Kannattaako tehdä toinen lapsi?
Mies haluaa toisen lapsen, minä ehkä en.
Pohjatietona:
Meillä on vuoden ikäinen tytär. Mies on aina halunnut kaksi lasta ja pojan. Luulin haluavani samaa. Olen saanut ison perinnön jolla voisin olla vaikka lopunelämäni lasten kanssa kotona. Miehellä on normaalit tulot.
Rakastan äiteyttä ja lapsi on ollut todella helppo ja ihana. Mutta haluanko aloittaa alusta? Ongelmaksi muodostuu esimerkiksi epätasa-arvoisuus. Vaikka kuinka pyrkisi laittamaan asioita puoliksi niin ne eivät mene. Minulta menee lapsiin vuosia, kehollisesti ja mielellisesti. Miehellä ei juurikaan. Minä tykkään tehdä kotitöitä ja asioita ennakkoon. Mies viimetipassa. Molemilla vain oma tyyli, mutta väistämättä itse teen enemmän. Kumman tyylin mukaan pitäisi tehdä?
Mies hoitaa lasta, mutta tottakai lapsi on ollut alusta asti paljon enemmän minussa kiinni.
Esimerkkinä yöt; voisin periaatteessa herättää miehen vaihtamaan vaippaa, mutta hän on todella huono heräämään. Vaihdoin vaipan siinä ajassa kun odotin häntä. Tätä kokeiltiin alussa.
Meitä ei auta jos mies maksaisi enemmän taloudesta. Se tuntuisi jopa väärältä. Minä haluisin mennä takaisin töihin, ottaa koiran ja hoitaa yhden lapsen kunnolla. Oliko toisen lapsen kanssa edes kunnon vauvakuplaa jos taapero pyörii jaloissa? Pelottaa myös että esikoinen olisi mustasukkainen. Miksi ihmiset tekevät toisia lapsia?
Kommentit (83)
Minusta joillekin sopii yksi herkkä lapsi todella hyvin. Joillekin kaksi reipasta.
Vierailija kirjoitti:
Eli mies haluaa että sä elävät koko poppoon ja hoidat myös. No eihän se hyvältä diililtä kuulosta. Katkeraksi tulee jos kaiken omaisuutensa laittaa lapsiin, nekin eivät sitä kasvaessaan välttämättä jokapäivä osaa arvostaa. Käykö mies töissä, pärjäätkö hänelle muuten?
On kyllä tosi paška diili naiselle. Tuossa ei voi muuta kuin katkeroitua.
Joo todellakin enemmän ikäeroa kuin vuosi.
Taas yksi isä joka haluaa olla isä enemmän pojalle kuin tytölle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanne ikäero olisi noin 6 vuotta.
Joo, en pysty käsittämään sitä fetissiä tehdä lapset 1-2 vuoden ikäeroilla. Kammottavaa vanhemmille ja niille lapsille. Jokainen lapsista ansaitsisi edes ekat vuotensa sen vanhemman täyden huomion, eikä sitä hylkäämiskokemusts kun nuorempi vie sylin.
Toivottavasti vitsailet. Pelottaa jo millaisia lapsia tulee tuolla asenteella. Sisaruksista lapset ei todellakaan mene rikki ja se on vain tervettä, että lapsi ei saa kaikkea ja heti. Sisarukset on todella suuri voimavara ja sisaruussuhteet kantaa läpi elämän. Tottakai vaatii että vanhemmat rakastavat lapsiaan, ohjaavat ja ojentavat mutta kyllä siihen normaali ihminen pystyy.
Sisaruussuhteet eivät todellakaan kanna läpi elämän. Yksi sisaruksistani oli alkoholisti, johon myös kuoli. Ja yksi sisaruksista mielenvikaiken narsisti, jota oma vanhempi pelkää. Valitettavasti sukulaisiaan ei voi valita.
