Seurustelisitko sinä metsästäjän kanssa?
Tapasimme toista kertaa ja tuli puheeksi harrastukset niin nainen kertoi harrastavansa metsästystä ja nauttivansa siitä. Sanoi tappaneensa monia mm petoeläimiä johon sanoin että en itse hyväksy ilveksen saukon ym metsästystä lainkaan. Niinpä en ole enää vastannut hänen yhteydenottoihinsa toki kerroin heti että meillä ei ole yhteistä tulevaisuutta erilaisten näkemyksiemme takia.
Kommentit (211)
En mielelläni seurustelisi, mutta syön toki mielelläni lihaa, joten en ole sen parempi ihminen.
Vierailija kirjoitti:
En. Olen eläinten ystävä, ja minulle on tärkeää että kumppaninikin on.
Olen eläinten ystävä ja pidän riistalihasta
' Omia lemmikkejä 15
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
' Omia lemmikkejä 15
Ystävyyden määritelmään yleensä kuuluu, ettei niitä ystäviä tapeta.
Metsästystä harrastuksena yritetään viherpestä sillä, että se olis jotenkin luonnonläheistä, tai muistuttaa jotenkin mennen maailman tarinoita sankarimetsästäjistä, tai jostain epämääräisestä luonnon kunnioittamisesta tai luonnon antimien hyödyntämisestä? Totuus on kuitenkin lähempänä sitä, kun muistaa että USAssa 1800 luvulla rautateiden laajentuessa ihminen ta.ppoi Biisonit lähes sukupuuttoon, ampumalla 10 miljoonaa biisonia pelkästään huvikseen tai nahan saadakseen, junasta käsin. Tai muuttokyyhky, joka mets.ästettiin samoin sukupuuttoon. Viimeinen yksilö on museossa täytettynä. Ihmiseltä puuttuu taju siitä, miten paljon kantaa voi verottaa. Toisin kuin esim. susipopulaatio, jolla on sisäänrakennettu ohjaus sen suhteen, mikä on saaliin tasapaino. Itsekin kalastan joskus aniharvoin, jolloin syön sen kalan. Enkä naulaa olohuoneen seinään. Kalastan sen määrän jonka syön heti. En enempää. Olen kuitenkin kuullut ja kuunnellut, lukuisia kalamiesten rehvasteluja, miten he saivat yli kaksikymmentä haukea, ja sitten ne oli loppu. Eli ihmisen järki, vaikka se on ylivertainen äly luomakunnassa, ei riitä käsittämään mikä määrä on oikeus ja kohtuus. Eikä riitä käsittämään, että eläin toimii niinkuin toimii. Eläimillä ei ole moraalikäsitystä. Eläin ei ole hyvä eikä paha. Vain ihmisellä on käsitys moraalista, hyvästä ja pahasta. Ihmisen tulee käyttää ylivertaisuuttaan muiden lajien hyväksi ja suojella niitä. Antaa niiden elää tavallaan. Eikä yrittää järkeillä, miten ne voisi hävitää. Onko tämä liian vaikea asia käsittää?
Metsästys on hyvikseen tappimista ei seurustelisi tappajan kanssa!
Tottakai, naimisissa 43 vuotta,susijahtiin meni viimeksi eilen, valitettavasti ei saaneet yhtäkään.
Onhan 10.02 vielä aikaa.
Minua ei kiinnosta ituhippien mielipiteet.
Sori siitä.
En seurustelisi.
Ja sitten nää metsästäjät tai puolustelijat, jotka kovaan ääneen perustelee sillä että muutkin eläimet syö lihaa;
Juokse seuraavalla kerralla se hirvi kiinni ja tapa se paljain käsin ja hampain. Turha verrata ihmistä petoeläimeen kun sitä me ihmiset emme ole. Me olisimme ilman asetta ravitoketjussa hyvin alhaalla. Ihminen on tyhmä eläin ja ainoa joka tuhoaa ehdoin tahdoin elinympäristöä kaikilta eläimiltä ja ainoa joka ansaitsee kuolla sukupuuttoon.
Kyllä voisin, vastuullisen ja lakeja kunnioittavan metsästäjän kanssa. Olen itse asiassa parhaillaan tutustumassa metsästävän miehen kanssa ja pidän erittäin positiivisena asiana hänen harrastustaan.
En seurustelisi sellaisen kanssa joka ei metsästäisi
Mieluummin metsästäjän kuin joka päivä kotona kaljaa kittaavan ja pubissa harrastuksekseen istuvan. Tai jonkun huumeilla hörhöilevän tyypin tai jonkun ääri-idealistin.
Metsästäjissäkin on eroja, eivät ole samaan muottiin valettuja.
Vierailija kirjoitti:
Susien metsästäjät ovat kuuminta porukkaa mitä maastossa voi tavata. Ovat tekemässä suurta palvelusta kotieläimille sekä lapsille että on turvallista kävellä aamuisin kouluun. Arvostan.
Susien metsästäjät ovat surkeinta porukkaa mitä maastossa voi tavata. Ovat tekemässä suurta haittaa suomalaiselle luonnolle ja lasten tulevaisuudelle. Kuvottavaa🤮
Metsästäminen ja eläinten tappaminen ei kuulu arvomaailmaani. Oma mies on vegaani ja erittäin eläinrakas.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voisin, vastuullisen ja lakeja kunnioittavan metsästäjän kanssa. Olen itse asiassa parhaillaan tutustumassa metsästävän miehen kanssa ja pidän erittäin positiivisena asiana hänen harrastustaan.
Riistan metsästys on oikein hyvä harrastus. Saa liikkua luonnossa ja hyvää ekologista ruokaa. Toisaalta ei pidä sitten suuttua kun metsästysikana miestä ei näy kotona kuin joskus nukkumassa.
Vierailija kirjoitti:
Palkkamu.rhaajakin on moraalisesti ristiriitainen ammatinvalinta. Mutta se tekee sitä rahaa vastaan työkseen, ei kutsumuksesta. Sen sijaan mets.ästäjä tap.paa viattomia luonnon eläimiä ajankulukseen? Huvikseen? Jos se ei ole mielenvikaisuutta, niin ei mikään. Ja se seikka, että "teillä kotona isi aina ammus.keli sorsia ja peuroja, ja jos se osui, niin sit meillä syötiin riistaa" ei ole mikään selitys, jolla tuollainen mielenhäiriö muuttuu pahasta hyväksi.
Oletko kasvissyöjä vai ovatko ne tuotantoeläimet jotenkin vähemmän viattomia?
Vierailija kirjoitti:
Metsästäminen ja eläinten tappaminen ei kuulu arvomaailmaani. Oma mies on vegaani ja erittäin eläinrakas.
Minäkin olen erittäin eläinrakas ja metsästän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
' Omia lemmikkejä 15
Ystävyyden määritelmään yleensä kuuluu, ettei niitä ystäviä tapeta.
Eli sinä et ole kasvien ystävä? Eri
Vierailija kirjoitti:
Metsästys on hyvikseen tappimista ei seurustelisi tappajan kanssa!
HYVIkseen tappamista nimenomaan. Ilman metsästystä hirvikolareissa kuolisi joka vuosi moninkertainen määrä ihmisiä.
Tapa rattijuoppo päivässä, siitä on lyhyellä ja pitkällä aikavälillä enemmän hyötyä...
Se susimäärä ei ole lähelläkään neljännestä koko kanmasta! Jos ymmärtäisit asiasta jotain, tietäisit tämän itsekin. Ehkä tiedätkin, mutta et vaan suostu uskomaan.