Mitä kahvipöytään ketodieettiä suosivalle?
Huomenna tulee kahville kaveri, joka suosii ketodieettiä. Usein poimii tarjottavasta sen mukaan osia. En haluaisi, että yksi kyläily vie meiltä esim viikon leikkeleet.
Muut erikoisruokavaliot on minusta helpompia huomioida.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leivo sille pullaa lehmän aivoista
Kiitos tästä ja tuosta toisesta vastaavasta ehdotuksesta toisessa kommentissa. En halua kokata tällaista. Ja jos tarjottavaa jää, pitää olla omalle väellekin sopivaa.
Anna ketoilijalle loput mukaan, kyllä sille maistuu
Kyllä minä ketoilija saatan napostella, etenkin kahvipöydässä, missä se ikäänkuin kuuluu asiaan. Tykkäisin leipäjuustosta tai muista juustoista, pähkinöistä, ehkä oliiveistakin. Tummaa suklaatakin saattaisin palan ottaa. Ns ketoherkuista ja makeutusaineista en välitä.
Sellainen, joka tarvii aina kahvipullaa ja herkuttelee itse niin ei varmaan ymmärrä sitä, kun jotkut eivät sitä herkkua kahvin kanssa kaipaa. Ketoilijat eivät yleensä kaipaa.
Vierailija kirjoitti:
Paista rapeaa pekonia johonkin kulhoon. Se on oikein hyvää naposteltavaa.
Ketoilen, mutta en myöskään syö punaista lihaa.
Ketoilijana arvostan esim leikkeleitä. Juustoja Oliiveja. Leipäjuustoa. Voit leipoa minulle ketoleipää mielellä samana aamuna. Tarvikkeet kannattaa ostaa etukäteen. Letoleipä.maistuu muillekin! Mantelijaihosta teet "pullaa". En syö hedelmiä enkä viljaa.
Vierailija kirjoitti:
Ketodieetti on aina yksilöllinen, mutta ainesosiksi käyvät kananmunat, voi, mantelijauho, pähkinät, Pofiber-perunakuitujauhe, erytritoli, siemenet, kuohukerma, juustot, lihat, kalat, marjat, sitruunamehu, salaatti, oliiviöljy, kookosöljy, pinaatti, parsakaali, nokkosjauhe, kesäkurpitsa muun muuassa. Netistä löytyy vaikka ja mitä reseptejä ketoilijalle, kuten ketopullaa, ketopizzaa, ketokääretorttua, ketokarjalanpiirakoita, ketokorvapuusteja, ketotäytekakkua, ketoleipiä moneen eri makuun jne. Eivät ole niin vaikeita, kuin voisi yhtäkkiä ajatella.
Eikös erytritoli ole sitä, mikä surkastuttaa aivoja?
Joku ketomainen teki jouluherkun siinä oli taloa kookosrasvaa ja voita. Levyksi ja paloiksi.
Eikö tule kalliiksi tuo ketoilu? Eikä ole esim juustot mitään edullista tarjottavaa.
Vieraalta voi kysyä toiveet. Mutta osaako ajatella, mitä saisi maksaa tai mille on sitten syöjiä myöhemmin. Kylässä syödään mitä on tai ei mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ketoilijana arvostan esim leikkeleitä. Juustoja Oliiveja. Leipäjuustoa. Voit leipoa minulle ketoleipää mielellä samana aamuna. Tarvikkeet kannattaa ostaa etukäteen. Letoleipä.maistuu muillekin! Mantelijaihosta teet "pullaa". En syö hedelmiä enkä viljaa.
Eikö ap just tuskaillut sitä, että vieras vetää liikaakin leikkeleitä, jos niitä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paista rapeaa pekonia johonkin kulhoon. Se on oikein hyvää naposteltavaa.
Ketoilija ei napostele. Ymmärtäkää ketoruokailun idea. Siinä syödään kunnon aterioita. Ei napostella.
Ei siitä mitään haittaa ole.
Ei kai haittaa, mutta eivät tee sellaista.
Montako tunnet? Yksi ketoilija ei ole kaikki ketoilijat.
Rasittava vieras. Viettekö ketoilijat koskaan kylään tuomisia yhteiseen pöytään?
Vierailija kirjoitti:
Rasittava vieras. Viettekö ketoilijat koskaan kylään tuomisia yhteiseen pöytään?
Miten on rasittava? Keto syötävää on helppo tehdä. Isäntäväen ei pidä loukkaantua, jos ei kelpaa, kun monilla on se tapa etteivät ota kahvin kanssa mitään.
Rasittava siksi, että niin moni aivan tavallinen juttu ei käy. Esim kaupan sämpylät.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tule kalliiksi tuo ketoilu? Eikä ole esim juustot mitään edullista tarjottavaa.
Vieraalta voi kysyä toiveet. Mutta osaako ajatella, mitä saisi maksaa tai mille on sitten syöjiä myöhemmin. Kylässä syödään mitä on tai ei mitään.
Rahanmeno taitaa olla päinvastaista. Syövät suht puhdasta ruokaa ja useimmiten tekevät ruokansa itse. Eivät maksa ylimääräistä jauhoista, ei leipomisjauhoista eivätkä elintarvikkeiden lisäainejauhoista.
Meillä esim samalta paikkakunnalta kylään tuleville tarjotaan usein ruisleipää, sämpylöitä ja hedelmiä. Leivät ja sämpylät ihan kaupasta, samoja kuin normisti. Voi olla salaatti siihen päälle ja leikkeleitä, mutta ei ole tarkoitus mättää leikkeleitä montaa kerrosta. Emme itse välitä kermasta, makeista leivonnaisista, voista.
Siksi meille nämä ketotoiveet kuulostavat työläiltä.
Tunnen muutaman ketoilija. He eivät napostele. Toki saa toteuttaa dieettiään miten haluaa.