Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miesystävällä hyvin tiukat rajat, miten suhtautua?

Vierailija
11.01.2026 |

Edes riidellessä hän ei hyväksy esim. huutamista tai kiroilua. Mies ei itsekään koskaan huuda vaan puhuu rauhallisesti äänellä jossa on auktoriteettia. 

Kerran väittelimme viestein eräästä asiasta ja laitoin hänellä viestin että "okei..." Kun seuraavan kerran näimme hän ilmoitti ettei hyväksy tuollaista vaan haluaa että kommunikoin asiallisesti. Ilmeisesti se kolme pistettä oli liikaa ja hän otti sen kiukutteluna. 

Hän myös kieltäytyy menemästä tunteisiin mukaan. Vaikka itse huutaisin hän ei huutaisi takaisin vaan olisi kylmän rauhallinen. 

Onko tuollainen käytös mielestänne ok? 

Kommentit (150)

Vierailija
141/150 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmonen jatkaa vielä, että myös omia toimintatapoja on aina hyvä miettiä. Kiroileminen ja huutaminen nyt ei oikein missään yhteydessä ole toimivia. Eikä mitään rakentavaa keskustelua pysty syntymään silloin, jos toinen huutaa ja kiroilee. Että miehellä on myös pointtinsa asiassa. Itse lopetan kanssa keskustelun siihen saakka, kunnes rauhallinen ja järkevä keskustelu on mahdollista.

Naisten kanssa rauhallinen ja järkevä keskustelu on mahdotonta.

Vierailija
142/150 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en halua, että minua kohdellaan, kuten AP kuvaa käyttäytyvänsä. Eli huudetaan ja kiroillaan. 

Varmasti sitten myöhemmin riidan jälkeen, asiasta sanoisin, että hei, en halua tulla kohdelluksi näin. En muuten myöskään halua olla suhteessa jossa pidetään mykkäkoulua.

Onkohan AP.nkin tapauksessa kyse tästä. Eli mies on kertonut, ettei pidä AP n tavasta käyttäytyä itseään kohtaan. 

Huomion herätti myös viestitse tapahtunut väittely, minkä AP lopetti toteamalla okei

Ap, sinusta tulee todella keskenkasvuinen kuva kertomasi perusteella. 

Mikä ihmeen tarve on väitellä, tai riidellä jatkuvasti? Oletko kovinkin hankala luonne

Missä kohtaa ap kuvaa käyttäytyvänsä näin? Aloituksessa ap kertoi ainoastaan ettei miehensä hyväksy huutoa, muttei missään sanottu että ap näin tosiaan tekisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/150 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa, että naiset tunneälykkyys on vitsi. Riitely huutamalla ja kiroilemalla on osoitus heikosta tunnekontrollista ja alhaisesta älykkyydestä. Sama kuin riitelisi nyrkeillä, ei hallitse negatiivisia tunteita.

Huutaminen ja kiroilu ei edesauta ristiriitojen ratkaisemissa millään tavalla ja kenenkään ei pidä sietää sitä. Jos ei osaa kommunikoida järkevästi, niin on parempi pysyä yksin kotona. Ei kukaan töissäkään sitä sietäisi ja vielä vähemmän parisuhteessa.

Minulla on naispuolinen ystävä, joka on kyllä superälykäs, mutta ei ole saanut kotoaan minkäänlaista mallia vihan käsittelyyn. Niin että 90 % ajasta tukahduttaa sen, ja 10 % tulee päälle kuin yleinen syyttäjä, vetäen aivan omia johtopäätöksiään toisen tekemisistä ja sanomisista omien epävarmuuksien kautta.

Jossain vaiheessa en jaksanut enää toimia vastaanottimena tai selitellä aikomuksiani, vaan totesin että maailma ei pyöri sinun tunteittesi ympärillä enkä minä pidä siitä, että minulle huudetaan.

Olemme nykyään etäisen kohteliaissa väleissä, ja oma verenpaineeni pysyy normaalilukemissa.

Vierailija
144/150 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole väliä onko huutaminen ok vai ei. Ei ole myöskään väliä onko miehen opetustyylinen kommunikointi ok vai ei.

Mutta sillä on väliä, että nuo tyylit eivät sovi yhteen. Kuten moni on sanonut, niin ei tuosta mitään tule, pahenee vain ajan kanssa. Kannattaa lopettaa koko yrittäminen jo heti nyt.

Minulla on rauhallinen mies, joka ei ole selittänyt minulle millainen minun pitäisi olla. Hän ei kiukkuani ole hätkähtänyt. Ap:n mies kuulostaa lähinnä kontrollifriikiltä...

Miehesi ei vain halua sanoa ääneen millainen idiootti olet, koska se vain provosoisi sinua enemmän huutamaan.

On lähinnä naurahtanut ja verrannut minua Ferrariin, kiihtyminen nollasta sataan on nopea. Ikä on tehnyt tehtävänsä ja olen rauhoittunut paljon nuoru

Heitti vitsiksi, että säästyi huudon jatkumiselta?

Vierailija
145/150 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmonen jatkaa vielä, että myös omia toimintatapoja on aina hyvä miettiä. Kiroileminen ja huutaminen nyt ei oikein missään yhteydessä ole toimivia. Eikä mitään rakentavaa keskustelua pysty syntymään silloin, jos toinen huutaa ja kiroilee. Että miehellä on myös pointtinsa asiassa. Itse lopetan kanssa keskustelun siihen saakka, kunnes rauhallinen ja järkevä keskustelu on mahdollista.

Kuulostat passivis-aggressiiviselta.

Vierailija
146/150 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kuulostaa todella ahdistavalta kontrolloimiselta. Kohta et uskalla näyttää mitään tunteita. Huutaminenkin on parempi kuin tukahduttaa tunteet ja kävellä munankuorilla peläten. Tollainen kylmyys ja toisen kontrollointi on pelottavaa. Hän ei voi ohjata sinua jatkuvasti. Hän peittää tunteensä äärimmäiseen järkeilyyn. Huh huh. En kestäisi hetkeäkään.

Kävellä munankuorilla peläten mitä? Peläten että toinen on rauhallinen?

Edellinen on kyllä jo äärimmäistä projisointia, yleensä kodeissa joissa on raivohullu, muu perhe hissuttelee munankuorilla, mutta sinä nyt jotenkin onnistuit kääntämään niin päin että agressiivinen ihminen joutuu pelkäämään rauhallista.

Vierailija
147/150 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo miehen vetämä raja on ihan vain hyvä. Tietysti ap:lla opettelemista asialliseen ja rauhalliseen ja kunnioittavaan tyyliin. 

Vierailija
148/150 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kuulostaa todella ahdistavalta kontrolloimiselta. Kohta et uskalla näyttää mitään tunteita. Huutaminenkin on parempi kuin tukahduttaa tunteet ja kävellä munankuorilla peläten. Tollainen kylmyys ja toisen kontrollointi on pelottavaa. Hän ei voi ohjata sinua jatkuvasti. Hän peittää tunteensä äärimmäiseen järkeilyyn. Huh huh. En kestäisi hetkeäkään.

Edellinen on kyllä jo äärimmäistä projisointia, yleensä kodeissa joissa on raivohullu, muu perhe hissuttelee munankuorilla, mutta sinä nyt jotenkin onnistuit kääntämään niin päin että agressiivinen ihminen joutuu pelkäämään rauhallista.

Jep, pitää "pelätä", että toinen puuttuu huutamiseen ja raivoamiseen...

Vierailija
149/150 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rauhallinen ei ole sama asia, kuin reagoimattomuus, tunteettomuus, kylmänviileys ja kontrollointi.

Vierailija
150/150 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

''Missä kohtaa ap kuvaa käyttäytyvänsä näin? Aloituksessa ap kertoi ainoastaan ettei miehensä hyväksy huutoa, muttei missään sanottu että ap näin tosiaan tekisi?''

No ap:n aloituksessa sanotaan, että ''EDES riidellessä hän ei hyväksy esim. huutamista tai kiroilua. Mies ei itsekään koskaan huuda vaan puhuu rauhallisesti äänellä jossa on auktoriteettia''. 

Kyllä tuo vähän kertoo, että ap:n mielestä on normaalia huutaa riidellessä ja vähän muutenkin. Ap:n pitäisi jättää nykyinen miesystävänsä ja hommata tilalle elämänkallu, joka tykkää huutamisesta ja kiroilusta, jos kaipaa elämäänsä lisää draamaa.