Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin reissuun lähtisit jos näistä kohteista pitäisi valita: Irlanti, Skotlanti, Sveitsi junalla, Tonavan-risteily?

Vierailija
06.01.2026 |

Matka-ajankohta elokuu, ryhmäkiertomatkat kyseessä. Kaikissa sama hintaluokka 2500-3000 (yksinmatkustavan lisällä)

Kommentit (99)

Vierailija
21/99 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki hienoja kohteita, joista en ole ollut kuin Sveitsissä.

Vierailija
22/99 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Irlanti tai Skotlanti.

Komppaan. Risteilylle tai junaan ei tarvitse lähteä ryhmämatkalle. Irlannissa tai Skotlannissa ryhmästä ja valmiiksi järjestetyistä kuljetuksista voisi olla hyötyä. 

Niin, Skotlannissa voisi olla hankalaa suunnistaa vaikka jonnekin Isle of Skyelle täysin omatoimisesti ja aloittelevana matkailijana, enkä ainakaan ikinä uskaltaisi ajaa autoa siellä vääränpuolisessa liikenteessä

Miksi pitäisi ajaa autoa, kun Isle of Skyelle pääsee helposti julkisilla bussilla? Olimme perheen kanssa siellä ja muualla Skotlannissa omatoimimatkalla noin 10 vuotta sitten. Henkilöautoa emme käyttäneet kertaakaan matkan aikana. Junalla ja bussilla pääsi kiertelemään mukavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/99 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin Skotlantiin, koska Irlannin olen jo nähnyt eikä nuo muut oikeastaan kiinnosta. Jos en olisi käynyt Irlannissa, menisin ehdottomasti sinne. Kauniita maisemia, lupsakoita ihmisiä ja viileä ilmasto.

Vierailija
24/99 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kuulostavat hyviltä vaihtoehdoilta. Kun ajankohta on elokuu, niin Skotlanti voisi olla paras. Ei ehkä niin paljon turisteja kuin muualla eikä yhtä kuumaa. Sadetta voi olla, Skotlannin sen paremmin kuin Irlannin säistä ei koskaan tiedä.

Vierailija
25/99 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kurkkimassa, koska musta tuollainen matka olis joskus ihan kiva tehdä.

Vastaus aapeelle tietty Skotlanti ja Tema-matka, koska siellä lukee "Matkan muita kohokohtia ovat Loch Ness ja sen myyttinen Nessie

Eli lupaavat että Nessie tulee bongattua;-)  !!

Vierailija
26/99 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Irlanti tai Skotlanti.

Komppaan. Risteilylle tai junaan ei tarvitse lähteä ryhmämatkalle. Irlannissa tai Skotlannissa ryhmästä ja valmiiksi järjestetyistä kuljetuksista voisi olla hyötyä. 

Niin, Skotlannissa voisi olla hankalaa suunnistaa vaikka jonnekin Isle of Skyelle täysin omatoimisesti ja aloittelevana matkailijana, enkä ainakaan ikinä uskaltaisi ajaa autoa siellä vääränpuolisessa liikenteessä

Miksi pitäisi ajaa autoa, kun Isle of Skyelle pääsee helposti julkisilla bussilla? Olimme perheen kanssa siellä ja muualla Skotlannissa omatoimimatkalla noin 10 vuotta sitten. Henkilöautoa emme käyttäneet kertaakaan matkan aikana. Junalla ja bussilla pääsi kiertelemään mukavasti.

Kaikkien mielestä vaan ei ole mukavaa selailla juna- ja bussiaikatauluja ja reittioppaita. 

Vierailija
27/99 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomioi elokuu kahdesta syystä: Euroopassa lomat kuumimmillaan ja ilmat samoin. Sveitsin matka voi olla tukala, samoin Tonavan risteily. Irlanti ja Skotlanti voisi olla parempi. Onko jollakin kokemusta elokuussa noissa?

Ryhmämatka on hyvä idea! 

Tätä minäkin mietin. Tonavan risteilylle en menisi missään tapauksessa elokuussa kuumuuden takia, ja myös Sveitsissä voi olla ainakin elokuun alkupuolella tukalan kuuma vielä 1,5 kilometrin korkeudessa. Kannattaa ottaa huomioon se, että vain harvoissa majapaikoissa on tuolla ilmastointi. Elokuun loppupuolella tukala helle on jo epätodennäköisempi.

Itse asiassa minulla ei ole suoraa kokemusta Sveitsistä, mutta kylläkin Itävallan Alpeilta yli 10 kesältä. Olettaisin sään Sveitsissä olevan suunnilleen samanlainen vastaavaan aikaan

Vierailija
28/99 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irlanti ja Skotlanti kuulostaisi molemmat mielenkiintoiselta elokuussa. 

Vierailija
29/99 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonavan risteilystä olen haaveillut. Nuo muut paikat eivät kiinnosta. Ehkä 70-vuotislahjaksi lapset laittaisivat?

Vierailija
30/99 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skotlanti ehdottomasti, enkä ole käynyt missään näistä aikaisemmin. Ja lähtisin mielelläni ryhmämatkalle, jos ohjelma olisi kiinnostava. Ei minua haittaisi yhtään että kaiken saa valmiiksi järjestettynä.

Vierailija
31/99 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut näistä Skotlannissa, Irlannissa ja Sveitsin Alpeilla. Kaikki ovat hienoja kohteita, joten riippuu ihan siitä, mikä eniten kiinnostaa. Itse tykkään eniten alppimaisemista, mutta elokuun alkupuolella siellä voi vielä olla tukalan kuumaa ja paljon turisteja. Tosin minulle kaikki yli 25 asteen lämpötilat ovat tukalan kuumia, joten lämmössä viihtyvä voi kokea asian toisin.

Vierailija
32/99 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sveitsi junalla. Hyvää matkaa! :) 

Irlanti ja Skotlanti ovat kauniita, mutta en pidä laivoista, vaikka viehättävä alue.

Vierailija
33/99 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sveitsiin  💖

Vierailija
34/99 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skotlanti

Vierailija
35/99 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junamatka Sveitsissä, koska maisemat ovat mielenkiintoiset ja juna etenee hitaasti. Tonavan olen nähnyt ja Skotlannissa olen käynyt. Irlanti on vielä kokematta.

Vierailija
36/99 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irlantiin lähtisin. Sinne halusin joskus nuorena flikkana muuttaa. On ihana maa.

Matka ja muutto täysin eri asioita.  Irlannissa on todella paljon epäkohtia, mm. järkyttävät asuntohinnat 

Vierailija
37/99 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Skotlanti lienee Länsi-Euroopassa ainoa maa, mikä ei ole vielä täysin m a t u i lla pilattu. Joko sinne tai sitten Tonavan risteily. Itä-Eurooppa on upeaa seutua ja turvallista.

Kaitpa koko brittein saari on jo aikamoinen bagdad. Mutta Skotlanti on varmaan luonnoltaan ja vanhoine rakennuksineen kaunis paikka. 

Vierailija
38/99 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sveitsi junalla upeamaa

Vierailija
39/99 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irlanti ja Skotlanti kuulostaisi molemmat mielenkiintoiselta elokuussa. 

Että on oikein kuukaudesta kiinni mikä kuulostaa mielenkiintoiselta. Ollaanpa sitä niin kosmopoliittia ja eliittiä että. 

Vierailija
40/99 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaikkien mielestä vaan ei ole mukavaa selailla juna- ja bussiaikatauluja ja reittioppaita. "

Siksi valinta on ryhmämatka :)