Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, miksi olen koko ajan väsynyt? Mikään ei tunnu auttavan. On jo hätä tämän asian kanssa!!

Vierailija
10.01.2026 |

Jatkunut jo vuosia. Jaksan juuri ja juuri välttämättömät asiat, loppuajan melkein käytännössä nukun. Aina sama juttu, olisinpa sitten liikkunut, syönyt kuinka terveellisesti, yrittänyt mitä tahansa. Labra-arvojenkin pitäisi olla ok. Tälläkin hetkellä en ole ylipainoinen, käytä päihteitä ja pyrin syömään terveellisesti.

Todella tuskastuttavaa tämä jatkuva väsymys ja aivosumu (tiedän, muotitermi, mutta en osaa muuten tilaani kuvailla). Alkaa käydä kunnolla myös mielenterveyden päälle.

Mitä ihmettä voisin vielä kokeilla? Millaisia syitä tällaiselle voi olla?

Kiitos kaikille, jotka osaisivat jotenkin auttaa!

Kommentit (101)

Vierailija
1/101 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun virustaudin jälkitila, borrelioosi, EBV, long covid? Kilpirauhanen? Raudanpuute? Ylikuormitus jostain? Uniapnea? Ei voida millään tietää täällä. Syitä voi olla lukuisia. 

Vierailija
2/101 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko vegaani? Oletko ollut vegaani?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/101 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonkun virustaudin jälkitila, borrelioosi, EBV, long covid? Kilpirauhanen? Raudanpuute? Ylikuormitus jostain? Uniapnea? Ei voida millään tietää täällä. Syitä voi olla lukuisia. 

Niin, pitäisi jaksaa alkaa tutkituttaa kaikki nuokin.... Kiitos vinkistä joka tapauksessa, ei kai tässä auta muukaan. Alan olla jo epätoivoinen

Vierailija
4/101 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet? (Esi)vaihdevuodet? Anemia?

Vierailija
5/101 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kerro nyt ensin, että mitkä labra-arvot on ok? Mitä sulta on otettu?

Mulla myös vetämätön olo, uupunut olo. Labroissa kilpirauhasarvo TSH oli 7,66 ja ferritiini 18. Eli selkeä syy fyysisesti mulla tähän olotilaan.

Vierailija
6/101 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole. Minulla on kyllä ollut hemoglobiinin kanssa välillä häikkää, mutta syön säännöllisesti rautalisää ja olen kyllä ollut väsynyt silloinkin, kun veriarvot ovat olleet parhaimmillaan. Kiitos kuitenkin huomiosta, pitäisi käydä taas verikokeessa tsekkaamassa tuo

-AP

Vierailija
7/101 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet? (Esi)vaihdevuodet? Anemia?

Olen 34. Anemiasta kärsinyt välillä, mutta tälläkin hetkellä syön kyllä päivittäin rautalisää (Obsidan Fe)

Vierailija
8/101 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole. Minulla on kyllä ollut hemoglobiinin kanssa välillä häikkää, mutta syön säännöllisesti rautalisää ja olen kyllä ollut väsynyt silloinkin, kun veriarvot ovat olleet parhaimmillaan. Kiitos kuitenkin huomiosta, pitäisi käydä taas verikokeessa tsekkaamassa tuo

-AP

No justhan sä sanoit, että kaikki labra-arvot on ok. 

Mikä sun ferritiini on?

Vierailija
9/101 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uupumus/burn out. 

Vierailija
10/101 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla myös vetämätön olo, uupunut olo. Labroissa kilpirauhasarvo TSH oli 7,66 ja ferritiini 18. Eli selkeä syy fyysisesti mulla tähän olotilaan.

Täytyy sanoa, että en muista kaikkia yksityiskohtia, mitä verikokeeseen kuului viimeksi, mutta lääkärin palautteen mukaan kaiken piti ainakin silloin olla ok. Alkaa olla kuitenkin toista vuotta viime kokeesta, pitäisi varmaan käydä uudelleen taas

-AP

Vierailija
11/101 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä laboratoriokokeita sinulta on otettu, onko kilpirauhasarvoja testattu? Voiko sinulla olla kilpirauhasen vajaatoiminta?

Entä matala ferritiini?

Uniapnea? 

Esivaihdevuodet?

Vierailija
12/101 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi johtua siitä että liikut, sen jälkeen väsyttää. Jos heräät aikaisin, se väsyttää. Jos on kylmä talvi, se väsyttää. Joitakin väsyttää pimeä kausi, jos ei nuku tarpeeksi tai muutenkin. Ravintoaineet, onko, entä juotko tarpeeksi, entä jodisuola. Jos arki on ikävää, eikä innostavaa, se voi väsyttää. Alue jossa asuu koko piristää tai ei. Netin sisältö uuvuttaa? Verikokeet?

Vierailija
13/101 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä laboratoriokokeita sinulta on otettu, onko kilpirauhasarvoja testattu? Voiko sinulla olla kilpirauhasen vajaatoiminta?

Entä matala ferritiini?

Uniapnea? 

Esivaihdevuodet?

Hormonitasapaino? Sisäelimet?

Vierailija
14/101 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kuinka väitetään, että terveellinen ruokavalio kattaa vitamiinintarpeet, en usko siihen. Syön itse terveellisesti, paljon erilsisia kasviksia joka päivä, kotimaisia marjoja, erilaisia pähkinöitä jne. Proteiinia, itse tehtyä ruokaa.

Aloin käyttää todella paljon vitamiineja ym. , niin siitä lähtien aivoni suorastaan surisevat, kun virtaa on niin paljon. Olen kaikin puolin pirteä ympäri vuoden. En todellakaan halua olla mikään vitamiinien mainostaja, mutta omalla kohdallani muutos entiseen on suuri.

Käytän kalaöljykapseleita, 1g C-vitamiinia, vajaat 100 mg D-vitamiinia, K2-vitamiinia, kalkkitabletteja, monivitamiini-hivenainevalmistetta. Lisäksi aamuisin tyrosiinia. B-vitamiinivalmisteita en voi käyttää, tulen niistä niin virkeäksi, että en saa nukuttua.

Toki, jos on jatkuvaa uupumusta, joka huolestuttaa, kannattaa käydä lääkärissä. 

Vierailija
15/101 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hemoglobiini on matala, ferritiini on varmaan jo alle 10. Onko sulla runsaat kuukautiset?

Vierailija
16/101 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uniapnea

??

Vierailija
17/101 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihansyönti väsyttää. Lopeta liha.

Vierailija
18/101 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka kuinka väitetään, että terveellinen ruokavalio kattaa vitamiinintarpeet, en usko siihen. Syön itse terveellisesti, paljon erilsisia kasviksia joka päivä, kotimaisia marjoja, erilaisia pähkinöitä jne. Proteiinia, itse tehtyä ruokaa.

Aloin käyttää todella paljon vitamiineja ym. , niin siitä lähtien aivoni suorastaan surisevat, kun virtaa on niin paljon. Olen kaikin puolin pirteä ympäri vuoden. En todellakaan halua olla mikään vitamiinien mainostaja, mutta omalla kohdallani muutos entiseen on suuri.

Käytän kalaöljykapseleita, 1g C-vitamiinia, vajaat 100 mg D-vitamiinia, K2-vitamiinia, kalkkitabletteja, monivitamiini-hivenainevalmistetta. Lisäksi aamuisin tyrosiinia. B-vitamiinivalmisteita en voi käyttää, tulen niistä niin virkeäksi, että en saa nukuttua.

Toki, jos on jatkuvaa uupumusta, joka huolestuttaa, kannattaa käydä lääkärissä. 

Kiitos! Kokeilen tässä vaiheessa mitä tahansa. Käyn hamstraamassa vitamiineja nyt ensi alkuun ennen kun saan varatttua ajan labraan (pitää tehdä se heti maanantaina)

-AP

Vierailija
19/101 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy sanoa, että en muista kaikkia yksityiskohtia, mitä verikokeeseen kuului viimeksi, mutta lääkärin palautteen mukaan kaiken piti ainakin silloin olla ok. Alkaa olla kuitenkin toista vuotta viime kokeesta, pitäisi varmaan käydä uudelleen taas

-AP

Terveyskeskuksessa saattavat ottaa vain pienen verenkuvan ja sanoa, että labrat ok. Siitä ei näe vielä noita kaikkia edellä mainittuja. Uniapnea vaatii yön yli mittauksen kotiin saatavalla laitteella. Työuupumuskin voi viedä kaikki mehut tai käsittelemätön suru. Syöpäsairauksissakin pääoire voi olla armoton väsymys. En halua pelotella, mutta kannattaa kyllä käydä uudestaan lääkärissä ja painottaa, että tilanteen poikkeavuutta normaaliolotilastasi.

Vierailija
20/101 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hemoglobiini on matala, ferritiini on varmaan jo alle 10. Onko sulla runsaat kuukautiset?

On. Syön kyllä päivittäin rautalisää

-AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän