Raivostuttavaa! Siivooja sairastui ja ilmoitti vasta nyt, ettei tule siivoamaan tänään
eikä varasiivoojaa enää saada. Illaksi piti olla siistiä. Nyt kiukuttaa niin, etten voi sanoin kuvailla! Mistä Espoosta löytäisi luotettavan siivousfirman? Ilmoitin jo nykyiseen firmaan, että emme kaipaa enää heidän palvelujaan, koska näin epäluotettavaa toimintaa.
Kommentit (74)
Eli vuoro alko silloin ja olisi pitänyt myös ilmoittaa silloin. Kyllä mäkin siivoisin itse, mutta kun ollaan reissutyössä, niin saattaa mennä viikkokin, ettei hirveesti käydäkään kotona. Sotkua kuitenkin syntyy, kun lapsi on silti kotona.
ap
ellei poissaolo johdu jostakin yllättävästä, esim. onnettomuudesta. Eikö firmasta tosiaan saa varasiivoojaa paikalle?
15
ole varmasti iso homma itse siivota. Itselläni ei tulisi mielenkään palkata siivojaa kun teen sen mielummin itse niin tulee ainakin hyvä mieli ja puhdasta jälkeä.. ei muuta kun imuri essiin Vai omistatko sellaista? :)
ole varmasti iso homma itse siivota. Itselläni ei tulisi mielenkään palkata siivojaa kun teen sen mielummin itse niin tulee ainakin hyvä mieli ja puhdasta jälkeä.. ei muuta kun imuri essiin Vai omistatko sellaista? :)
siis ihan oikeastiko luulet, että jos siivojaa käy kerran viikossa tai kahdessa viikossa niin itse ei tarvitse ikinä siivota??? Ja ihan tiedoksesi, siivoojat käyttävät yleensä kodin omia siivousvälineitä, että eivät vie mahdollisia pöpöjä/eläimenkarvoja kodista toiseen!
Ei kannata perjantai-iltaansa pilata "tärkeillä" dinnerivierailla. Sellaiset pitäisi hoitaa viikolla pois lojumasta ja mieluummin lunchilla.
Ehkä siksi että meillä käy siivooja joka toinen viikko.
Jos vieraita olisi tulossa perjantai-iltana, olisi meillä ainakin pakko aikatauluttaa homma jo etukäteen siten, että kaupassakäynti ja siivous (jos itse tehtäisiin) hoidetaan jo torstaina. Perjantaina lapset päiväkodista ja iltapäiväkerhosta, ruoka tulemaan, pöydän kattaus jne.
Jos olisi sovittu siivous ja siivooja jättäisi tulematta, hajoaisi paketti ihan käsiin.
Ei kaikki voi vaan päättää lähteä töistä yhtäkkiä siivoamaan.
Olis nyt edes joku oikee murhe niin voisi vaikka vähän empatiseeratakin
varsinkin jos kämppä on ihan pommin jäljiltä...mutta ap:n viesti oli vaan jotenkin niin ylimielinen..ja huvittavakin :)
hyvää ja luotettavaa siivoojaa on oikeasti ihan kamalan vaikea löytää. Onko teillä ap sopimuksessa mitään laitettu miten toimitaan tällaisissa tapauksissa? Olisiko pitänyt tulla toinen siivooja tilalle? Yleensähän nämä siivousfirmat on kamalan tarkkoja näistä asioista toisinpäin, eli laskuttavat heti kyllä jos liian myöhään ilmoittaa sairastumisesta tms, mutta kun on toisinpäin niin ovat yhtäkkiä ihan hys hys, eihän sitä sairastumiselle mitään voi...
Meilla ei ole edes mikaan jattiasunto todellakaan mutta kylla siihen 160 nelion (kaksi vessaa, yms.) siivoamiseen nyt ainakin tunti menee vaikka sen tekisi tosi hutasemalla (tyyliin imuroi vaan keskelta huonetta, pesee vain keittion lattian jne.)! Jos tulee kotiin vaikka kuuden jalkeen, ja vieraat saapuvat 19.30, niin siisa sittev vahan yli tunnissa lapsille ruokaa ja iltatoimet, nuorempi nukkumaan, ruuat alulleen vieraita varten (muuten vierailuaika menee siella keittiossa), poytaa kattamaan, jne...
Joskus on ihan kiva siivota jos on aikaa siihen, mutta aina ei ole, ja siskihan sita ihmiset tukeutuu ulkopuoliseen apuun, etta sitten voi tosiaan pyytaa vieraita vaikka perjanatai iltana. Se on meidan perheessa kaikkei suosituin illallisilta (ei niita kylla usein ole, mutta kuitenkin), koska viikolla ei innosta pitkaan valvominen ja lauantaina monille on 'muuta menoa'. Sunnuntai-ilta on meilla pyhitetty perheen keskeiseksi illaksi jne.
vaikkapa joku yhteistyökumppani, esimies, asiakas, ei siis mikään peruskaveriporukka. Olet luottanut siihen, että huh huh, kiirettä pitää, mutta onneksi sentään siivooja tulee, niin ei tarvitse enää sitä itse tehdä. Vieraat tulossa vaikkapa klo 19, ja itse pääset kotiin klo 17. Kerropa, missä vaiheessa sinä ehdit a) siivota b) siivoamisen jälkeen käydä suihkussa ja laittautua c) tehdä ruokavalmistelut d) kattaa pöydän... Aikamoinen ihmenainen saa olla, että tuon kaiken ehtii tekemään muutamassa tunnissa. Kaikki kun ei kuitenkaan asu 50 neliön kaksiossa...
Jos tosiaan tuo on suurin murheesi niin ole onnellinen.. Hahahaha.. Tuskimpa ne sun vieraas sentään kuninkaallisia on..
ei mulla ole mitään kotisiivojan ottamista vastaan, mutta ihmettelen empatiakyvyttömyyttä. On aika todennäköistä että jos siivooja on sairastunut kesken vuoron, hän on saanut esimerkiksi oksennustaudin, kova kuume on noussut tai hänhän voi olla vaikka raskaana ja keskenmeno on alkanut???!!!! Et voi tätä ap tietää. Ihan perusteettomasti tuskin kuitenkaan on joutunut vuoroaan kesken jättämään. Sinäkin olet varmasti joskus sairastunut.
Ei sun kuule auta muu kuin pirauttaa lastenhoitajalle ja luvata hänelle kunnon korvaus siitä että siivoilee paikkoja. Jos tämä ei onnistu, niin sitten vaan pahoittelet vieraille pientä sotkua ja kerrot ongelman nimen. Eivätköhän ymmärrä. Tosin jos ovat yhtä ikäviä ihmisiä kuin sinä, eivät välttämättä.
Katso siis peiliin parahin ap.
vaikkapa joku yhteistyökumppani, esimies, asiakas, ei siis mikään peruskaveriporukka. Olet luottanut siihen, että huh huh, kiirettä pitää, mutta onneksi sentään siivooja tulee, niin ei tarvitse enää sitä itse tehdä. Vieraat tulossa vaikkapa klo 19, ja itse pääset kotiin klo 17. Kerropa, missä vaiheessa sinä ehdit a) siivota b) siivoamisen jälkeen käydä suihkussa ja laittautua c) tehdä ruokavalmistelut d) kattaa pöydän... Aikamoinen ihmenainen saa olla, että tuon kaiken ehtii tekemään muutamassa tunnissa. Kaikki kun ei kuitenkaan asu 50 neliön kaksiossa...
näille vieraille..
että ei saisi palkata siivoojaa. Miksei? Me ainakin olemme harkinneet siivoojan palkkaamista, kun vaihdetaan isompaan asuntoon. Saa viettää enemmän aikaa perheen kanssa, eikä tuo investointi ole edes kallis. Valinnoistahan tässä on kyse.
ei mulla ole mitään kotisiivojan ottamista vastaan, mutta ihmettelen empatiakyvyttömyyttä. On aika todennäköistä että jos siivooja on sairastunut kesken vuoron, hän on saanut esimerkiksi oksennustaudin, kova kuume on noussut tai hänhän voi olla vaikka raskaana ja keskenmeno on alkanut???!!!! Et voi tätä ap tietää. Ihan perusteettomasti tuskin kuitenkaan on joutunut vuoroaan kesken jättämään. Sinäkin olet varmasti joskus sairastunut.
Ei sun kuule auta muu kuin pirauttaa lastenhoitajalle ja luvata hänelle kunnon korvaus siitä että siivoilee paikkoja. Jos tämä ei onnistu, niin sitten vaan pahoittelet vieraille pientä sotkua ja kerrot ongelman nimen. Eivätköhän ymmärrä. Tosin jos ovat yhtä ikäviä ihmisiä kuin sinä, eivät välttämättä.
Katso siis peiliin parahin ap.
Peesi tähän.
MUTTA, se on sen siivousfirman vastuulla silloin huolehtia, että asiakkaalle joka tapauksessa joku siivooja menee, eli heidän pitää hankkia asiakkaalle joku toinen siivooja paikalle! Ja fiksut yritykset toimivatkin näin, valitettavasti vaan näitä kaikenmaailman höpölöpö-siivousfirmoja on nykyään ilmestynyt markkinoille kuin sieniä sateella. Luvataan vaikka mitä mutta totuus on toista.
kyllä sijainen vaan pitää jostain löytyä, olen ehdottomasti sitä mieltä. Minä jos perun käynnin myöhemmin, kun 5 arkipv ennen , joudun maksamaan käynnin joka tapauksessa. En kyllä hyväksyisi sitä, että jättäisivät tulematta.
Mäkin haluaisin palkata siivoojan mutta mies ei - syyn kyllä ymmärrän kun itse opiskelen ja mies tienaa rahat. Ollaan sovittu että kunhan valmistun ja on taloudessa kaks palkkaa niin sitten kyllä otetaan joku tekemään itselle epämieluiset hommat. Tavarat saan itsekin raivattua toisella kädellä mutta siivooja voisi imuroida ja pestä lattiat, pestä matot ja ikkunat, puunata kylpyhuoneen ja vessan ym. tuollaista. Eihän kaikkia hommia tarvi viikottain tehdä mutta jos vaikka neljä kertaa vuodessa olis sitten isompi siivous.
Niin, viestin pointti oli että ymmärrän että teillä kjäy siivooja ja ymmärrän harmistuksesi.