Avioero tulossa vertaistukea?
Avioero on nyt tulossa. Takana yhteistä taivalta 25 vuotta. Olen jättämässä mieheni jossa sinänsä.ei ole mitään vikaa ja rikkomassa lasten kodin. Tiedän että ratkaisu on oikea mutta tuntuu tosi pahalta.
Onko muita jotka ovat jättäneet ihan hyvän miehen vain siksi että halu elää yksin on niin kova.
Kommentit (37)
Tuntuu kliseisesti että ollaan kasvettu erillemme.
Haluan miehelle kaikkea hyvää, tietysti.
Lapset yhdistää meitä (teinejä) ja koti ja jotkut harrastukset myös.
Ei ole hetken mielijohde vaan pidempään mietitty juttu.
AP
Miehessä on vikaa. On turta olo. En tiedä eroanko mutta olen tosi vösynyt riitelyyn.
Vierailija kirjoitti:
Kohta oot täällä ruikuttamassa kun elämä ei ollutkaan parempaa ilman miestä ja kivaa miestä enää löydytkään.
Tämä on toki täysin mahdollista. Tällä hetkellä tuntuu että en varsinaisesti kaipaa miestä rinnalle vaan hyvää elämää voi elää yksinkin.
AP
Vierailija kirjoitti:
Miehessä on vikaa. On turta olo. En tiedä eroanko mutta olen tosi vösynyt riitelyyn.
Riitely on ihan kamalaa. Meilläkin sitä on aikoinaan ollut. Onneksi ei just nyt. Tavallaan kuitenkin vaikea unohtaa kaikkea mitä vuosien varrella on tapahtunut.
AP
Vaihdatko samalla lesboksi, se on muotia.
Oon ihan varma että kun mennään vuosi eteenpäin niin mies on onnellinen että erottiin🙏
Vierailija kirjoitti:
Vaihdatko samalla lesboksi, se on muotia.
En ole ajatellut lesboksi ryhtymistä, vaikka se muotia olisikin
AP
Teet miehesi teollasi kerrankin onnelliseksi.
Ja siitä sitten täällä turha jatkossa ulista... muista SE!
Vierailija kirjoitti:
Mikset vaan voi käydä vieraissa?
Ei vieraissa käynti ole tässä nyt ongelma.
Jotenkin enemmän se että vuorovaikutus ja kommunikointi on tietyllä lailla haastavaa. En usko että vieraissa käyminen ratkaisee ongelmaa millään lailla. Pahentaa vaan.
AP
Vierailija kirjoitti:
Teet miehesi teollasi kerrankin onnelliseksi.
Ja siitä sitten täällä turha jatkossa ulista... muista SE!
Mä uskon myös näin. Uskon että joku toinen ja erityylinen nainen sopisi miehelle oikeesti niin paljon paremmin🙏
Olen myös välillä ajatellut jättää vaimoni ihan samasta syystä. Kaipaan todella paljon omaa aikaa ja rauhaa. Lastenkin kanssa menisi paremmin, jostakin syystä lapset ovat kanssani rauhallisempia ja tottelevaisempia kuin silloin, kun olemme kaikki yhdessä. Lapsetkin riitelevät ja vänkäävät vastaan enemmän vaimolleni. Hyvä äiti hän on, en sano sillä, mutta hän jotenkin luo konflikteja ja levottomuutta perheeseen. Hän myös puhuu paljon, on välillä rauhaton, "vaatii" läsnäoloa jatkuvasti, vie kaistanleveyttäni; itse haluaisin olla pitempiä aikoja yksin omassa rauhassa. Latautua ja tehdä asioita omalla painollaan.
Erotkaa ystävinä kuten ip-lehtien julkkikset?
Itse en tarvinnut mitään tukea avioerossani. En ole ikinä tarvinnut henkistä tukea mihinkään. Osaan käsitellä asiat itse.
Avioero on hyvä asia jos on onnellinen muuten. Turha itkeä jotain eroa.
Vierailija kirjoitti:
Olen myös välillä ajatellut jättää vaimoni ihan samasta syystä. Kaipaan todella paljon omaa aikaa ja rauhaa. Lastenkin kanssa menisi paremmin, jostakin syystä lapset ovat kanssani rauhallisempia ja tottelevaisempia kuin silloin, kun olemme kaikki yhdessä. Lapsetkin riitelevät ja vänkäävät vastaan enemmän vaimolleni. Hyvä äiti hän on, en sano sillä, mutta hän jotenkin luo konflikteja ja levottomuutta perheeseen. Hän myös puhuu paljon, on välillä rauhaton, "vaatii" läsnäoloa jatkuvasti, vie kaistanleveyttäni; itse haluaisin olla pitempiä aikoja yksin omassa rauhassa. Latautua ja tehdä asioita omalla painollaan.
Tunnistan tän tarpeen hyvin
AP
Vierailija kirjoitti:
Erotkaa ystävinä kuten ip-lehtien julkkikset?
Joo tähän itse pyrin että välit säilyisi hyvinä
AP
Kohta oot täällä ruikuttamassa kun elämä ei ollutkaan parempaa ilman miestä ja kivaa miestä enää löydytkään.