Vierailija kirjoitti:
Täältäkö sitä pitää kysyä. 😝😝😝
Täältä minäkin sai vinkin tehdä toinen lapsi kun me pöljät ei osattu itse päättää. Kiitoooss hirvvveesti.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaako -tyyppi taas kyselee. Voisi edes tarkentaa, millä tavallla kannattaako, rahallisesti vai missä mielessä?
Anteeksi, olen yksinkertainen moukka.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä hyvä neuvo on hankkia niin monta lasta kuin jaksaisit yksinhuoltajana hoitaa ja kasvattaa. Itselläni tuli lukumääräksi yksi. Elämä on tosi arvaamatonta, monet liitot päättyy eroon eikä työikäisen äkilliset kuolemantapauksetkaan ole harvinaisia.
Eikö???? Olet hirvvveen viisas... kiiitoosss. 🤭
Kannattaa tehdä ja mahdollisimman nopeasti, jotta lapsilla on toisistaan seuraa. Jos et hanki toista lasta nyt, kummenen vuoden kuluttua pohdit tosissasi, jaksatko aloittaa kaiken alusta. Yksinäiset lapset ovat paljon isotöisempiä, kun heitä saa viihdyttää jatkuvasti vielä isompanakin.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaako -tyyppi taas kyselee. Voisi edes tarkentaa, millä tavallla kannattaako, rahallisesti vai missä mielessä?
Neuvolasta sanottiin että kysypä vauvapalstalta 🤔
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ehdottomasti tilaukseen jo tänään.
Temusta saa halvalla tilattua.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa luottaa intuitioon. Tiedät kyllä jo sisimmässäsi oikean vastauksen. Sellaisen vinkin annan että älä elä tätä elämää toteuttaen vain muiden toiveita, oli kyse sitten lapsien lukumäärästä tai mistä tahansa asiasta joka loppuviimein vaikuttaa eniten sinun omaan elämääsi.
Minulle intuitiio sanoo että älä helvettåissä tee tähän Suomen köyhyyteen ... täällä jo nälkää näkee tarpeeksi lapsia ja koulutusrahat leikattiin pois 👹👹👹👹
Vierailija kirjoitti:
Minusta joillekin sopii yksi herkkä lapsi todella hyvin. Joillekin kaksi reipasta.
Niikö... hyvä havaito
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa luottaa intuitioon. Tiedät kyllä jo sisimmässäsi oikean vastauksen. Sellaisen vinkin annan että älä elä tätä elämää toteuttaen vain muiden toiveita, oli kyse sitten lapsien lukumäärästä tai mistä tahansa asiasta joka loppuviimein vaikuttaa eniten sinun omaan elämääsi.
Minulle intuitiio sanoo että älä helvettåissä tee tähän Suomen köyhyyteen ... täällä jo nälkää näkee tarpeeksi lapsia ja koulutusrahat leikattiin pois 👹👹👹👹
Tämän takia ei Suomessa tehdä lapsia..., lisäksi kova työttömyys ja ollaan Eeuun tarkkailuluokalla.. Lapsia ei tyhjällä elätetään siihen saakka kun on oma tilipussi . AAMEN.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kannattaa lisääntyä. Lisääntyminen kannatta nyt.
En ole persujen yllytyshullu tässäkään asiassa. Köyhyyteen ei lasia kukaan tee.
Ei tähän maahan kannata lapsia tehdä. Mutta koska olet jo tehnyt yhden virheen niin tee toinenkin.
Sinä olet kotona, sinä teet enemmän kotona hommia. Se nyt on loogista. Mies käy töissä, sinä vaihdat yöllä vaipat. Sinun unillasi ei ole niin merkitystä. Miehen täytyy saada lepo että jaksaa töissä.
Lapsia kannattaa tehdä sen verran kuin mitä yksin jaksaa ja pystyy taloudellisesti hoitamaan.
Mun mielestä hyvä neuvo on hankkia niin monta lasta kuin jaksaisit yksinhuoltajana hoitaa ja kasvattaa. Itselläni tuli lukumääräksi yksi. Elämä on tosi arvaamatonta, monet liitot päättyy eroon eikä työikäisen äkilliset kuolemantapauksetkaan ole harvinaisia.