Mihin reissuun lähtisit jos näistä kohteista pitäisi valita: Irlanti, Skotlanti, Sveitsi junalla, Tonavan-risteily?
Matka-ajankohta elokuu, ryhmäkiertomatkat kyseessä. Kaikissa sama hintaluokka 2500-3000 (yksinmatkustavan lisällä)
Kommentit (99)
Skotlantiin. Sopivan viileä, jylhät maisemat, ihana Edinburgh, patikointi, sopivan hillityt ihmiset, ei liikaa turisteja.
Skotlantiin aina. Elokuussa tosin turisteja on aivan hulluna. Edinburghissa Fringe festivaali vetää väkeä koko kuukauden ajan, hotellit on törkeän hintaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En lähtisi mihinkään ryhmäkiertoajelulle.
No tämä olisi ensimmäinen "soolomatkani" niin siksi ajattelin ryhmämatkaa
Oletko itse eläkeläinen? Noitten matkojen keski-ikä osallistujilla pyörii 70v ympärillä.
Onko vanhoissa ihmisissä jotain vikaa?
Skotlantiin lähtisin ja ryhmämatka kuulostaa just ihanalta. Kivan huoletonta ja kaikki mietittynä, ei tarvitse kuin hypätä kyytiin ja nauttia.
valitsisin Skotlannin, sinne haaveilen meneväni.
Irlannissa olen ollut ryhmämatkalla patikoimassa ja samalka matkalla muutenkin mm. Dublinissa. Yksin olin, perhe jäi kotiin. Ei ainakaan tuolla matkalla eläkeläisiä olleet. Nuorin oli lapsi. Toki patikoitiin upeissa erilaisissa paikoissa, piti olla jonkinlainen kunto. Hieno reissu.
Sveitsissä ja Itävallassa olen ollut eripuolilla. Tonavan isolla risteilyllä en, pienemmällä kyllä ja monissa kaupungeissa Tonavan varrella. Pitkä risteily ei niin kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Olin vasta viime heinäkuussa Dublinissa viikon. Muuten olisin valinnut sen. Noista jäljelläolevista valitsisin Tonavan risteilyn. On mukavaa katsella maiseman vaihtumista tarvitsematta istua autossa tai junassa.
Olen nuorena ollut koko perheeni kanssa, oli hieno kokemus.
Mille vain, tosin Svetsissä olen käynyt. Tonavan risteilystä olen kyllä haaveillut, joten se varmaan prioriteettijärjestyksessä ensimmäisenä ja sitten Skotlanti ja Irlanti missä tahansa järjestyksessä ja viimeisenä Sveitsi (koska tosiaan sitä jo kierrellyt, ja nimenomaan junalla).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sveitsi junalla upeamaa
Minä en ole ikinä tajunnut mikä vuoristomisemissa kiinnostaa. Itseäni kun vähiten kiinnostaa vuoristot ja enemmn metsiköt ja vesistöiset paikat.
Mikä sen upeampi maisema kuin turkoosi vuoristojärvi, jonka taustalla on vehreää niittyä ja lumihuippuiset vuoret. Niin mun sielunmaisemani. Päivän patikointi alpeilla ja illaksi hotelliin, jonka parvekkeella voit syödä juustoja ja juoda viiniä ja vielä lämpöisessä säässä katsella lumisia alppeja.
En mihinkään, ei kiinnosta ryhmämatkat. Tuolla rahalla teen monta hyvää reissua ihan ominpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ainakin on yksin matkailleena ihan kivoja kokemuksia myös ryhmäkiertomatkoista. Niissä on enemmän samanhenkistä juttuseuraa kuin pekästään yksin kiertäessä, ja jos on hyvä opas niin siinä myös näkee enemmän, ja on niissä vapaa-aikaakin. Lähtisin ehkä noista vaihtoehdoista Irlantiin. Olen käynyt noissa kaikissa, mutta Irlantin voisi palata. Se on hieno paikka.
Vierailija kirjoitti:
Tonavan ridteily ilman muuta.
Ilman muuta kannattaa tehdä Tonavan risteily kerran elämässä. Mutta ei niitä välttämättä monta kertaa halua tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sveitsi junalla upeamaa
Minä en ole ikinä tajunnut mikä vuoristomisemissa kiinnostaa. Itseäni kun vähiten kiinnostaa vuoristot ja enemmn metsiköt ja vesistöiset paikat.
Mikä sen upeampi maisema kuin turkoosi vuoristojärvi, jonka taustalla on vehreää niittyä ja lumihuippuiset vuoret. Niin mun sielunmaisemani. Päivän patikointi alpeilla ja illaksi hotelliin, jonka parvekkeella voit syödä juustoja ja juoda viiniä ja vielä lämpöisessä säässä katsella lumisia alppeja.
Mä inhoan Alppeja ja muita vuoristoja. Aina kun lennän Espanjaan niin katson lentokoneen ikkunasta loputtomalta vaikuttavia lumen peittämiä vuoria ja ajattelen, että jos lentokone tippuisi niin toivottavasti ei ainakasn Alpeille. Sehän on ihan helvetillinen paikka 🥶
Olen käynyt kaikissa paitsi Tonavan risteilyllä. Skotlannista vaikutuin syyskuun, syyskuun lopulla oltiin.
Kaikki käy.
Pistän itse nuo jonoon kun eläke alkaa raksuttaa.
Skotlanti. Viime syyskuussa kävin Irlannissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko itse eläkeläinen? Noitten matkojen keski-ikä osallistujilla pyörii 70v ympärillä.
Ei ainakaan Irannin matkalla ollut pari vuotta sitten, vaan mukana oli kaiken ikäisiä aikuisia. Mutta tietysti jos haluat kiertää nuorempien kanssa, niin valitse jokin nuorekkaampi kohde, esimerkiksi Pohjois-Thaimaan, Laosin ja Kambodzan kiertomatka (esim. Aktiv-Resor), tai tee Perussa Inka Trail, joka päättyy Machu Pichulle.
Irlanti ja Skotlanti.