Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on elämäsi trauma tai tragedia?

Vierailija
11.01.2026 |

Miten vaikuttaa nykyään elämääsi?

Kommentit (199)

Vierailija
101/199 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

insesti-isä. en ole koskaan kyennyt normaaliin seksiin enkä hankkimaan omaa perhettä Hän oli minusta myös hyvin mustasukkainen. Siksi avioliiton ajatuskin ahdisti aina.

Mulle on käynyt samalla tavalla. Pelkkä ajatuskin siitä, että omaan lapseensa kajoavia ihmisiä on olemassa, on niin vastenmielinen, että se rikkoi pysyvästi uskon ihmisiin jo hyvin varhaisessa vaiheessa. 

Vierailija
102/199 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kun eron jälkeen mies kertoi ettei ollut koskaan tuntenut mitään minua kohtaan, että olin ruma eikän hän edes pitänyt minusta. Uusi nainen oli hänen unelmiensa täyttymys, minua ei kuulemma nähnyt edes ihmisenä. Monia kuolemia, sairauksia ja vastoinkäymisiä olen kokenut, mutta tuo on ainoa josta en ole henkisesti selvinnyt. 

Mutta eihän se ole totta!  Häijy narsisti sanoo aina sen, minkä tietää eniten toista loukkaavan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/199 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko perheen menettäminen väkivaltaisella ja julmalla tavalla kun oli 18. Olen ollut työkyvytön koko ikäni, nyt 40v.

Vierailija
104/199 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko perheen menettäminen väkivaltaisella ja julmalla tavalla kun oli 18. Olen ollut työkyvytön koko ikäni, nyt 40v.

Mitä tapahtui

Vierailija
105/199 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuun lapsuudessa kohdistettu syyllistäminen.

Vierailija
106/199 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väkivaltaisen narsisti-isän hulluudet. Kävi minuun käsiksi jo ollessani vauva. 16 vuotta elin niin sairaassa kodissa ja valtavassa päivittäisessä stressissä, että en varttunut enää terveeksi aikuiseksi. Olen nykyään 36v työkyvyttömyyseläkeläinen, jolla on viisi mt-diagnoosia, mm. vaikea masennus ja PTSD.

Tähän päälle lähes 10v sitten rakkaan äitini ruma kuolema alle viisikymppisenä rintasyöpään. Enää minulla ei ole perhettä, vaan olen yksin. Toivon hartaasti omaa kuolemaani, että pääsisin täältä pois.

Tuo on ihan hirveää. Tiedän, koska olen itse lähes samassa tilanteessa. 

Lapsena covert psykopaatti isä aiheutti kaikki mahdolliset trauman lajit, joita pystyy tekemään ilman suoraa fyysistä väkivaltaa. Tai no, on se fyysistä, että olen sairastanut stressin vuoksi koko ikäni. Ja järjestetyt tapaturmatilanteet myös. Ja koiran lopetuttamisessa se osui koiran fysiikkaan. Ja kai laiminlyönnin vaikutukset kehoon ovat myös fyysistä. Alakoululaisena syömisen kieltämistä, ientulehdus, kun hampaita ei hoidettu jne. Olin asioiden kanssa yksin, koska pärjäsin koulussa ja koti oli päihteetön insinööriperhe. 

En ole löytänyt vielä yhtäkään terapeuttia, jonka kapasiteetti riittäisi käsittelemään kanssani asiat. Lopulta minä kannattelen terapeuttia tai terapeutti itse ohjaa eteen päin. 

En käytä päihteitä, olen luotettava, en ole läheisriippuvainen. Silti en ole osannut solmia parisuhdetta kenenkään normaalin kanssa. Tai siis en varmaan ole edes kiinnostanut heitä, joten olen ilman puolisoa ja lapsia. 

Myös minun äitini kuoli ennenaikaisesti ja olen täysin ilman lähiomaisia. 

Lopulta keski-iässä elämän mittainen jatkuva selviytyminen ja sen aiheuttamat sairaudet johtivat siihen pisteeseen, että työkyky meni. Koska stressin hajottama keho ei reagoi lääkkeisiin oikein ja otetut veriarvot on ok, en saa tarvitsemaani hoitoa. Meni kaikki säästöt. Meni "normaali" elämä tai normaalein mitä olen elänyt. Tällä hetkellä on mennyt toimintakykykin ja on CFS. Eläkeyhtiö temppuilee, eikä ikinä myönnä sitä mitä haetaan. Olin yhden vuoden ilman tuloja. Kun sairaus alkoi, enkä saanut hoitoa ja olin yrittäjä. Lopulta eräs lääkäri totesi heti lennosta, että tämä on parin vuoden sairausloma - ei aloitettu viikoilla tai kuukausilla, koska tilanne oli jo niin paha. 

Vertaistuki auttaa vähän. Toivottavasti sinäkin löydät. Halaus <3

Vierailija
107/199 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tällaista voi alapeukuttaa? 

