Koirien rekisteröintipakkoa tiukentava lakiuudistus on myöhässä, mutta tulossa
Koiran- ja kissanomistajille on tulossa isoja muutoksia https://www.aamulehti.fi/lemmikki/art-2000011735644.html
Koirien rekisteröintipakkoa tiukentava lakiuudistus on myöhässä, mutta tulossa. Se voi tuoda mukanaan jopa 5000 euron sakon rekisteröimättömästä koirasta. Kissarekisterin piti olla jo valmis, mutta se otti aikalisän.
Kommentit (137)
Mulla on kaksi sekarotuista siruttamatonta 10-vuotiasta leikattua koiraa. EN AIO NIITÄ REKISTERÖIDÄ, koska ei se maksa vain sitä kymppiä, vaan siruttamisen kanssa huomattavasti enemmän.
Ruokavirasto? Onko ne koirat tarkoitus syödä jossakin välissä?
Ihan STASI-henkistä kyttäystä ja holhousta.
Koirien omistajat voisivat katsoa peiliin. Maa on täynnä kouluttamattomia koiria jotka eivät ole omistajiensa kontrollissa ja joista on isoa haittaa ympäristölle. Jos olisitte vaivautuneet kouluttamaan koiranne ja pitäisitte niistä ja niiden paskoista huolta niin tätäkään ei tarvittaisi. Taas on kyvytön ja vastuuton 99% pilannut kaikkien maineen.
Hyvä vaan että tällaisia tulee. Koirien ei pidäkään päätyä kaikenmaailman persaukisten käsiin joilla ei ole rahaa rekisteriin+siruun, saati sitten hoitaa lemmikkiään kun se sairastuu.
Vierailija kirjoitti:
Koirien omistajat voisivat katsoa peiliin. Maa on täynnä kouluttamattomia koiria jotka eivät ole omistajiensa kontrollissa ja joista on isoa haittaa ympäristölle. Jos olisitte vaivautuneet kouluttamaan koiranne ja pitäisitte niistä ja niiden paskoista huolta niin tätäkään ei tarvittaisi. Taas on kyvytön ja vastuuton 99% pilannut kaikkien maineen.
Ja mitä joku RUOKAVIRASTO parantaa asiaa?
Vierailija kirjoitti:
Hyvä vaan että tällaisia tulee. Koirien ei pidäkään päätyä kaikenmaailman persaukisten käsiin joilla ei ole rahaa rekisteriin+siruun, saati sitten hoitaa lemmikkiään kun se sairastuu.
On sulla kanssa fantasiat. Onko sulle luvattu sieltä kyttäyslaitokselta joku ylikyylän pesti hyvillä bonuksilla?
Kennelliittoon rekisteröity ja kennelliiton alaisissa kisoissa kisaava ei voi välttyä ruokaviraston kyttäykseltä. Mun omistuksessa on kaikkiaan 15 koiraa, joista mun luona asuu 3. Mulle on nyt tullut uhkailuja ruvin puolelta, että pitää rekisteröidä ruviin kun kyttäsivät ja ristiinvertasivat rekisteriä ja näyttelyiden osallistujalistoja, niin sieltä löytyi mun nimissä olevia ruviin rekkaamattomia koiria.
Ruvin rekisteri on haltijarekisteri, ei omistajarekisteri. En ole velvollinen rekkaamaan ruviin kuin nuo kolme koiraa, jotka asuvat kodissani. Ne 12 muuta ei ole minun vastuullani, koska en ole niiden haltija.
Jännä miten ruvi ei itsekään tiedä mikä on omistajan ja haltijan ero, että ne ei aina ole sama henkilö.
En ole myöskään velvollinen kertomaan kenen hallussa ne 12 koiraa on. Ei ole minun asiani jaella ihmisten tietoja yhtään kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Se on todella helppoa rekisteröidä Ruokaviraston rekisteriin.
Myyjä/kasvattaja antaa ostajalle numerosarjan, jolla saa rekisteröityä koiran itselleen.
Ei kiinnosta paskaakaan, miten helppoa se on. En näe edelleenkään ensimmäistäkään syytä alkaa maksamaan tuosta rekisteröinnistä sentin senttiä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kaksi sekarotuista siruttamatonta 10-vuotiasta leikattua koiraa. EN AIO NIITÄ REKISTERÖIDÄ, koska ei se maksa vain sitä kymppiä, vaan siruttamisen kanssa huomattavasti enemmän.
Ja muutenkin en todellakaan ala vanhaa eläintä enää siruttamaan. Aivan täysin tarpeeton vaiva ja tuska eläimelle.
Mitä muuten veikkaatte, kaunako menee, että tuota rekisteriä keksitään käyttää lemmikkiveron perimiseen?
muutakaan omaisuutta ole tarvinnu rekisteröitä vittumitäpaskaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo minun koira ole, kenen lie.
Sinun pitänee kertoa kenen se on.
Mutta jos ei kerro. Jankkaa vaan että ei ole minun .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo minun koira ole, kenen lie.
Sinun pitänee kertoa kenen se on.
Miksi pitäisi? Miksi minä auttaisin viranomaista ilman korvausta?
Joopa joo, melkein kiinnostaa. Rekisteröin koirani Ruokavirastoon heti kun hamsterit täytyy ilmoittaa Kansaneläkelaitokselle ja polkupyörät Digi- ja väestötietorekisteriin. Logiikka täysin sama. Enkä pelkää mitään seuraamuksia, koska niitä ei tule. Miten muka?
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan rekisteröi koiraani mihinkään ruokaviraston rekisteriin, koirani on leikattu enkä aio sitä myöskään syödä.
Kovat ajat on edessä ja viranomainen tarvitsee koirien pitopaikkarekisterin, jotta koira voidaan tarpeen vaatiessa hakea pois.
Vierailija kirjoitti:
Ruokavirasto? Onko ne koirat tarkoitus syödä jossakin välissä?
Ihan STASI-henkistä kyttäystä ja holhousta.
Sinnehän pitää ilmoittaa koiran haltijan osoite eli osoite jossa koiraa säilytetään, eikä suinkaan omistajan osoitetta joka voi olla eri kuin haltija.
Mitä vit...un väliä. En ole rekisteröinyt koiraani mihinkään enkä rekisteröi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan rekisteröi koiraani mihinkään ruokaviraston rekisteriin, koirani on leikattu enkä aio sitä myöskään syödä.
Kovat ajat on edessä ja viranomainen tarvitsee koirien pitopaikkarekisterin, jotta koira voidaan tarpeen vaatiessa hakea pois.
Minne ne viedään? Mitä niille tehdään, kun on kovat ajat?
haitakoon pitkä vi ttu, en rekisteröi.