Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko huomanneet, että mikään sää ei ole huono jos pukeutuu sen mukaisesti?

Vierailija
07.01.2026 |

Esim kiva kävely, kylmässä, tuulisessa, Helsingin rannikossa, muuttuukin aika äkkiä nautinnolliseksi kun puet sen talvitakin ja hanskat päällesi :O

Kommentit (100)

Vierailija
21/100 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanopa se intialaisille

Vierailija
22/100 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee kyllä hyvä mieli itselle kun aina välillä muistutetaan kuinka avuttomia muut ihmiset ovat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/100 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain todella epäempaattinen ihminen väittää, että kaikki säät ovat kaikille mukavia. 

Vierailija
24/100 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain todella epäempaattinen ihminen väittää, että kaikki säät ovat kaikille mukavia. 

Ei ap ole puhunut siitä, että sään pitää antaa ihmiselle orgasmi, vaan sää ei ole huono, mitä moni esim koiravihaaja tykkää sanoa, liian kylmä, liian tuulinen, mitä ikinä nyt keksiikään oikeuttaakseen laiskuutensa.

Vierailija
25/100 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomasin jo 1960-luvulla.

Saitko muuten Vitalista naamaan? Minulle yritettiin laittaa sitä huuliinkin, mutta yleensä sain taisteltua vastaan, kun ei se mikään makuelämys ole. Nykyisin tuota kai ei edes suositella laitettavaksi naamaankaan.

Vierailija
26/100 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä -6 ja tuntuu -11 ja sinun mielestä kylmä ? Meillä on -19 ja tuntuu -25, toki huomattavasti eilistä lämpimämpi eilen oli -24 ja tuntui -28. No ei meillä kylmä oli Ivalossa -31 ja tuntuu -37. Kyllä pohjoisessa asuvana osaan pukeutua niin ettei palele kuin sormia, kun unohdin ostaa lämmikkeet

Vierailija
27/100 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut, koska missään ei ole myynnissä tarpeeksi lämpimiä vaatteita. Tarvitsisin jonkilaisen astronautin puvun. 

Vierailija
28/100 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei viimaa vastaan ole oikein mitään vaatetta. Talvessa kylmyys on paljon pienempi haitta kuin viima. Tai liukas sää. 

Vierailija
29/100 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee kyllä hyvä mieli itselle kun aina välillä muistutetaan kuinka avuttomia muut ihmiset ovat.

Mitä avuttomuutta tässä ketjussa olet nähnyt? Se, että ei jostain asiasta pidä, ei ole avuttomuutta. 

Minä pärjään oikein hyvin säässä kuin säässä (paitsi jossain taloja kaatavassa hurrikaanissa) ja osaan pukeutua niin ettei palele, mutta ei se tarkoita että erityisesti kaikista säistä pitäisin. Miksi edes pitäisi pitää? 

Nautin sitten tuplaten kun sää on minun mieleni mukainen, eli 4-20C. Silloin on hyvä juosta todella pitkiä lenkkejä, ja viikkotasolla saattaakin tulla yli 50km mittariin, ja pyöräilyä päälle. Lenkin jälkeen on ihanaa käydä vaikkapa syömässä jäätelötötterö. Kylmällä juoksen sitten sisällä juoksumatolla, jos on liian kuuma niin juoksen öisin. 

Annat nyt kyllä itsestäsi hieman yksinkertaisen kuvan. 

Vierailija
30/100 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano tuo autolle joka ei lähde käyntiin.

Vierailija
31/100 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylmä sää on huono sää. Jos en voi pukeutua kauniisiin vaatteisiin niin mieliala on matalalla, ja talvivaatteet eivät kauniita ole. 

Sinulla on todella rajoittunut tyylitaju jos olet tuota mieltä, itse pidän itseäni oikein tyylikkäänä villakangastakkien, poolopaitojen, kaulahuivien, eri päähineiden yms. kanssa.

Minulla on parikin kaunista ja laadukasta villakangastakkia, ja kaikkia noita mitä sanoit. Ne sopivat pikkupakkasille, mutta eivät ne kovemmilla pakkasilla riitä ulkoiluun mitenkään. Ei edes tuo villa-kashmir-angora-sekoituksesta tehty. Pitää olla joku kelkkahaalari ja lautailukengät jotta tarkenee jos mittari näyttää alle -4C. Tai sitten tunkea alle monta villapaitaa ja villahousuja, mutta sitten olo on epämukava ja tunkkainen. 

Talvikengät ovat myös kamalia. Noilla vil

Lihota itseäsi edes jonkun verran niin et palele niin helposti.

Vierailija
32/100 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva pukeutua michelin-ukoksi ja mennä sitten niissä varusteissa läkähtymään kauppakeskukseen

Vierailija
33/100 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä avuttomuutta tässä ketjussa olet nähnyt? Se, että ei jostain asiasta pidä, ei ole avuttomuutta. 

Minä pärjään oikein hyvin säässä kuin säässä (paitsi jossain taloja kaatavassa hurrikaanissa) ja osaan pukeutua niin ettei palele, mutta ei se tarkoita että erityisesti kaikista säistä pitäisin. Miksi edes pitäisi pitää? 

Nautin sitten tuplaten kun sää on minun mieleni mukainen, eli 4-20C. Silloin on hyvä juosta todella pitkiä lenkkejä, ja viikkotasolla saattaakin tulla yli 50km mittariin, ja pyöräilyä päälle. Lenkin jälkeen on ihanaa käydä vaikkapa syömässä jäätelötötterö. Kylmällä juoksen sitten sisällä juoksumatolla, jos on liian kuuma niin juoksen öisin. 

Annat nyt kyllä itsestäsi hieman yksinkertaisen kuvan. 

&

Olen eri mutta ihan näin alkajaisiksi esimerkkeinä 1,6 ja 14. Jos et noita luokittele avuttomuudeksi niin en kyllä tiedä mitä sanoa. Ja tämän koko ketjun idea on, että mikään sää ei ole huono, ei se, että mistä säästä minä subjektiivisella tasolla pidän eniten. 

Vierailija
34/100 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä -6 ja tuntuu -11 ja sinun mielestä kylmä ? Meillä on -19 ja tuntuu -25, toki huomattavasti eilistä lämpimämpi eilen oli -24 ja tuntui -28. No ei meillä kylmä oli Ivalossa -31 ja tuntuu -37. Kyllä pohjoisessa asuvana osaan pukeutua niin ettei palele kuin sormia, kun unohdin ostaa lämmikkeet

Minä olen pohjoisesta kotoisin ja osaan kyllä pukeutua sään mukaan. Rovaniemeltä olen lähtöisin, Oulun viima oli paljon pahempi kuin Rovaniemen pakkaset.

Nykyään Helsingissä. Täälläkin on minulle liian kylmä, mutta onneksi paljon lyhyempi. Talvi on minulle ikävää aikaa. Pari reissua etelän lämpöön onneksi auttaa tilannetta. 😊

Saa myös samalla ihanaa valoa. 

Vierailija
35/100 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei viimaa vastaan ole oikein mitään vaatetta. Talvessa kylmyys on paljon pienempi haitta kuin viima. Tai liukas sää. 

Minulla on talvitakkina kelkkailutakki. Pitää hyvin viimankin ulkopuolella, reippaammin kävellessä tulee silloinkin hiki.

Vierailija
36/100 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pohjoisessa asuva unohti ostaa lämmikkeet. :D

Unohtuiko, että talvi on tulossa?

Vierailija
37/100 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Mulle tosin yli kolmenkympin helteet ovat huonoja, joten kesät menevät Jäämeren rannoilla. Norskitkin sanovat, ettei ole huonoja kelejä, on vain huonoja vaatteita, ja siellä ne tulee testattua. Kelkkahaalarit ovat siellä pop kun idästä tuulee yli +10 ja lämpötila on alle +10.

Vierailija
38/100 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri olen tässä Tornion lähettyvillä. Täällä on -29C. Osaan pukeutua, mutta miksi tästä pitäisi erityisesti nauttia? Tällainen sää yksinkertaisesti ei ole hyvä millään mittarilla. Ihan täyttä pskaa. Juuri kävin tunnin ulkona, ei palellut onneksi. 

En minä pidä pienemmistäkään pakkasista. Kesällä on kivempaa. 

Vierailija
39/100 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihmisen olisi tarkoitus elää jossain 20 asteen pakkasissa niin meillä olisi luonnostaan jokin lämmittävä karvapeite.

Vierailija
40/100 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri olen tässä Tornion lähettyvillä. Täällä on -29C. Osaan pukeutua, mutta miksi tästä pitäisi erityisesti nauttia? Tällainen sää yksinkertaisesti ei ole hyvä millään mittarilla. Ihan täyttä pskaa. Juuri kävin tunnin ulkona, ei palellut onneksi. 

En minä pidä pienemmistäkään pakkasista. Kesällä on kivempaa. 

Ei kukaan käskekään nauttimaan -30 asteen pakkasesta itsessään, mutta se on mielestäni älytöntä, että annat sään määrittää sen mitä teet koska on joku ulkoinen ärsyke x määrittämässä miltä tuntuu. Vähän mitä ap sanoi, jos nautit kävelystä meren äärellä, mutta talvella on kylmä meren pakkastuuli ja se nautinto minkä siitä normaalisti saisit häiriintyisi. Mutta jos puet oikein, ei se ole enää ongelma. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme