Seurustelisitko sinä metsästäjän kanssa?
Tapasimme toista kertaa ja tuli puheeksi harrastukset niin nainen kertoi harrastavansa metsästystä ja nauttivansa siitä. Sanoi tappaneensa monia mm petoeläimiä johon sanoin että en itse hyväksy ilveksen saukon ym metsästystä lainkaan. Niinpä en ole enää vastannut hänen yhteydenottoihinsa toki kerroin heti että meillä ei ole yhteistä tulevaisuutta erilaisten näkemyksiemme takia.
Kommentit (219)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Petoeläimen ja metsästäjän suuri ero on siinä, että peto vie laumoista heikot ja sairaat ja metsästäjä ampuu lauman johtajat sarvien takia. Sitten niitä sarvia esitellään vaivautuneille sukulaisille ja vieraille kymmeniäkin vuosia ja muistellaan sitä hienoa hetkeä juuri ennen tappavaa laukausta. Sitten otettiinkin kännit, kun ei omatunto antanut rauhaa turhalta tappamiselta ja seura piti vielä ryyppäjäisetkin kauden päätteeksi ja eniten tappaneet saivat kunniakirjan, tai jopa viirin.
Sinulle sopisi FIKTIOKIRJAN KIRJOITUS. Kaatolupa määrittää minkä saa kaataa, onko hirvas, vasa, vai hirvilehmä ja tuo muukin on mielikuvituksen tuotetta sinulla😁
Olen eri, mutta keksin useammankin syyn, miksi metsästäjän kohteiksi valikoituvat aivan eri yksilöt kuin ne, jotka luonto ensiksi siivoaisi pois.
Mulla on itselläni ollut metsästyskortti 16-vuotiaasta, joten mikä ettei
N49
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieno harrastus, paljon ulkona aikaa viettäen. Riistaa on pakkasessa. Aina ei saalista tuu sekin kuuluu asiaan. Ei kaikki edes ulkona jaksa olla, helpompi notkua sohvalla juoden vaikka olutta ja sipsiä. Päivän suuri ponnistus on hakea sipsit, jauheliha,eineet kaupasta. Kukin tavallaan! Liha nätisti paketissa )
ilmeisesti sinä itse makaisit sohvalla jos et metsästäisi, mutta meillä muilla on paljon hyviä harrastuksia. Itse esimerkiksi marjastan ja sienestän, säilön, valmistan vaatteita ja pieniä huonekaluja sekä laulan ja soitan. Nämäkin kuuluivat jo kivikauden ihmisen arkeen, eikä ilman näitä taitoja olisi selvitty.
Ilman metsästystä ei hengissä säilynyt.. mieti vähän. Kyllä heillä suurin osa kului ravinnon hankkimiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jos metsästää syödäkseen mutta ei tappamisen ilosta. riista on riistaa myös muiden eläimien parissa joten turha on ihmisen hurskastella. kun tekevät sitä mitä muutkin eläimet ja oikeastaan mahdollisesti eettisemmin. toivottavasti.
Kyllä sekin kertoo jotain persoonasta ettei löydä syötävää kuin tappamalla.
Stressilihaa kaupan lihatiskiltä? Parempaa ja monipuolisemmin lihaa saa metsästämällä ja eläimestä käytetään KAIKKI syötävät osat, liha, sydän, maksa, munuaiset, kieli, luuydin. Verta on vaikea ottaa metsällä talteen, mutta joskus sekin onnistuu, kun kaato tapahtuu lähellä lahtimajaa. Huonoimmista ruhon osista tehdään makkaraa eläimen omaan suoleen, lisäbonuksena saa ekologisemman nahan/turkiksen kuin minkkitarhalta!
Ilmaista ruokaa ei metsästämälläkään saa, aika
Mutta ilman lihaa pärjää oikein hyvin. Sinunkin todennäköisesti kannattaa sitä vähentää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieno harrastus, paljon ulkona aikaa viettäen. Riistaa on pakkasessa. Aina ei saalista tuu sekin kuuluu asiaan. Ei kaikki edes ulkona jaksa olla, helpompi notkua sohvalla juoden vaikka olutta ja sipsiä. Päivän suuri ponnistus on hakea sipsit, jauheliha,eineet kaupasta. Kukin tavallaan! Liha nätisti paketissa )
ilmeisesti sinä itse makaisit sohvalla jos et metsästäisi, mutta meillä muilla on paljon hyviä harrastuksia. Itse esimerkiksi marjastan ja sienestän, säilön, valmistan vaatteita ja pieniä huonekaluja sekä laulan ja soitan. Nämäkin kuuluivat jo kivikauden ihmisen arkeen, eikä ilman näitä taitoja olisi selvitty.
Kivikauden ihminen teki huonekaluja ja soittimia ?
Pistäkää kielto hirvelle pariksi vuodeksi. Porukka näkee mikä määrä niitä tulee olemaan.Taimikot ja viljat menee niiden turpaan, hirvikolarit kasvaa kovasti. Se on sitten voi voi hirveä.
Ilman muuta. Petoeläinten tappaminen on hellämielisyyttä kasvinsyöjiä kohtaan.
Ettei vaan ap olisi kaupungista?
Seurustelisinko kaupunkilaisen kanssa?
En ikinä. He elävät jossain ihan omassa maailmassa missä kaikki tulee kaupasta ja 4km on extreme matka.
Terkkuja metsästäjälle, älä mene tämän kanssa treffeille enää!
Kyllä lihanleikkaajan kanssa leikkaa sievästi paistit ja muut. Kaupasta voi ostaa kivassa paketissa. Onhan se paljon helpompaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Joskus kokeillut ja ymmärtänyt, että kyllä tappaminen harrastuksena tarkoittaa myös vallanhalua kaikessa muussakin. Normaali empatiaa tunteva ihminen ei ole kiinnostunut aseista ja väkivallasta.
mulle tärkeintä on ruoka. ja jos olisi perhe niin ruoka myös heille. se on karmeeta ne olot jossa eläintä pidetään ahtaissa paikoissa ruuaksi. riista on eettisempää ja normaalia ihmiselle joka haluaa ruokkia vaikka perheensä.
alapeukuttajille tiedoksi, toivottavasti ette hanki lapsia kun lapset voikin tykätä lihasta..emot ruokkivat lapsiaan noin söpösti sanottuna, ja te jättäisitte tämän tekemättä?
No minä syöttäisin lapselle kasvisruokaa niin kauan, kunnes hän tekisi itsenäisen valinnan alkaa syödä lihaa. Se, ettei syötä lapselle lihaa, ei tarkoita, että lapsi jätetään ruokkimatta. Vastaukseni kysymykseen on ei, en seurustelisi metsästäjän kanssa. Meillä olisi liian erilaiset arvot.
Provoilu on kivaa, mutta kannattaisi tehdä pohjatyöt ennen provoilua. Tiedätkö ap, että saukko on ollut rauhoitettu laji jo vuosikymmeniä.
Ehdottomasti voisin seurustella riistaa ruoaksi pyytävän miehen kanssa. Se olisi seksikästä.
En kuitenkaan huvimetsästäjän tai sellaisen, joka näyttää erityisesti nauttivan siitä tappamisesta.
Kyllä seurustelisin ja seurustelenkin metsästävän miehen kanssa, saan usein syödä aitoja luonnontuotteita riistaa marjoja ja muita lonnon herkkuja, hän on rauhallinen huomaavainen ihana nallukka, ei käytä alkoholia eikä lorvi kaljaräkälöissä.
Vierailija kirjoitti:
Ettei vaan ap olisi kaupungista?
Seurustelisinko kaupunkilaisen kanssa?
En ikinä. He elävät jossain ihan omassa maailmassa missä kaikki tulee kaupasta ja 4km on extreme matka.
Terkkuja metsästäjälle, älä mene tämän kanssa treffeille enää!
Nämä tosiaan ovat kaksi eri maailmaa. Maalaislapset esimerkiksi ovat keskimäärin selkeästi huonokuntoisia ja ylipainoisempia sekä pärjäävät koulussa heikommin kuin kaupunkilaiset. Eli kannattaa miettiä, kummassa maailmassa haluaa puolisonsa kanssa elää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kivikauden ihminen teki huonekaluja ja soittimia ?
Päivän paras =))
Tietysti seurustelisin. Saisi syödä tuoretta lihaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä seurustelisin ja seurustelenkin metsästävän miehen kanssa, saan usein syödä aitoja luonnontuotteita riistaa marjoja ja muita lonnon herkkuja, hän on rauhallinen huomaavainen ihana nallukka, ei käytä alkoholia eikä lorvi kaljaräkälöissä.
Pitää olla aika pienikaliiperinen ase, jos metsästää marjoja.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti voisin seurustella riistaa ruoaksi pyytävän miehen kanssa. Se olisi seksikästä.
En kuitenkaan huvimetsästäjän tai sellaisen, joka näyttää erityisesti nauttivan siitä tappamisesta.
Lisään, että itse asiassa seurustelisin mieluummin riistanpyytäjän kanssa kuin sellaisen, joka on ulkoistanut lihanhankinnan näille isoille kaupallisille eläinten keskitysleireille. Itsekin kuulun valitettavasti tähän jälkimmäiseen joukkoon, vaikka en onneksi päivittäin lihaa syö.
Kivikauden ihminen valmisti käsin tarve-esineitä sekä musisoi. Mutta pyssyä hänellä ei ollut.
Otapa nyt selvää ihan oikeasti ? Tuossa niitä jäniksiä hyppelee pihalla joka päivä. Kiimaikaan jopa 5 kpl kerralla tuossa pellolla. Ymmärrän toki ettet keskellä kaupunkia välttämättä näe usein kadulla