Vierailija
108/199 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhyys..koko v i t u n elämä mennyt köyhänä ja varattomana..arvaa v i t u t t a a k o?

Vierailija
109/199 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene ensin "lataamoon"ja sitten töihin..tee  elämässäsi jotakin hyödyllistä..

Vierailija
110/199 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma luonne.

Olen nössö pelkuri.

Vierailija
111/199 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tällaista voi alapeukuttaa? 

Koska täällä on sairaita. Siksi.

Vierailija
112/199 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhyys..koko v i t u n elämä mennyt köyhänä ja varattomana..arvaa v i t u t t a a k o?

Kyllä? 

Voi kuvitella, ettei asia naurata. 

Vierailija
113/199 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene ensin "lataamoon"ja sitten töihin..tee  elämässäsi jotakin hyödyllistä..

Sinulla ei ole mitään käsitystä siitä, millaisia hoitoja on tarjolla (= ei ole) eikä siitäkään, mitä tuollainen tekee ihmiselle. 

Sehän ei ole älyllä tai asenteella ratkaistavissa. Ei edes sisulla. Jos olisi, tk-eläkeläisiä olisi alle puolet nykyisestä. 

Luultavasti tuo ihminen on käyttänyt itsestään paljon enemmän resursseja kuin sinä, vaikka sinä olet ollut töissä ja hän ei. 

Vierailija
114/199 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun yksi sukulainen menetti koko perheensä tsunamissa, muut on joutuneet kuuntelemaan sitä noloa rutkutusta siitä lähtien.

Vierailija
115/199 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kun eron jälkeen mies kertoi ettei ollut koskaan tuntenut mitään minua kohtaan, että olin ruma eikän hän edes pitänyt minusta. Uusi nainen oli hänen unelmiensa täyttymys, minua ei kuulemma nähnyt edes ihmisenä. Monia kuolemia, sairauksia ja vastoinkäymisiä olen kokenut, mutta tuo on ainoa josta en ole henkisesti selvinnyt. 

Mutta eihän se ole totta!  Häijy narsisti sanoo aina sen, minkä tietää eniten toista loukkaavan.

Niinpä. Toivottavasti kirjoittaja lukee nämä ja tajuaa, mitä on tapahtunut. Sairas tyyppi on onnistunut tavoitteessaan pilata toisen elämää. Nuo voi kuitata sillä, että väisti pahemman luodin - suhteen jatkumisen. Sillä tuollaisen tyypin kanssa suhde olisi ollut jatkuvaa henkistä väkivaltaa. Ja oli ilmeisesti jo ennen eroa, kun on saanut hänet uskomaan noin.

Vierailija
116/199 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kun yksi sukulainen menetti koko perheensä tsunamissa, muut on joutuneet kuuntelemaan sitä noloa rutkutusta siitä lähtien.

Tämähän oli Suomen paapotuin tapaus, järjestettiin ilmaiset kotiinkuljetukset, vastaanottoseremoniat, vertaistuen ja terapiat. Sosiaaliviranomaiset oli kentällä vastassa huostaanottopäätösten kanssa valmiina ottamaan orvoksi jääneet lapset hoitoonsa.

Vierailija
117/199 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän oli Suomen paapotuin tapaus, järjestettiin ilmaiset kotiinkuljetukset, vastaanottoseremoniat, vertaistuen ja terapiat. Sosiaaliviranomaiset oli kentällä vastassa huostaanottopäätösten kanssa valmiina ottamaan orvoksi jääneet lapset hoitoonsa.

Oletko sitä mieltä, että ei olisi pitänyt järjestää terapiaa, vertaistukea ja lasten ottamista huostaan? 

Vierailija
118/199 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko sitä mieltä, että ei olisi pitänyt järjestää terapiaa, vertaistukea ja lasten ottamista huostaan?

Huostaanottaminenhan oli ihan oikein

Vierailija
119/199 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

insesti-isä. en ole koskaan kyennyt normaaliin seksiin enkä hankkimaan omaa perhettä Hän oli minusta myös hyvin mustasukkainen. Siksi avioliiton ajatuskin ahdisti aina.

Mulle on käynyt samalla tavalla. Pelkkä ajatuskin siitä, että omaan lapseensa kajoavia ihmisiä on olemassa, on niin vastenmielinen, että se rikkoi pysyvästi uskon ihmisiin jo hyvin varhaisessa vaiheessa. 

Väkivaltaisiin suhteisiin jatkuvasti päätyvissä on paljon häiriintyneistä perheistä tulevia. Onkin surullinen kohtalo toistaa väkivaltakokemuksia, saattaa olla myös itse tekijä. 

Vierailija
120/199 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen sitä mieltä että sellainen vertaistuki pitäisi järjestää aina, kaikille. Samoin terapiaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme