonaan itse.

Vierailija
19/37 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten rikas määritellään tässä?

En usko, että monikaan vihaa. Joillain on havaittavissa sellaista väärinkäsitystä, että Suomi voi sitä paremmin, mitä enemmän ihan kaikesta leikataan. 

Sitten he ihmettelevät, että eikö pitäisi leikata hyvätuloisten tuloista, kun siellä heidän ajatuksissaan olisi, mistä ottaa. Ettei leikattaisi vain tuista, jotka ovat kovin pieniä verrattuna hyviin palkkoihin. 

Leikkaamisen tarkoitus on kumminkin vähentää menoja, ei tuloja. Hyvätuloisten tuloista suurin osa menee veroihin, joten ne ovat samalla yhteiskunnan tuloja. Ei niistä leikkaaminen ketään auta.

Ihmisillä pitäisi olla päin vastoin lisää tuloja, enemmän töitä, etenkin enemmän semmoisia tuloja, joissa rahaa tulee ulkomailta Suomeen. Kuten yksityisen sektorin monissa töissä. Jos niistä ei makseta hyviä palkkoja, rahat menevät liikevoitoiksi ulkomaisille omistajille emmekä me näe niistä senttiäkään. 

Jos Suomella ja suomalaisilla olisi enemmän tuloja, ei tarvitsisi niin leikata menoistakaan. Riittäisi enemmän rahaa myös tukien maksamiseen. 

Vierailija
20/37 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole hauskaa mulla niin ei ole sitten muillakaan.

- Palstamamman ensimmäinen käsky