Raivostuttavaa! Siivooja sairastui ja ilmoitti vasta nyt, ettei tule siivoamaan tänään
eikä varasiivoojaa enää saada. Illaksi piti olla siistiä. Nyt kiukuttaa niin, etten voi sanoin kuvailla! Mistä Espoosta löytäisi luotettavan siivousfirman? Ilmoitin jo nykyiseen firmaan, että emme kaipaa enää heidän palvelujaan, koska näin epäluotettavaa toimintaa.
Kommentit (74)
siis ne samat jotka ei työelämästä mitään tiedä, heiluvat himassa kakaroiden kanssa rätti kädessä kaiket päivät, peruskoulun päästötodistuksen k.a. niillä oli 5,9.
Siis MUAKIN ÄRSYTTÄIS ihan SI-KA-NA tuommoinen äkkiperuutus, vaikkei ei ois päivällis/dinneri/illallisvieraita tulossakaan!!¨
Onneksi ei oo siivousfirma meille tehny vielä oharia - tosin huonoa jälkeä on ollut niin monta kertaa, että vaihdoin firmaakin.
Joku kyseli oliko s:llä alkava firma... mä voin ainakin sanoa suoraan että SIVINA ei ollut kauhean hyvä, eli vaihdoin pois!
Tietysti voi sairastua - ei tässä siitä ole kyse. Mutta jos sairastuu
1) siivooja voi ilmoittaa sen jo aamulla, jos siis ei mitään todella yllättävää
2) jos on firman kautta, niin niiden pitäisi hommata varahenkilö jos SUINKIN mahdollista (ja oisivat varmaan ehtineet, jos tyyppi ois ilmottanut aamulla)
Tietysti aina voi tulla onnettomuus tms. äkillistä, mutta tässä vissiin ei ollut kyse mistään semmoisesta, mitä ei ois jo aamulla voinut ilmoitella!
Ymmärrän sua ap.... niin hyvin.
(Ja mitä sitten jos on "niin Espoolaista"; asukaa te juntit vaan siellä jossain kauhajoissa omissa rumissa junttikämpissänne lastulevyisten pyökinväristen sotka-kalusteidenne ja holvikaariovienne kanssa, haisevat kissan pissat nurkissa.)
(Ja mitä sitten jos on "niin Espoolaista"; asukaa te juntit vaan siellä jossain kauhajoissa omissa rumissa junttikämpissänne lastulevyisten pyökinväristen sotka-kalusteidenne ja holvikaariovienne kanssa, haisevat kissan pissat nurkissa.)
[/quote]
ja on vähän suurempiakin murheita.. Olet aika naurettava ja selvästi hyvin katkera ihminen..
ihan huvikseenko vaan ovat firman pistäneet pystyyn ja heittäneet rahaa kankkulan kaivoon? Mihinkäs sitä asiakkaita tarvitsee, siivotkoon itse vaan kaikki!
Meillä käynyt siivooja kahden vuoden ajan ja kyllä joillekin tuttaville on niin vaikee ymmärtää miksei itte siivota. Lapsen kaveri kommentoi: "Te ootte niin laiskoja ja rikkaita, kun ette itte siivoo", haloo mistähän olis asenteet opittu, ettei vaan ois kateellinen äiti valittanu kotona, kun ei ittellä siivoojaa käy. Sitäpaitsi meillä käy siivooja 2 krt/kk ja tasan tarkkaan saan silti imuroida yleiset tilat joka päivä ja lisäksi tehdä pikkusiivousta aina kun kerkee.... mutta loistava apu kumminkin. Meillä käy kotirinki ja ihan tyytyvänen yleensä olen.
Jos varasiivoojasta ei ole puhetta sopimuksessa, ei siivousfirma myöskään vastaa sairastumistapauksista. Ei voi oikein valittaa palvelusta, jota ei veloiteta.
