Tyokkarista tuli lappu " koulutukseen osoituksesta" ja lukee etta " osallistumatta jattaminen SAATTAA johtaa ansiosidonnaisen paivarahan evaamiseen" . Mika ihmeen sanamuoto tuo SAATTA
A on? Joko raha evätään tai sitten ei. Osaatteko sanoa mistä on kyse???
Kommentit (77)
kun ei ymmärrä niin ei ymmärrä. ei jaksa vääntää rautalangasta.
että ihmisiä laitetaan töihin nälkäpalkalla! Minusta se on ihmisen nöyryyttämistä. Nimittäin työllistetty saa työkkärirahan ja siihen sen 7-8 euroo päivässä päälle. Tekisittekös itse sillä rahalla töitä??
Pankaa vaan työttömiä väkisin töihin, mutta maksakaa sitten oikea palkka eikä mitään karkkirahoja!
Vierailija:
Pankaa vaan työttömiä väkisin töihin, mutta maksakaa sitten oikea palkka eikä mitään karkkirahoja!
ymmärrätkö mekaniikkaa taustalla?
kun menee pilkkahinnalla töihin niin yritys saa siitä lisää myytävää X, joka aiheuttaa yritykselle lisää kassavirtaa, jonka tuloksena on mahdollista palkata lisää henkilöstöä. ja pyrkimyksenä olisi päästää oikealle palkalle tyämän työssä oleva. jne...
sitä käytetään väärin myös siis. mutta tuo oli perusajatus. Avatkaa vähän sitä ajattelupuolta!
Vierailija:
ymmärrätkö mekaniikkaa taustalla?kun menee pilkkahinnalla töihin niin yritys saa siitä lisää myytävää X, joka aiheuttaa yritykselle lisää kassavirtaa, jonka tuloksena on mahdollista palkata lisää henkilöstöä. ja pyrkimyksenä olisi päästää oikealle palkalle tyämän työssä oleva. jne...
sitä käytetään väärin myös siis. mutta tuo oli perusajatus. Avatkaa vähän sitä ajattelupuolta!
mutta kun tajuaa mitä siellä taustalla on niin ei vatuta ihan niin paljon.
Sinne ei koskaan pääse, joten on pakko käydä yksityisellä.
31
etkä selvästikään edes työelämässä. Sinuna en purisi ruokkivaa kättä ihan hirveästi.
31
Vierailija:
etkä selvästikään edes työelämässä. Sinuna en purisi ruokkivaa kättä ihan hirveästi.31
Sinunkin.
Ja nyt lopetan jankkaamisen ääliöiden kanssa. On nimittäin töitä.
31
Jokainen ansiosidonnaista saava on osansa tehnyt, maksanut veroja töistä ja liiton maksut. Myös työttömyyskorvauksesta maksetaan veroja.
Todellakin aivan sairasta jankkaamista. Suomalaiset on niin aivopesty että ihmisen arvo määräytyy ainoastaan työn mukaan. Vaikka olisit 20 vuotta raatanut kuin heikkopäinen, niin auta armias jos JOUDUT työttömäksi, niin johan on päällesylkijöitä ja kaikenmaailman ELÄTTÄJIÄ alkaa ilmaantumaan, joiden HENKILÖKOHTAISESTI MAKSAMISTA VERORAHOISTA JUURI SINUTKIN ELÄTETÄÄN. Hullua, hullua..
Liitto ei voi päättää, että maksetaanpa tolle Anitalle ansiosidonnaista, vaikka onkin saikulla. Kun ei se raukka saa työkkäristä mitään ja on 20 vuotta maksanut kiltisti jäsenmaksua. Työvoimatsto tekee lausunnon, jonka pohjalta liiton on toimittava.
Ja onhan niitä kursseja hyviäkin, kannattais tutkailla paremmin valikoima, niin ei tarvi kuukautta istua turhan panttina. Pelisilmän käyttö ei ole kiellytty.
.. päät sekaisin! KAIKKI työttömät OVAT YHTEISKUNNAN ELÄTTEJÄ!! KELA maksaa jokaisen työttömän päivärahaa 23,91¿/pvä, vaikka saisikin ansiosidonnaista. Liiton maksettavaksi jää vain tuon yli menevä osa. Eli jokaisella on työttömyysrahassaan kelan osuus!
Itse yhteiskunnan elättinä minullekin tuli (olen " akateeminen" ) koulutukseen kutsu. Valitettavasti " jouduin" siitä kieltäytymään, koska aloitan näinä päivinä työt. Määräaikainen työsuhde kylläkin aluksi! Joten kyllä niitä kutsuja myös korkeammin koulutetuille tulee, turhaan väitätte vastaan.
Minulle voi myös olla kateellinen! olen käynyt ulkomailla ja oleillut siellä yhteensä kolme viikkoa työttömänä ollessani! =P MIKÄ TEITÄ KATEELLISIA ÄMMIÄ VAIVAA???!!
Jos joskus niitä kuitenkin tarvitset, niin ne ovat saatavilla, meidän kaikkien maksamina. Yhteisistä verovaroista.