Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverin käytös

Vierailija
10.01.2026 |

Kaverilla on tapana huomautella ikävästi asioistani. Hän tekee sen kiertelemällä, niinkuin asiat tapahtuisivat hänelle ja sitten mollaa niitä. En tiedä miten suhtautuisin? Ehkä jollain täällä on kokemuksia ja osaa neuvoa?

Esimerkiksi sain hiljattain silmälasit. Mielestäni sopivat kivasti mulle. Kaveri aloitti tästä, että olisi ihan kauheaa jos hän saisi silmälasit, että mihin sitä kehtaisi lähteä enää rilleissä. Joo olipa kiva heitto. Tietenkään mitään hyvää ei sanonut laseistani tai siitä miten sopivat mulle. 
Vaatteista tulee aina sanomista. Rakastan vaatteita ja muotia, mutta käytän vaatteet loppuun. Mua ei häiritse jos hupparissa on nyppyjä. Kaveri alkoi esittelemään sitten omaa paitaansa, että kato nyt kuin nyppysessä hän on lähteny, ihan kauheeta miten hän nyt kehtaa. Hänen paidassa ei ollut yhtään nyppyä. Se oli taas käännetty näin, et kato hupparias missä SÄ oot oikein lähtenyt. 
Olen lihonut viime aikoina. Mulle tulee aina kiloja talvella, koska vihaan liikkua kylmässä. Tiedän että ne siitä lähtee keväällä, niin en stressaa. Kaveri aloitti tästä et, kauhee ku hän on lihonu ihan kauheesti. Ei mahdu enää mihinkään vaatteisiin jne. No mun silmääni ei ollut, kivasti heitetty taas mulle. 
Odotetaanko tässä et minä lähden tähän kuoroon mukaan, joo nää mun lasit on kyl kauheet, en kehtaa enää liikkuu ulkona ja joo heitän heti roskiin tän hupparin ja muutan maakuoppaan kun olen niin lihavakin? Vai mitä ihmettä tämä käytös tarkoittaa?

Kommentit (86)

Vierailija
1/86 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa auttaa, onneksi ei ole kavereita niin ei ole tätäkään ongelmaa.

Vierailija
2/86 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melenkiintoinen on kaverin tyyli, ap. Olisiko hän hieman yksinkertainen, kun ei edes tajua, että hänen puheensa eivät mitenkään hämää ketään, vaan syy-yhteys suorastaan hyppää silmille? Toinen vaihtoehto jää myös - hän on vain tavallinen kus.pää eli ilkeä. Haluatko jatkossakin vielä olla ilkiön tai tyhmän kaveri?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/86 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano aina jotain takaisin, älä ota hiljaisesti vaan vastaan. Esim. silmälasi tilanteessa olisit voinut kysyä että hei mitä tarkoitat, ettet kehtaisi lähteä minnekään, yritätkö sanoa että silmälaseja pitäisi jotenkin hävetä. Joka ikinen kerta kysy ja tarkenna, muutaman kerran jälkeen ei enää kehtaa tehdä tuota jos on normaali ihminen. Jos jatkaa niin lopeta ystävyys siihen. 
Ja nyppyihin vinkiksi kun itsekin käytän vaatteet loppuun asti ja joskus harmittaa kun lempivaatteet nyppyyntyy: on halpoja nypyn poistajia! Löysin omani viidellä eurolla ja osasta vaatteista tuli kuin uusia (osa oli silti kulahtaneen näköisiä)

Vierailija
4/86 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voit katsoa pitkään ja ruveta puhumaan, että ai kauheeta miten mä valitan, kaikenlaista sattuu mitä milloinkin, on paita nyppynen ja maha suuri. Ja sit vielä kuuntelen toista joka valittaa vielä enemmän. On tää mun elämä kauheeta.

Vierailija
5/86 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ole kaveri. 

Vierailija
6/86 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melenkiintoinen on kaverin tyyli, ap. Olisiko hän hieman yksinkertainen, kun ei edes tajua, että hänen puheensa eivät mitenkään hämää ketään, vaan syy-yhteys suorastaan hyppää silmille? Toinen vaihtoehto jää myös - hän on vain tavallinen kus.pää eli ilkeä. Haluatko jatkossakin vielä olla ilkiön tai tyhmän kaveri?

Tätä juurikin tässä puntaroin. Jaksanko kuunnella aina ilkeyksiä? 

Ap

Vierailija
7/86 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

JSS

Vierailija
8/86 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kerran minullakin moinen kaveri, ei ole enää, mikä helpotus.

Vierailija
9/86 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heivaa noin lapsellinen kaveri.

Vierailija
10/86 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on ilkeiden ihmisten maa. 

Vierailija
11/86 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisista kavereista kannattaa hankkiutua eroon. Niistä ei seuraa muuta kuin harmia.

Vierailija
12/86 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana oli yksi samanlainen. Ei kuulu enää kaverilistaani. Ei kannata tuhlata aikaa tuollaisiin.

Vierailija
13/86 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa auttaa, onneksi ei ole kavereita niin ei ole tätäkään ongelmaa.

Ei minullakaan, kun olen jättänyt kaikki taakseni. Jossakin vaiheessa vain huomasin, että ovat täysin turhia ja tarpeettomia.

Vierailija
14/86 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silti on sitkeä ajatus siitä, että olemme lopulta aika kunnollista väkeä. Luotettavaa, suoraa, rehellistä ja sitkeää. Todellisuudessa Suomessa asuu valtavasti ilkeitä ihmisiä. Todisteita löytää halutessaan muutamassa sekunnissa, jos hiirisormi on nopea. Miltä tahansa sosiaalisen median alustalta löytää joukoittain suomalaisia, jotka latelevat loukkauksia, solvauksia ja uhkauksia toisille suomalaisille.

Mutta mahdollisuus ja sopiva kanava eivät selitä muiden ihmisten satuttamista. Saasta ei tartu ihmisen mieleen viestintäkanavasta ja putkahda jotenkin selittämättömästi pahoina sanoina kommenttiin. Saasta on kommentoijan mielessä. Kanava antaa mahdollisuuden purkaa sen. Jos loukkaa tai pelottelee ihmisiä verkossa, loukkaa ja pelottelee ihmisiä. Piste. Sikamaiselle käytökselle on varmasti monenlaista selitystä, surkeaa lapsuutta ja tunnepuolen rusinaksijääneisyyttä. Ne eivät kiinnosta minua. Piste.

Vierailija
15/86 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silti on sitkeä ajatus siitä, että olemme lopulta aika kunnollista väkeä. Luotettavaa, suoraa, rehellistä ja sitkeää. Todellisuudessa Suomessa asuu valtavasti ilkeitä ihmisiä. Todisteita löytää halutessaan muutamassa sekunnissa, jos hiirisormi on nopea. Miltä tahansa sosiaalisen median alustalta löytää joukoittain suomalaisia, jotka latelevat loukkauksia, solvauksia ja uhkauksia toisille suomalaisille.

Mutta mahdollisuus ja sopiva kanava eivät selitä muiden ihmisten satuttamista. Saasta ei tartu ihmisen mieleen viestintäkanavasta ja putkahda jotenkin selittämättömästi pahoina sanoina kommenttiin. Saasta on kommentoijan mielessä. Kanava antaa mahdollisuuden purkaa sen. Jos loukkaa tai pelottelee ihmisiä verkossa, loukkaa ja pelottelee ihmisiä. Piste. Sikamaiselle käytökselle on varmasti monenlaista selitystä, surkeaa lapsuutta ja tunnep

Turha tosiaan selittää, että ilkeä käytös johtuu somesta. Jos käyttäytyy somessa paskamaisesti, se ei meinaa sitä, että on paskamainen ihminen?  Sellaista somessa vain on?

Vierailija
16/86 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hommaa helpottaa se, että seurauksia juuri tarvitse pelätä. 

Vierailija
17/86 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta mahdollisuus ja sopiva kanava eivät selitä muiden ihmisten satuttamista. Saasta ei tartu ihmisen mieleen viestintäkanavasta ja putkahda jotenkin selittämättömästi pahoina sanoina kommenttiin. Saasta on kommentoijan mielessä. Kanava antaa mahdollisuuden purkaa sen. Jos loukkaa tai pelottelee ihmisiä verkossa, loukkaa ja pelottelee ihmisiä. Piste. Sikamaiselle käytökselle on varmasti monenlaista selitystä, surkeaa lapsuutta ja tunnep

Sisällissota jäänyt käsittelemättä ja tässä sitä taas ollaan joko -tai- maailmassa.

Vierailija
18/86 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ikävältä kaverilta, kun pitää nälviä.

Silmälasijuttuun sanoisin. Niinkö sinusta. Näitä laseja on kehuttu paljon.  

Nyppyiseen paitaan en taitais viitsiä kommentoida enkä painoon. Korkeintaan sanoisin, että tapaan ihmisiä heidän vuokseen en ulkonäön vuoksi. Korkeintaan heittäisin, että taidamme arvostaa eriasioita. 

Vierailija
19/86 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmonen sen sanoi. Olisin itsekin ehdottanut ihan suoraan kysymistä, että vihjaatko nyt jotain. Joko vihjaa, tai sitten on vain niin minä-keskeinen, ettei osaa mistään muusta puhua kuin itsestään. Näitä tiedän muutaman, ja ovat kyllä raskaita. Osa puhuu vielä päälle ja juttuni jää kesken, kun heillä sattui näin. Olen jatkanut puhumista päälle, ja sepä heitä ärsyttää. Hassusti välit viilenivät aika nopsaan.

Vierailija
20/86 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sä roikut tolvanassa, koska?

Koska olette kumpikin yksinkertaisia luusereita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi