Mihin reissuun lähtisit jos näistä kohteista pitäisi valita: Irlanti, Skotlanti, Sveitsi junalla, Tonavan-risteily?
Matka-ajankohta elokuu, ryhmäkiertomatkat kyseessä. Kaikissa sama hintaluokka 2500-3000 (yksinmatkustavan lisällä)
Kommentit (99)
Sveitsiin, jos voisin poiketa H. R. Gigerin museossa samalla reissulla. Muuten risteily mukavuuden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
"Kaikkien mielestä vaan ei ole mukavaa selailla juna- ja bussiaikatauluja ja reittioppaita. "
Siksi valinta on ryhmämatka :)
Juu.
Olen reissannut paljon yksin ja väsymässä noihin käytännön seikkoihin, joten lähden jo toiselle ryhmämatkalle vuoden sisään.
T. Ei ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irlantiin lähtisin. Sinne halusin joskus nuorena flikkana muuttaa. On ihana maa.
Matka ja muutto täysin eri asioita. Irlannissa on todella paljon epäkohtia, mm. järkyttävät asuntohinnat
Miksi pitäisi ostaa asunto?
Jännä, miten paljon Irlanti ja Skotlanti on saaneet suosiota. Itse ottaisin ehdottomasti joko Sveitsin tai Tonavan, ja koska Sveitsi on ennestään kovin tuttu, niin näistä valitsen Tonavan. Miten ihanan helppo reissu, päivät aina uudessa kaupungissa ja iltaisin hyvä illallinen kauniissa maisemissa. Veden äärellä ei ole myöskään liian kuuma edes elokuussa. Sinne siis!
Tonavan risteily mutta hytti oltava luksusta. Kaikki muut nähty ja tehty. Tarkemmin ajatellen voisiko risteilyn vaihtaa Loiren risteilyyn?
Vierailija kirjoitti:
Sveitsi junalla upeamaa
Minä en ole ikinä tajunnut mikä vuoristomisemissa kiinnostaa. Itseäni kun vähiten kiinnostaa vuoristot ja enemmn metsiköt ja vesistöiset paikat.
Vierailija kirjoitti:
Tonavan risteily mutta hytti oltava luksusta. Kaikki muut nähty ja tehty. Tarkemmin ajatellen voisiko risteilyn vaihtaa Loiren risteilyyn?
Ja Loirin kalmo laulamaan viereen kun syöt luksus-brunssiasi pikkurilli pystyssä.
Kaikki kelpaisi mutta ehkä valitsisin Skotlannin. Karun komeita maisemia, linnoja, viskiä jnpp.
Skotlanti varmaan olisi kiehtovin.
Kaikki hyviä vaihtoehtoja. Skotlantiin en lähtisi, koska siellä olen ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sveitsi junalla upeamaa
Minä en ole ikinä tajunnut mikä vuoristomisemissa kiinnostaa. Itseäni kun vähiten kiinnostaa vuoristot ja enemmn metsiköt ja vesistöiset paikat.
Sveitsissä löytyy myös järviä ja metsiä 😀
Ehkä Irlanti. En ole koskaan käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irlantiin lähtisin. Sinne halusin joskus nuorena flikkana muuttaa. On ihana maa.
Matka ja muutto täysin eri asioita. Irlannissa on todella paljon epäkohtia, mm. järkyttävät asuntohinnat
Miksi pitäisi ostaa asunto?
Ei ostaa, vuokrata! Onko varaa monen tuhannen euron vuokriin?
Jossain pitää katsos asua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sveitsi junalla upeamaa
Hmmm....
https://www.getyourguide.com/fi-fi/luganonjarvi-italia-l181094/
https://www.rantapallo.fi/automatkailu/autoloma-alppien-sydamessa-matka…
https://www.myswitzerland.com/en/destinations/lake-neuchatel/
https://www.myswitzerland.com/en/destinations/lake-brienz/
Joo, ihan paskoja paikkoja nuo kuten sadat muutkin metsät ja järvet Sveitsissä:). Ei vettä eikä metsääkään!?
Olen käynyt noissa kaikissa paikoissa-
Paras Skotlanti. En juo alkoholia juurikaan, mutta Skotlannin Whiskey reitti on yksi parhaista minkä olen ikinä tehnyt vaimoni kanssa. Maisemat ja koko touhu. Ne pienet kyläpaikat, missä on se historia siitä juomasta jne. Ruoka, ihmiset, historia, majapaikat, luonto, aivan kaikki. Yksikään kolikko ei mene ns hukkaan. Kanttaa googlettaa.
Oma vahva suositus. Aion itse tehdä sen uudellleen lähitulevaisuudessa.
Skotlanti oli Irlantia kivempi, joten sinne uudestaan. Patikoimaan ja juopottelemaan. Muut ei oikein houkuta.
Irlantiin menisin itse, koska en ole siellä vielä käynyt. Mutta suosittelen lämpimästi Skotlantia. Siellä kävin viime kesäkuussa ja teki vaikutuksen.
Skotlanti, todellakin. Joku Tonavalla lilluminen ryhmän mukana olisi supertylsää. Sveitsiin voi junailla yksinkin. Irlanti ei niin paljoa kiinnosta, että viitsisin maksaa enempää kuin pitkän vkl verran.
Skotlannissa on jotain kiehtovaa, upeat maisemat, pitkä värikäs historia, linnat, erityislaatuinen kulttuuri ja arkkitehtuuri.