Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raivostuttavaa! Siivooja sairastui ja ilmoitti vasta nyt, ettei tule siivoamaan tänään

Vierailija
26.09.2008 |

eikä varasiivoojaa enää saada. Illaksi piti olla siistiä. Nyt kiukuttaa niin, etten voi sanoin kuvailla! Mistä Espoosta löytäisi luotettavan siivousfirman? Ilmoitin jo nykyiseen firmaan, että emme kaipaa enää heidän palvelujaan, koska näin epäluotettavaa toimintaa.

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
26.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ehkä hän voisi käyttää sen ajan siivoamiseen ja tilata ruuat jostakin hyvästä ravintolasta? Todella moni ravintola (ja tarkoitan nyt kunnon ravintoloita!) myy myös ruokaa ulos jos siitä erikseen sovitaan. Saisit kunnon menuun vain sillä vaivalla että haet ruuat ja viet ne kotiin. Joillakin paikoilla on valmius toimittaa ruoka niin että se pysyy varsin kauan lämpimänä, joissakin ruoka pitää itse pitää lämpimänä, mutta voithan valita vaikkapa pata-tyyppisen ruuan jonka voi laittaa uuniin/hellalle...

Vierailija
62/74 |
26.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikoinaan Espoolainen Supreme Services -niminen firma ja monta huonoa kokemusta tuli: olivat myöhässä, juttuja meni rikki, sovittuja asioita jäi siivoamatta, ikkunanpesuvedet valuivat pitkin seiniä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
26.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikoinaan Espoolainen Supreme Services -niminen firma ja monta huonoa kokemusta tuli: olivat myöhässä, juttuja meni rikki, sovittuja asioita jäi siivoamatta, ikkunanpesuvedet valuivat pitkin seiniä...

kun SIVINA pesi ikkunoita - aloin vasta myöhemmin ihmettelemään kun esim. yläaulan seinät yhden seinän ylärajassa olevan ikkunarivistön kohdalta oli täynnä likaviiruja... tajusin että ne on ikkuonidne pesusta tulleet!

Meni lähes tapetit pilalle!!

Muutenkin Sivina hoit ikkunoiden pesun tosi huonosti, moneen kertaan valitin ja lupasivat korjat,a mutta ei ikinä... lopulta vaihdoin firmaa.

- - -

joku ehdotti että ap ostas ruoat ja siivoais sillä ajalla.

Mutta ehkä hän on jo varannut ruoka-ainekset valmiiksi, mua ainakin harmittais sitten investoida vielä erikseen ostoruokiin.

Vierailija
64/74 |
26.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikallani käytetään englantia ja sieltä tarttuu näitä sanoja joskus "kotikäyttöönkin". En tosin ikinä kirjoittaisi noin av:lle, koska täällä vitosen keskiarvolla peruskoulun läpäisseet kouluttamattomat kotiäidit takertuvat heti tuollaiseen sanaan.

Helsinkiä sanota... Länsi siis kyseessä ja tuttavapiiri akateemisia toimihenkilöitä suurimaksi osaksi.

itse olen opiskellut/olen töissä markkinoinnin alalla, ja ihan yleisiä sanontoja nuo ovat.

Vierailija
65/74 |
26.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUTTA, se on sen siivousfirman vastuulla silloin huolehtia, että asiakkaalle joka tapauksessa joku siivooja menee, eli heidän pitää hankkia asiakkaalle joku toinen siivooja paikalle! Ja fiksut yritykset toimivatkin näin, valitettavasti vaan näitä kaikenmaailman höpölöpö-siivousfirmoja on nykyään ilmestynyt markkinoille kuin sieniä sateella. Luvataan vaikka mitä mutta totuus on toista.

Ymmärrän ap:n harmin, mutta syy ei ole siivoojan vaan firman.

Vierailija
66/74 |
26.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että myös siivoojat sairastuvat. Ja tälläisenä flunssa-aikana on yleensä epidemia siellä työpaikalla, voi olla että valtaosa työntekijöistä on sairaana ja joillain voi olla vaikka lapset sairaana. Voi olla ettei niitä sijaisia yksinkertaisesti ole mistä antaa. Tuskin kukaan haluaa kotiinsa aivan outoa ihmistä, joka olisi aamulla kortistosta napattu ja lyöty osoite ja avaimet kouraan, että mene siivoamaan.

T: siivoustyönjohtaja

Vierailija
67/74 |
26.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisillä ei ole mitään työmoraalia enää. Omaan sairaaseen siivoojaan, joka ilmoitti 30 min ennen sovittua tuloa, että onkin sairastunut silmätulehdukseen. Ilmeisen äkillisesti tuli, mutta myös parani, koska illalla hänet jo näinkin kaupungilla viihteellä.

mikä sairaus siivoojalla oli. Ehkä silmätulehdus oli vain keksitty juttu (sitähän sinäkin epäilet?). Ei siksi, että siivoojalla ei olisi moraalia, vaan siksi, että hän ei halunnut syystä tai toisesta sinulle oikeaa syytä kertoa (niin kuin ei tarvitsekaan).

Itsekin olen muuten ilmoittanut töihin 20min ennen vuoron alkua, että en pääse tulemaan. Ja ilmoitin heti kun sain tietää. Ja hyvästä syystä, puhtaalla työmoraalilla.

Vierailija
68/74 |
26.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Ja mitä sitten jos on "niin Espoolaista"; asukaa te juntit vaan siellä jossain kauhajoissa omissa rumissa junttikämpissänne lastulevyisten pyökinväristen sotka-kalusteidenne ja holvikaariovienne kanssa, haisevat kissan pissat nurkissa.)

Vierailija
69/74 |
26.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja mitä sitten jos on "niin Espoolaista"; asukaa te juntit vaan siellä jossain kauhajoissa omissa rumissa junttikämpissänne lastulevyisten pyökinväristen sotka-kalusteidenne ja holvikaariovienne kanssa, haisevat kissan pissat nurkissa.)"

Ja joku vastaa tähän että niin asutaan ja on suurempiakin murheita, niin sitten v***uillaan takaisin. Ja tietenkin katkeraksi haukutaan.

Totta hemmetissä täällä ollaan katkeria! Vaikka en asukaan Kauhajoella vaan naapurikunnassa niin KYLLÄ, me olemme katkeria. Meiltä vei paha kymmenen viatonta ihmistä vain kolme vuorokautta sitten. Itseltäni meni pidetty työtoveri.

Onko se ihme että nuoret voivat huonosti kun aikuisetkin ovat näin empatiakyvyttömiä?

Vierailija
70/74 |
26.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka asian vierestä:

"Työpaikallani käytetään englantia ja sieltä tarttuu näitä sanoja joskus "kotikäyttöönkin". En tosin ikinä kirjoittaisi noin av:lle, koska täällä vitosen keskiarvolla peruskoulun läpäisseet kouluttamattomat kotiäidit takertuvat heti tuollaiseen sanaan."

Puhutko tuossa itsestäsi? Ja ei, ei ole yleinen sanonta munkaan kaveripiirissä, jossa suurin osa hyvin koulutettuja ja akateemisia.

Sitten ap:lle: Neuvot tulevat toki liian myöhään. Mutta ymmärrän kyllä harmistuksen. Toisaalta kyseessä on aivan pieni juttu, joka ehkä tässä keskustelussa ja muutenkin sai vähän suuret mittasuhteet.

Jos siivooja ei pääse tulemaan ja sanoo olevansa sairas, hän suurella todennäköisyydellä on sairas. Aikatauluja ei koskaan pitäisi vetää liian tiukalle, aina voi sattua yllätyksiä. Ja jos nyt kuitenkin on näin käynyt, sitten maalaisjärki peliin. Muiden huoneiden ovet kiinni, siivoat dinneritilan, vessan ja eteisen. Jos et ehdi laittaa kamoja oikeille paikoilleen, viskaat vaan johonkin kaappiin pois silmistä. Huitasit vaikka harjalla tms. pölyt ja kivet lattialta piiloon, pyyhit klähmäjäljet pöydästä ja ostat kaupasta tuoreita kukkia. Sitten vaan lasillinen ruoanvalmistusviiniä, hyvää musiikkia ja iloinen mieli päälle. Dinnerivieraasi viihtyvät varmasti paremmin rennossa ja iloisessa ilmapiirissä, kun takakireässä, jossa harmitellaan, että elämä meni pilalle, kun siivooja ei tullut.

Eikö sulla ole yhtään kaveria? Mä ainakin vastaavassa tilanteessa soittasin siskot/kaverit paikalle SUPERHÄTÄ-koodilla auttamaan siivouksessa.

Ensi kerralla sitten, toivottavasti oli hyvät dinnerit!

Vierailija
71/74 |
26.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kotiin vieraita kutsuttaessa kyse olisi dinneristä (tosin koferenssi-dinnerin tunnen kyllä). Joten eiköhän se ole vain 'tiettyjen' piirien sanontatapa.

Vierailija
72/74 |
26.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olen FL, suurin osa ystävistäni on jonkun alan tohtoreita tai maistereita

joten ei se kyllä siitäkään voi kiinni olla.

Mutta me ei asuta Westyendissä, eikä asuttais, ellei tulisi joku pakkotilanne. Eli olisiko sellaisesta kyse?

t. 79

Vierailija
73/74 |
26.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse siivoan myös muiden kämppiä ja jos aamulla töihin lähden, niin päivän työt teen. Juuri sen vuoksi koska tilalle ei niin pian uutta saa. Olen ollut kerran kuumeessa, kerran vatsataudissa loppu päivän töissä. Kyllä meillä pitää edellisenä iltana viimeistään ilmoittaa. Onneksi ei ole päiväkodista kertaakaan soitettu, että pitäisi kesken päivän lapsi hakea pois.

Epäilen, että varoituksen tuo siivooja saa, Varsinkin jos aamusta saakka oli ollut kipeänä ja vasta iltapäivällä ilmoitti.

Vierailija
74/74 |
26.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoittelua!

Ap:lle, minua olisi myos harmittanut ja lujaa. Ihminen kun ei ehdi tehda kaikkea mitenkaan jos on pari tuntia aikaa. Siivoojaa ei kai tassa kukaan syyttanytkaan ei edes ap, vaan siivousfirmaa jonka sopimuksessa luvataan tuuraaja. Mutta, totta myos se, etten ainakaan itse haluaisi ketaan uutta ihmista siivoamaan jos ei sitten olisi ihan "pakkotilanne", etta koti on saatava puhtaaksi juuri sina paivana. Niin ja aivan uskomatonta on, etta ap:n kirjoituksen sanavalintoihinkin puututtiin noin, jokainen kutsukoon ruokahetkiaan miksi haluaa, ei ole mitaan brassailua kutsua dinner, varsinkaan niille ihmisille jotka eglantia kayttavat ihan paivittain. Tsemppia ap:lle ja toivottavasti illallisenne onnistui ja koti saatiin kuntoon!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän