Tyokkarista tuli lappu " koulutukseen osoituksesta" ja lukee etta " osallistumatta jattaminen SAATTAA johtaa ansiosidonnaisen paivarahan evaamiseen" . Mika ihmeen sanamuoto tuo SAATTA
A on? Joko raha evätään tai sitten ei. Osaatteko sanoa mistä on kyse???
Kommentit (77)
eikös työnantajakin voisi sitten valvoa, että käytät palkkasi vaikka lapsiin, etkä mihinkään turhaan, kuten omaan kampaajasi ja meikkeihisi!??????????????
suomalaisten sairaalloisella kateudella ei sitten ole mitään rajaa. uskomatonta, että ollaan työttömyyskorvauksestakin kateellisia.
Tiedätkös paljon lastenhoito maksaa?
Meillä on miehen kanssa molemmilla ihan paska palkka. Mies on tehdastyössä ja minä tienaan itse asiassa paremmin. Meillä on 3 lasta ja me jouduttais maksamaan kahden lapsen hoidosta yli 300 euroa ja ekaluokkalaiselle emme saisi hoitopaikkaa! Hänelle siis pitäisi ottaa yksityinen ja mitähän sekin maksaisi?
Siihen sitten laitetaan päälle molempien työmatkat, eväät sun muut, niin laskimme asian niin, että ei kertakaikkisesti kannata viedä lapsia hoitoon.
Mitä elämääkin se olisi - väsyneet lapset aamulla hoitoon, sitten töiden jälkeen väsyneet lapset kotiin, ruokaa ja tappelua ja nukkumaantaistelut. Kylläpä siinä ehdittäs sitten juu yhdessäkin olla. Olispas upeeta.
Niimpä me päätettiin asiat niin, et se tekee täyttä työtä jolla sitä on ja toinen sit osa-aikasta. Rahaa jää ihan saman verta ku jos oltais molemmat töissä ja rahaa palais sen takia enemmän.
koska ansiosidonnainen loppuu aikanaan ja jos ei sinä aikana ole hankkinut töitä, tippuu kyllä muiden elätiksi.
Vierailija:
Mutta jos työvoimatoimisto suosittelee koulutusta - johon saa hyvän rahallisen tuen - tai tukityötä, ei ole enää asiallista valittaa. Menee sinne ja nostaa rahat, panostaa opiskeluun ja panostaa tukityöhön tai sitten hankkii itselleen omin avuin töitä. Ja lakkaa valittamasta. Joka tapauksessa.31
En voi pakottaa yhtäkään toimitusjohtajaa ottaamaan juuri minua töihin, vaikka kuinka haluaisin!!!!!!!!!!
lomailulla tarkoitin asennetta että minähänb vaan lötköilen enkä tee mitään.
53
Ap:han täällä nimenomaan paukuttelee henkseleitään, että hän ei mene koulutukseen vaan hankkii töitä. No, hankkii sitten. Tai menee sinne koulutukseen ja pitää turpansa kiinni.
31
omilla rahoillaan jokainen tekee mitä itse lystää. tuli ne rahat sitten mistä hyvänsä.
vaikka kahden tunnin kahvitauosta valtion konttorissa, jossa teidän kaltaiset av-mammat istuu leventämässä persettään ja surffailemassa työaikana netissä.
että niin ja mä otan todellakin osa-aikatyöntekijänä liitosta ositeltua päivärahaa vastaan eikä mulle edes tuputeta mitään koulutuksia tai pitempikestoisia töitä, sillä olenhan jatkuvasti työsuhteessa kuitenkin.
En tosiaankaan ole mikään TEIDÄN rahojenne hyväksikäyttäjä. Itse olen liiton jäsenmaksuni maksanut.
Kaikkien elämäntarkoitus ei ole tehdä rahaa. Jotkut meistä haluavat antaa lapsilleen HYVÄN ELÄMÄN ja se ei tarkoita rahaa, vaan rakkautta ja yhdessäoloa.
Minä en ymmärrä miksi yhteiskunta puhuu lasten pahoinvoinnista ja samalla pakottaa ihmiset viemään lapset hoitoon tosi pienenä? Ja ekaluokkalaisetkin pitäs jättää yksin kotiin? Siis no koulun jälkeen nyt EHKÄ vois hetken olla yksin, mutta entäs kesällä sitten??? 8 tuntia joutuis yksin olemaan. Ei helvetti!!!
Vierailija:
Ap:han täällä nimenomaan paukuttelee henkseleitään, että hän ei mene koulutukseen vaan hankkii töitä. No, hankkii sitten. Tai menee sinne koulutukseen ja pitää turpansa kiinni.31
Jos on päässyt useaan haastatteluun, niin eikö se kerro siitä, että osaa hakea töitä. Siksi en halua kuukauden mittaiselle kurssille, jossa opetetaan työnhakua.
Miten iso osa on mennyt liittosi pyörittämiseen ja esim. lakimiehen palkkaan yms.?
Paljonko niitä olet maksanut?
Vierailija:
omilla rahoillaan jokainen tekee mitä itse lystää. tuli ne rahat sitten mistä hyvänsä.
vaikka kahden tunnin kahvitauosta valtion konttorissa, jossa teidän kaltaiset av-mammat istuu leventämässä persettään ja surffailemassa työaikana netissä.
mutta asenne on se joka on hanurista.
loppuko sulta oikeat argumentit kesken, kun alat ennustella mun valtionkonttoriuraani? ;-)
53
kun ei pääse töihin lukuisista haastatteluista huolimatta.
Vierailija:
Miten iso osa on mennyt liittosi pyörittämiseen ja esim. lakimiehen palkkaan yms.?Paljonko niitä olet maksanut?
Vierailija:
kun ei pääse töihin lukuisista haastatteluista huolimatta.
voitte aloittaa kansantalouden vaikutuksista.
Vierailija:
Vierailija:omilla rahoillaan jokainen tekee mitä itse lystää. tuli ne rahat sitten mistä hyvänsä.
mutta asenne on se joka on hanurista.
loppuko sulta oikeat argumentit kesken, kun alat ennustella mun valtionkonttoriuraani? ;-)
53
...vallan puute? Olis niin kiva, kun sais vähän käskyttää, eikö..?
100 000 euroa veroa vuodessa, on maksanut 15 vuotta. Sitä ennen kymmenisen vuotta noin 130 000 euroa.
En käytä kunnallisia terveyspalveluja, lähipuistossa tosiaan on kolme pensasta ja pieni penkki pääsiäisliljoja. Että tattista vaan.
Paljonko sinä olet maksanut niitä jäsenmaksuja? Et kertonut.
31
Vierailija:
voitte aloittaa kansantalouden vaikutuksista.
Vierailija:
100 000 euroa veroa vuodessa, on maksanut 15 vuotta. Sitä ennen kymmenisen vuotta noin 130 000 euroa.En käytä kunnallisia terveyspalveluja, lähipuistossa tosiaan on kolme pensasta ja pieni penkki pääsiäisliljoja. Että tattista vaan.
Paljonko sinä olet maksanut niitä jäsenmaksuja? Et kertonut.
31
Mutta jos työvoimatoimisto suosittelee koulutusta - johon saa hyvän rahallisen tuen - tai tukityötä, ei ole enää asiallista valittaa. Menee sinne ja nostaa rahat, panostaa opiskeluun ja panostaa tukityöhön tai sitten hankkii itselleen omin avuin töitä. Ja lakkaa valittamasta. Joka tapauksessa.
31