Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin reissuun lähtisit jos näistä kohteista pitäisi valita: Irlanti, Skotlanti, Sveitsi junalla, Tonavan-risteily?

Vierailija
06.01.2026 |

Matka-ajankohta elokuu, ryhmäkiertomatkat kyseessä. Kaikissa sama hintaluokka 2500-3000 (yksinmatkustavan lisällä)

Kommentit (99)

Vierailija
41/99 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skotlanti, todellakin. Joku Tonavalla lilluminen ryhmän mukana olisi supertylsää. Sveitsiin voi junailla yksinkin. Irlanti ei niin paljoa kiinnosta, että viitsisin maksaa enempää kuin pitkän vkl verran. 

Skotlannissa on jotain kiehtovaa, upeat maisemat, pitkä värikäs historia, linnat, erityislaatuinen kulttuuri ja arkkitehtuuri. 

Vierailija
42/99 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sveitsiin, jos voisin poiketa H. R. Gigerin museossa samalla reissulla. Muuten risteily mukavuuden vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/99 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kaikkien mielestä vaan ei ole mukavaa selailla juna- ja bussiaikatauluja ja reittioppaita. "

Siksi valinta on ryhmämatka :)

Juu.

Olen reissannut paljon yksin ja väsymässä noihin käytännön seikkoihin, joten lähden jo toiselle ryhmämatkalle vuoden sisään.

T. Ei ap

Vierailija
44/99 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Irlantiin lähtisin. Sinne halusin joskus nuorena flikkana muuttaa. On ihana maa.

Matka ja muutto täysin eri asioita.  Irlannissa on todella paljon epäkohtia, mm. järkyttävät asuntohinnat 

Miksi pitäisi ostaa asunto? 

Vierailija
45/99 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, miten paljon Irlanti ja Skotlanti on saaneet suosiota. Itse ottaisin ehdottomasti joko Sveitsin tai Tonavan, ja koska Sveitsi on ennestään kovin tuttu, niin näistä valitsen Tonavan. Miten ihanan helppo reissu, päivät aina uudessa kaupungissa ja iltaisin hyvä illallinen kauniissa maisemissa. Veden äärellä ei ole myöskään liian kuuma edes elokuussa. Sinne siis! 

Vierailija
46/99 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonavan risteily mutta hytti oltava luksusta. Kaikki muut nähty ja tehty. Tarkemmin ajatellen voisiko risteilyn vaihtaa Loiren risteilyyn?

Vierailija
47/99 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sveitsi junalla upeamaa

Minä en ole ikinä tajunnut mikä vuoristomisemissa kiinnostaa. Itseäni kun vähiten kiinnostaa vuoristot ja enemmn metsiköt ja vesistöiset paikat. 

Vierailija
48/99 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tonavan risteily mutta hytti oltava luksusta. Kaikki muut nähty ja tehty. Tarkemmin ajatellen voisiko risteilyn vaihtaa Loiren risteilyyn?

Ja Loirin kalmo laulamaan viereen kun syöt luksus-brunssiasi pikkurilli pystyssä. 

Vierailija
49/99 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kelpaisi mutta ehkä valitsisin Skotlannin. Karun komeita maisemia, linnoja, viskiä jnpp.

Vierailija
50/99 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skotlanti varmaan olisi kiehtovin.

Vierailija
51/99 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki hyviä vaihtoehtoja. Skotlantiin en lähtisi, koska siellä olen ollut. 

Vierailija
52/99 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skotlanti

Vierailija
53/99 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sveitsi junalla upeamaa

Minä en ole ikinä tajunnut mikä vuoristomisemissa kiinnostaa. Itseäni kun vähiten kiinnostaa vuoristot ja enemmn metsiköt ja vesistöiset paikat. 

Sveitsissä löytyy myös järviä ja metsiä 😀

Vierailija
54/99 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä Irlanti. En ole koskaan käynyt. 

Vierailija
55/99 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sveitsi

Vierailija
56/99 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Irlantiin lähtisin. Sinne halusin joskus nuorena flikkana muuttaa. On ihana maa.

Matka ja muutto täysin eri asioita.  Irlannissa on todella paljon epäkohtia, mm. järkyttävät asuntohinnat 

Miksi pitäisi ostaa asunto? 

Ei ostaa, vuokrata!   Onko varaa monen tuhannen euron vuokriin?

Jossain pitää katsos asua.

Vierailija
57/99 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sveitsi junalla upeamaa

Hmmm....

https://www.getyourguide.com/fi-fi/luganonjarvi-italia-l181094/

https://www.rantapallo.fi/automatkailu/autoloma-alppien-sydamessa-matka…

https://www.myswitzerland.com/en/destinations/lake-neuchatel/

https://www.myswitzerland.com/en/destinations/lake-brienz/

Joo, ihan paskoja paikkoja nuo kuten sadat muutkin metsät ja järvet Sveitsissä:). Ei vettä eikä metsääkään!?

Vierailija
58/99 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt noissa kaikissa paikoissa-

Paras Skotlanti. En juo alkoholia juurikaan, mutta Skotlannin Whiskey reitti on yksi parhaista minkä olen ikinä tehnyt vaimoni kanssa. Maisemat ja koko touhu. Ne pienet kyläpaikat, missä on se historia siitä juomasta jne. Ruoka, ihmiset, historia, majapaikat, luonto, aivan kaikki. Yksikään kolikko ei mene ns hukkaan. Kanttaa googlettaa. 

Oma vahva suositus. Aion itse tehdä sen uudellleen lähitulevaisuudessa.

Vierailija
59/99 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skotlanti oli Irlantia kivempi, joten sinne uudestaan. Patikoimaan ja juopottelemaan. Muut ei oikein houkuta. 

Vierailija
60/99 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irlantiin menisin itse, koska en ole siellä vielä käynyt. Mutta suosittelen lämpimästi Skotlantia. Siellä kävin viime kesäkuussa ja teki vaikutuksen.