Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elisa (operaattori) kusetti - mitä teen?

Vierailija
12.01.2026 |

Menin viikko sitten Elisan myymälään ostamaan puhelinta kaverini kanssa ja myyjä alkoi sen jälkeen tarjoamaan minulle puhelinliittymääni 12kk määräaikaista liittymätarjousta, jonka otin silloin vastaan ja sopimus käytiin siinä suullisesti myyjän kanssa läpi, ystäväni oli vieressäni tilanteessa.

Kotona avasin sähköposti ja Elisan tilausvahvistuksessa mainittiin 10e suuruinen lisäveloitus  kertamaksu liittyen puhelinliittymän päivitykseen. Tällaisesta ei ollut mitään mainintaa myymälässä myyjän toimesta.

Olen usean päivän ajan koittanut soittaa ja ottaa chatin kautta yhteyttä Elisaan tuloksetta purkaakseni liittymäkaupan puhtaasti koska koin tulleeni kusetetuksi koska myyjä ei kertonut 10e kertamaksusta mitään + sain toiselta operaattorilta yli puolet halvemman tarjouksen vastaavasta liittymästä.

Tänään sain viimen Elisan aspan kiinni ja he, kerrottuani tämän stoorin, alkoivat chatissa vedota että määräaikaista sopimusta ei voida purkaa lain puitteissa ollenkaan jos sellaisen on suullisesti liikkeessä sopinut.
Myymälässä vahvistimme myyjältä että liittymään on 14vrk peruutusoikeus (josta nyt mennyt puolet)  ja lisäksi tästä kympin kertamaksusta ei kyllä sanallakaan kerrottu että sellaista tulee.

Chatissa pistivät linjat varoittamatta kiinni kun vaadin asian selvitystä tai jonkun esimies tms tahon soittavan minulle asiasta. Kaverini sai yhteyden aspaan ja siellä jankattiin samaa että eivät voi ottaa kantaa mitä yksittäinen myyjä on myymälässä minulle puhunut ja eivät voi auttaa ja luuri kiinni.

Miten pitäisi edetä?

Asiakaspalvelu todella törkeää, kukaan ei pahoitellut tai ollut myötämielinen vaan oltiin ylimielisiä, vittuiltiin ja oltiin nenäkkäitä ja linjat lyötiin tosta vaan kiinni varoittamatta. Itse olin asiallinen, en huutanut tai kironnut, mutta jämäkästi vaadin oikaisua.

En voi itse asiakaspalvelua tekevänä uskoa kuinka luokatonta asiakaspalvelua sain jo pelkältä asenteetälta.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap ostat itse puhelimen? Eikö työnanta jaa noita nykyään kaikille.

Vierailija
22/48 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet sairaanhoitaja etkä tiedä, että myös terveydenhoidossa on tilanteita, joissa voidaan tehdä se mitä sinun on nyt tehtävä tuon liittymän kanssa?

Vaadein saada puhua jonkun isokenkäisemmän kanssa tai jättää soittopyynnön sellaiselle taholle. Ei kuulemma onnistu. Joten miten saan sellaiseen sitten yhteyden neropatti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän myymälästä ostetussa ole peruutusoikeutta! Puhelinmyynnissä on.

Vierailija
24/48 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"14 päivän peruuttamisoikeus koskee pääsääntöisesti koti- ja etämyyntiä. "

Myyjä sanoi myymälässä minulle sopimukseen pätevän 14vrk peruutusoikeuden. Todistaja kuuli saman.

Vierailija
25/48 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Is tai Il yhteys ja jos tekevät jutun niin voitto on sinun, muuten Elisan. Näin se vaan nykyään menee.

Vierailija
26/48 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän myymälästä ostetussa ole peruutusoikeutta! Puhelinmyynnissä on.

Myyjä sanoi myymälässä minulle sopimukseen pätevän 14vrk peruutusoikeuden. Todistaja kuuli saman. Ei sekään sitten ihan laillista voi olla niin väittää kun erikseen vielä asiasta kysyttiin varta vasten

Vierailija
27/48 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etämyynnissä on 14 vrk peruutusoikeus, ei jos otat kivijalkaliikkeestä liittymän. Tuon 10e ovat kyllä velvollisia korvaamaan koska jättänyt asian kertomatta. 14 vrk peruutusoikeus EI KOSKE myymälöitä yms. henk. koht asiointia. Se kannattais muistaa.

Vierailija
28/48 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teet sopimuksen tuolle toiselle operaattorille, niin Elisan sopimus päättyy siihen paikkaan.

Määräaikainen sopimus ei pääty...

14 vrk perumisaika ei ole mennyt vielä umpeen.

14 päivän peruuttamisoikeus koskee vain koti- ja etämyyntiä. Eli mitä opimme tästä? Älä osta liikkeestä, jossa sen myyjän palkka perustuu lisämyyntiin. 

Vierailija
29/48 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etämyynnissä on 14 vrk peruutusoikeus, ei jos otat kivijalkaliikkeestä liittymän. Tuon 10e ovat kyllä velvollisia korvaamaan koska jättänyt asian kertomatta. 14 vrk peruutusoikeus EI KOSKE myymälöitä yms. henk. koht asiointia. Se kannattais muistaa.

Myyjä kuitenkin väitti että on 14vrk peruutusoikeus = kusetti. Ei sekään voi olla laillista?

Vierailija
30/48 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teet sopimuksen tuolle toiselle operaattorille, niin Elisan sopimus päättyy siihen paikkaan.

Juuri näin ja niin kun jo aikaisemmin mainittu, kuluttajariitalautakuntaan valitus Elisasta.

Tuossa linkki.

https://www.kuluttajariita.fi/fi/index/ostajalle_1.html

Vierailija
31/48 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä kuitenkin väitti likkeessä että on 14vrk peruutusoikeus = kusetti. Ei sekään voi olla laillista. Ei myyjä voi valehdells asiakkaalle sopinusta tehdessä sopinusehdoista. Todistaja oli mukana.

Vierailija
32/48 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet sairaanhoitaja etkä tiedä, että myös terveydenhoidossa on tilanteita, joissa voidaan tehdä se mitä sinun on nyt tehtävä tuon liittymän kanssa?

Vaadein saada puhua jonkun isokenkäisemmän kanssa tai jättää soittopyynnön sellaiselle taholle. Ei kuulemma onnistu. Joten miten saan sellaiseen sitten yhteyden neropatti?

Heh, mitä sä luulet että joku isokenkäisempi tekee asialle?

Vierailija
33/48 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se kymppi on mainittu siinä

paperissa, jonka Riikka-Piia on allekirjoittanut, se pitää myös maksaa. Miten se että R-P ei lue sopimusta jonka allekirjoituksellaan hyväksyy, olisi operaattorin vika?

Tämä siis oletuksella että

Riikka-Piia on oikeustoimikelpoinen, eikö vajaavaltainen.

Vierailija
34/48 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Määräaikainen sopimus ei pääty...

Elisalle ei ole puhelin- ja nettiyhteyksissä määräaikaisuutta, paitsi jos laitteen osto on sidottu siihen.

Kyllä on. Nykyään taas yleistymässä

Vierailija
35/48 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lue paperit. Sä oot laittanut nimesi paperiin, et myyjän puheeseen. Kymppi on todennäköisesti palvelumaksu siitä että muutit sopimusta myymälässä käyttäen siihen myyjän aikaa etkä omaelisan kautta kotona.

Elisa ottaa kyllä miltei kaikista tuon avausmaksun kun vaihdat liittymää muualta tai ihan elisalta

Vierailija
36/48 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lue paperit. Sä oot laittanut nimesi paperiin, et myyjän puheeseen. Kymppi on todennäköisesti palvelumaksu siitä että muutit sopimusta myymälässä käyttäen siihen myyjän aikaa etkä omaelisan kautta kotona.

Ottaa ne ton kympin kaikista liittymätyyppien vaihtamisesta vaikka olisivat itse aktiivisia, soittaisivat asiakkaalle ja vielä lupaisivat ettei asiakkaalle muutoksesta tulisi kuluja.

Kannattaa ajoissa lukea se söhköpostiin lähetettävä sopimuspaperi ja teklamoida jos siinä epäselvää.

Itse vasta myöhemmin tarkisti kun tuli lasku ja siinä oli tuo noin kympin maksu.

Vierailija
37/48 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Myyjä kuitenkin väitti likkeessä että on 14vrk peruutusoikeus = kusetti. Ei sekään voi olla laillista. Ei myyjä voi valehdells asiakkaalle sopinusta tehdessä sopinusehdoista. Todistaja oli mukana."

Sana vastaan sana. Se ratkaisee mitä on mustana valkoisella. Tyttökulta, olisit käynyt sen sopimuksen läpi ennen kuin allekirjoitit. Ei pidä olla sinisilmäinen. 

Vierailija
38/48 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"14 päivän peruuttamisoikeus koskee pääsääntöisesti koti- ja etämyyntiä. "

Myyjä sanoi myymälässä minulle sopimukseen pätevän 14vrk peruutusoikeuden. Todistaja kuuli saman.

Mitä sitten. Sopimukseen ei ole sellaista taidettu kirjoittaa.

Vierailija
39/48 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääntö 1: Myyjien puheisiin ei koskaan ikinä milloinkaan pidä luottaa. 

Vierailija
40/48 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole olemassa sanaa "vaadein".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi