Koirien rekisteröintipakkoa tiukentava lakiuudistus on myöhässä, mutta tulossa
Koiran- ja kissanomistajille on tulossa isoja muutoksia https://www.aamulehti.fi/lemmikki/art-2000011735644.html
Koirien rekisteröintipakkoa tiukentava lakiuudistus on myöhässä, mutta tulossa. Se voi tuoda mukanaan jopa 5000 euron sakon rekisteröimättömästä koirasta. Kissarekisterin piti olla jo valmis, mutta se otti aikalisän.
Kommentit (137)
Se on todella helppoa rekisteröidä Ruokaviraston rekisteriin.
Myyjä/kasvattaja antaa ostajalle numerosarjan, jolla saa rekisteröityä koiran itselleen.
Uhkasakko odottelee, näköjään, tässä mietin kuka sen sakon määrää? Poliisilla on sakotusoikeus! Ruokavirastoko sen määrää?! Tuleeko ruokavirasto kotiin tarkastamaan, jokaisen kotiin?
Jotenkin on niin hämärän oloinen rekisteri! Kennelliitto on riittää ilmoitus!
Tällaista tottelemattomuutta Suomi tarvitsee! Hyvä! Älkää rekisteröityjä, pistetään vaan kaikki vastaan!
Mun koira ehti kuolla jo. Se oli kyllä rekisteröity kennelliittoon. Sinne rekisteröidyille ilmainen rekisteröinti myös ruokavirastoon, niin saatte ne vanhatkin koirat rekisteriin.
Mitenhän tuo seuraamusmaksu juridisesti menee kun sellainen langetetaan yksityishenkilölle?
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo minun koira ole, kenen lie.
Sinun pitänee kertoa kenen se on.
Vierailija kirjoitti:
Kennelliiton rekkari ei ole viranomaisrekkari.
En todellakaan rekisteröi koiraani mihinkään ruokaviraston rekisteriin, koirani on leikattu enkä aio sitä myöskään syödä.
Vierailija kirjoitti:
Tällaista tottelemattomuutta Suomi tarvitsee! Hyvä! Älkää rekisteröityjä, pistetään vaan kaikki vastaan!
Kuule heti rekisteröin kun oli mahdollista. Me käydään koiran kanssa ulkomailla joten saadaan myös Suomeen takaisin ei jää tulliin
Vierailija kirjoitti:
OK, eli sisäisestikkin (puhumattakaan muihin rotuliittoihin päin) erittäin ritäinen ja kaunainen yksityinen yhdistys on sinusta parempi kuin viranomaisen ylläpitämä rekisteri?
Vierailija kirjoitti:
Kennelliitto on yhdistys, ei viranomainen. Minun koira ei ole kennelliitossa ollut vuosiin, niin hirveä yhdistys joka kuvittelee olevansa jo lakien yläpuolella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OK, eli sisäisestikkin (puhumattakaan muihin rotuliittoihin päin) erittäin ritäinen ja kaunainen yksityinen yhdistys on sinusta parempi kuin viranomaisen ylläpitämä rekisteri?
Siihen päälle maalittaa ihmisiä
Mä laitoin koiran siihen rekisteriin huvikseen silloin kun se julkaistiin. Ei se paljoa maksa.
Kaikki siviilien lemmmikki koirat pitäisi hävittää maanpäältä mahdollisimman nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Parempi, että virallinen paikka on joku tuollainen Ruokaviraston kaltainen neutraali taho. Ei kaikki halua rekisteröidä koiraansa liittoon joka ei tee mitään kidutusjalostukselle ja painaa villaisella tuomariensa eläinsuojelurikkomukset sekä hyssytelee alajärjestöjensä epäeettisiä toimintatapoja.
Kahden sekarotuisen ja kahden "sekarotuisen" omistaja olen ja kaikki on rekattu ruokaviraston rekisteriin. Tottakai. Koiran pitäminen aiheuttaa velvollisuuksia ja tämä on helpoimmasta päästä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki siviilien lemmmikki koirat pitäisi hävittää maanpäältä mahdollisimman nopeasti.
Jos sinua ahdistaa noin paljon, Sveitsissä saat apua ahdistukseen, tehokas apu eikä ahdistaa enää
5000 euroa on jo sellainen summa, että luulisi tulevan runsaasti uusia koiria rekisteröidyksi.