HS:"Alati pitäisi tutkiskella tunteitaan ja kuulostella, mitä minä oikeasti haluan eikä sieltä tule järkevää vastausta ja sitten ahdistaa"
Mun teinitytön kavereista melkein kaikki käy jossain terapiassa tai vähintään kuraattorilla "juttelemassa" ja ei ne osaa enää muuta kuin vatvoa tunteitaan. Oma tytärkin on jo ihan väsynyt kuuntelemaan kavereitaan ja niiden tilitystä ahdistuksistaan.
https://www.hs.fi/tiede/art-2000011670190.html
Kommentit (138)
Vierailija kirjoitti:
Töitä vaan perse ruvella, joka sukupolvesta edellisen klooni sinne maatilaa jatkamaan ja jos tulee kysymyksiä jostakin niin kyläyhteisö hoitaa saunan takana.
Nyt kun aloin oikein miettimään niin suvussani onnellisin elämä vaikuttaa olleen sisaruskatraasta aina sillä joka sai sen sukutilan jatkaakseen. Pysyi se yhteisö ympärillä ja työ oli itsenäistä ja mielekästä. Ja näillä oli paras naimaonnikin, kukaan ei jäänyt yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On minkä ikäinen tahansa tai missä elämäntilanteessa tahansa, isompaa tai pienempää kriisiä, tämä maailma ei tajua, että suurin osa sellaisesta turhasta ahdistuksesta ja itsensä ympärillä pyörimisestä häviäisi, kun tullaan Jumalan omiksi. Kyllä Luoja nyt sentään tietää mitä hänen luomansa olento tarvitsee.
Kun sä tietäisit paljon ihmiset kärsii uskonnosta.
Huomattavasti vähemmän kuin uskonnottomuudesta. Googlaa, kun et kerran tietä.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Psykologien pitäisi kertoa, että valinnanvapaus ei ole itseisarvo. Sosiaalipsykologian tutkimuksista tiedetään, että mitä enemmän ihmisellä on vaihtoehtoja, sitä tyytymättömämpi hän on elämäänsä ja sitä pidempään hän miettii, oliko valinta oikea. On vaikea sitoutua työhön tai parisuhteeseen, jos alati haikailee, olisiko kulman takana jotain parempaa"
Asiaa 👌
No itse ajattelen, että ihminen jolla on hyvä itsetuntemus, vahva identiteetti sekä selkeät omat arvot pystyy ja osaa tehdä valintoja. Ja ajattelen, että näitä pitäisi ennemmin vahvistaa ja tukea kuin rajata valintoja.
Luitko jutun? Siinähän nimenomaan puhutaan kasvatuksen paradoksista: Ihmiselle, joka on saanut lapsena päättää liikaa itseään koskevista asioista, vaikka ei ole siihen kypsä, ei kehity hyvä itsetunto. Lapsi valitsee mielihyvä edellä asiat, jotka saa valita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Nyyh nyyh "
Eli sinä ihan suoraan myönnät että ei sinun mielipiteillä ole oikein mitään tolkun pohjaa, sie teet tätä tunteidesi takia?
Anna kun arvaan, sinä olet joko nepovauva tai syvästi traumatisoinut henkilö joka on liian cool terapiaan?
Ei kumpaakaan.
Se on palkattu rölli, näitä "dark enlightenment" liikkeen palkattuja hörhöjä jotka ajaa euroopan tuhoa fasísmia rahoittamalla.
: ]
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On minkä ikäinen tahansa tai missä elämäntilanteessa tahansa, isompaa tai pienempää kriisiä, tämä maailma ei tajua, että suurin osa sellaisesta turhasta ahdistuksesta ja itsensä ympärillä pyörimisestä häviäisi, kun tullaan Jumalan omiksi. Kyllä Luoja nyt sentään tietää mitä hänen luomansa olento tarvitsee.
Eri
Mies on siellä naisen yläpuolella jo se kertoo jotain
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Nyyh nyyh "
Eli sinä ihan suoraan myönnät että ei sinun mielipiteillä ole oikein mitään tolkun pohjaa, sie teet tätä tunteidesi takia?
Anna kun arvaan, sinä olet joko nepovauva tai syvästi traumatisoinut henkilö joka on liian cool terapiaan?
Ei kumpaakaan.
Se on palkattu rölli, näitä "dark enlightenment" liikkeen palkattuja hörhöjä jotka ajaa euroopan tuhoa fasísmia rahoittamalla.
Taas joku on olevinaan kova jätkä.
Useimpien elämä on kuvaannollista paskan lapioimista alusta loppuun. Mitä aiemmin sen hyväksyy ja siirtää ajatuksistaan taka-alalle, sitä paremmin pärjää. Vihoviimeinen some syöttää nuorille ja vähän vanhemmillekin somehöttöä, kovin harva onnistuu hankkimaan menestyksellisen someuran tai onnistuu sijoituksissaan niin, että pääsee nelikymppisenä irti "oravanpyörästä" ja muuttamaan Portugaliin ja omistamaan elämänsä harrastuksille ja kulkukoirille tms. vailla huolta huomisesta.
Kertokaa minulle miten unelmista tehdään totta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Nyyh nyyh "
Ei kumpaakaan.
Aah, no ei ihme että jutut on niin puolivillaista potaskaa, tarvii olla päässä vikaa että lähtee messiin noihin ai miljardöörien kilari juttuihin.
Vierailija kirjoitti:
Useimpien elämä on kuvaannollista paskan lapioimista alusta loppuun. Mitä aiemmin sen hyväksyy ja siirtää ajatuksistaan taka-alalle, sitä paremmin pärjää. Vihoviimeinen some syöttää nuorille ja vähän vanhemmillekin somehöttöä, kovin harva onnistuu hankkimaan menestyksellisen someuran tai onnistuu sijoituksissaan niin, että pääsee nelikymppisenä irti "oravanpyörästä" ja muuttamaan Portugaliin ja omistamaan elämänsä harrastuksille ja kulkukoirille tms. vailla huolta huomisesta.
Sinne päin kannattaa pyrkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on varmasti totta. Mun lapsella oli loistava yo-todistus ja siitä seurasi nurinkurisesti valtava ahdistus, koska olisi voinut hakea mihin tahansa paikkaan opiskelemaan. Mistä voi tietää mikä on se oikea? Kun ottaa paikan vastaan sen koko loistavan todistuksen arvo ikään kuin nollaantuu (ensikertalaiskiintiö) ja jos valinta osoittautui vääräksi on vaikeaa vaihtaa muualle.
Herää pahvi
No nythän oli rakentava kommentti 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on varmasti totta. Mun lapsella oli loistava yo-todistus ja siitä seurasi nurinkurisesti valtava ahdistus, koska olisi voinut hakea mihin tahansa paikkaan opiskelemaan. Mistä voi tietää mikä on se oikea? Kun ottaa paikan vastaan sen koko loistavan todistuksen arvo ikään kuin nollaantuu (ensikertalaiskiintiö) ja jos valinta osoittautui vääräksi on vaikeaa vaihtaa muualle.
Herää pahvi
No nythän oli rakentava kommentti 🙄
Nepsy perheiden vanhemmat lukee näitä.
"Taas joku on olevinaan kova jätkä. "
Ainakaan minä en ole niin testosteroni vajaa että tarvisin isä hahmoa jostain silikoni laakson megalomaanisesta pellestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
Mies on siellä naisen yläpuolella jo se kertoo jotain
Jos mietit kunnolla sitä yläpuolisen osaa, niin ei se mikään helppo ole. Kummallakin sukupuolella on omat vaivansa ja vastuksensa.
Vierailija kirjoitti:
"Taas joku on olevinaan kova jätkä. "
Ainakaan minä en ole niin testosteroni vajaa että tarvisin isä hahmoa jostain silikoni laakson megalomaanisesta pellestä.
Oudoin lause tänä vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Se on semmosta hölynpölyä koko lause.
Parempi asettaa unelmansa niin, että ne toteutuu ihan tavallisessa arkipäivässäkin. Sitten on onnellisempi.
Vierailija kirjoitti:
No tätä se nykynuorten elämä juuri on, loputonta pohdintaa "entä jos tekee väärän valinnan".
Ensikertalaiskiintiön piti vähentää välivuosia mutta kävikin päinvastoin kun enää ei uskalleta ottaa paikkaa vastaan, koska alan vaihtaminen on tehty niin mahdottomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ensin selvität mitkä unelmista on sinun ja mitkä ulkoapäin tulleita.
Ei kumpaakaan.