Jos varasiivoojasta ei ole puhetta sopimuksessa, ei siivousfirma myöskään vastaa sairastumistapauksista. Ei voi oikein valittaa palvelusta, jota ei veloiteta.
meillä ainakin on tuollainen pykälä sopimuksessa
nyt heti vaihtuu firma - meillä on dinnerit - empatiakyvyttömyys. Tuskin se siivooja huvikseen jäi pois, lieneekö hällä edes palkallinen sairausloma. Mutta kuten sanottu, ymmärrän ap:n harmistuksen, en pitäisi itsekään jos noin kävisi.
v*ttuiluviesteistä johdu alkuperäisen viestin sävystä eikä siitä että ap:llä käy siivooja... Kun ei se ole kovin harvinaista nykyään, eikä mitenkään tolkuttoman kallista myöskään..
jos sovittu työ jää tekemättä, oli se sitten putkimies, lastenhoitaja, lääkäri tai siivooja. Varsinkin jos tämä on firman kautta, heidän olisi pitänyt sitten järkätä sijainen.
Hauskaa dinneriä kuitenkin!
totta kai on suurempiakin murheita, varmaaan jokaisella... mutta tällä palstallahan saa kaikki pienetkin murheet ja ilot jakaa, vai?
Naurettavuutta en kommentoi, mutta katkera-kommenttia en ihan ymmärrä.
Itse asiassa mä oon sitä mieltä että yksi erinomainen tapa, joilla valtio lapsiperheitä tukee, on tämä KOTITALOUSVÄHENNYS - ainakin meidän perheessä on tosi iso juttu, että ei tartte aina tapella siivoamisesta/sen tasosta, ja jää enemmän aikaa muuhunkin yhdessäoloon kuin kotitöiden tekemiseen työpäivän jälkeen.
(Ja kyllä - meidän lapsemme tekevät ja oppivat kuitenkin kotitöitä, niitä riittää.. siivoamme myös itse, siivooja käy vain kerran viikossa!)
Mutta en ole katkera vaan kiitollinen valtiolle tuosta kotitalousedusta!!
49
(
ja on vähän suurempiakin murheita.. Olet aika naurettava ja selvästi hyvin katkera ihminen..
.
Osaan vaan pistää asiat tärkeysjärjestykseen =)
t.52
ihan sama kun puhutaan että mennäänkö lunchille. Ja kyllä mä ymmärrän senkin, että laittaa firman raivonpuuskassa heti vaihtoon, jos firma pettää tärkeällä hetkellä. Eli en vieläkään kyllä kokenut ap:n viestiä millään tavalla ylimielisenä, äärimmäisen harmistuneena ja epätoivoisena kyllä.
Olen ollut pari krtaa samassa tilanteessa. Ja kyllä, minulla on myös "oikeita" murheita (mm. yksi lapsistani pitkäaikaissairas), mutta kyllä tuollaiset "pikku"asiatkin kiukuttaa.
Ja dinneri on tosiaan ihan yleinen sanontatapa täällä päin (hki/espoo). Työkavereiden kanssa mennään luntsille ja illalla ystävien kanssa dinnerille. Ehkä se kuullostaa jonkun korvaan oudolle, mutta ihan yleinen tapa siltikin.
ihmisillä ei ole mitään työmoraalia enää. Omaan sairaaseen siivoojaan, joka ilmoitti 30 min ennen sovittua tuloa, että onkin sairastunut silmätulehdukseen. Ilmeisen äkillisesti tuli, mutta myös parani, koska illalla hänet jo näinkin kaupungilla viihteellä.
Helsinkiä sanota... Länsi siis kyseessä ja tuttavapiiri akateemisia toimihenkilöitä suurimaksi osaksi.
Helsinkiä sanota... Länsi siis kyseessä ja tuttavapiiri akateemisia toimihenkilöitä suurimaksi osaksi.
itse olen opiskellut/olen töissä markkinoinnin alalla, ja ihan yleisiä sanontoja nuo ovat.
SIIVOO ITTE PASKAS!