Uusi tutkimus: lähes 70% naisista on ylipainoisia
Kommentit (155)
Vierailija kirjoitti:
Liikalihavuus aiheuttaa yhteiskunnallemme n.500Euron kustannukset laskettuna keskimäärin jokaiselle suomalaiselle. Saa siinä aikamonta työpäivää raataa toisten suursyömäreiden ahminnan vuoksi. Lisäksi jos lasketaan haaskiolle mennyt syöty turha energia, maksettava luku vain nousee...
Siis missä ajassa? Eihän tuossa ole mitään järkeä se noin esittää.
Kuukaudessa?
Ja lähde olisi paikallaan.
AP:n linkin takaa löytyi tämmöistä tietoa:
"Lihavuus ja ylipaino Suomessa
Suomalaisista 216-vuotiaista tytöistä 18 prosentilla ja pojista 27 prosentilla on ylipainoa tai lihavuutta. Lihavuuden yleisyys on tytöillä 4 ja pojilla 8 prosenttia.
Lihavuuden yleisyys on yli 20-vuotiailla naisilla 30 ja miehillä 27 prosenttia. Lähes joka toisella naisella (48 %) ja miehellä (44 %) on vyötärölihavuutta."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikalihavuus aiheuttaa yhteiskunnallemme n.500Euron kustannukset laskettuna keskimäärin jokaiselle suomalaiselle. Saa siinä aikamonta työpäivää raataa toisten suursyömäreiden ahminnan vuoksi. Lisäksi jos lasketaan haaskiolle mennyt syöty turha energia, maksettava luku vain nousee...
Siis missä ajassa? Eihän tuossa ole mitään järkeä se noin esittää.
Kuukaudessa?
Ja lähde olisi paikallaan.
Lasku lihavuuden haitoista vuodessa Suomessa on n. 2,5 miljardia...
Vierailija kirjoitti:
Läski on ollut minulle aina totaalinen turnoff. Seksuaalisesti, ei muuten. Korostan, ettei minulla ole mitään ylipainoisia ihmisiä vastaan ystävinä, työkavereina tai keskustelukumppanenina. Mutta yhtään ylipainoista tyttö- tai naisystävää saati elämänkumppania minulla ei ole koskaan ollut.
Pari vuotta sitten oma paino alkoi uhkaavasti karata käsistä. Hommasin laihdutuslääkekuurin, vaikka painoindeksi ei ollut vielä ylipainon puolella. Sen, ruokavalion ja liikunnan avulla sain painon nopeasti takaisin reilusti normaalipainon rajojen sisälle.
Olen 55-vuotias. Ikäiselleni ylipaino on paitsi terveys- myös aktiviteettikysymys. Normaalipainoisena ja hyvällä lihaskunnolla jaksaa ja kykenee aka moniin asioihin. Eikä tarvitse turhautua siihen, ettei pallon perään kentällän ehdi.
Kyllä normaalipainoisena pysyminen vaatii tarkkailemaan syömisiään. Sokerin ja rasvan saantia on rajoitettava. Minulle se on
Kyllä terveydenhoitaja tai lääkäri saa ottaa ylipainon puheeksi. Ja pitääkin. Mutta satunnainen vastaantulija ei. Eikä oikeastaan kenelläkään, joka ei ole juurikin terveydenhuollon työntekijä, ole syytä kommentoida kenenkään ulkonäköä, painoa.
Vierailija kirjoitti:
Läski on ollut minulle aina totaalinen turnoff. Seksuaalisesti, ei muuten. Korostan, ettei minulla ole mitään ylipainoisia ihmisiä vastaan ystävinä, työkavereina tai keskustelukumppanenina. Mutta yhtään ylipainoista tyttö- tai naisystävää saati elämänkumppania minulla ei ole koskaan ollut.
Minulle tuo ominaisuus on turnon+++, mutta on oltava ehdottomasti sitä kiinteää mallia. Parhaimmat nautinnot ovat antaneet. Eräskin tanakka vatsainen alla ollessaan kietoi jalkansa ympärilleni, siinähän olin kuin keinussa liikeradat kohdillaan, syke nousee, kun sitä muistelen.
Itse ja vaimoni olemme solakoita ja urheilullisia.
Menkää nyt kauhistelijat (pakkomielteiset painon vartijat) lukemaan mikä on BMI ja mikä o rasvaprosentti ja vyötärön ympärys. BMI:llä ei ole kovinkaan paljon tekemistä ylipainon kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On hyvä muistaa, että myös luokassa 25 oleva BMI sisältää melkoisesti laardia.
Ihmiselle hyvä BMI on hyvin lähellä 20:tä, ellei sitten ole aivan poikkeuksellisen lihaksikas (99 % ihmisistä ei ole).
Aikamoinen yleistys tuo "ihmiselle hyvä". Ihmisessä voi ja saa olla myös sitä laardia ilman, että se haittaa terveyttä. Iäkkäille suositeltu BMI on korkeampi, normaalipainon yläraja on 27. Se laardi myös suojaa, ja rasvattomalla ihmisellä on esim. suurempi osteoporoosin riski. Jos rasva kertyy naisellisesti reisiin ja takamukseen, siitä ei ole terveydelle haittaa.
Tuo "hyvin lähellä 20:tä" tarkoittaa hyvin hoikkaa ihmistä, ja se on sinänsä ok. Mutta yhtä ok on painoindeksi 24, vaikka sitä rasvaa vähän olisi. Tosi vähärasvaisen kropan ihannoijalle vain ulkonäkö on tärkeä, kun oikeasti tärkeää on terveys eikä mikään muu.
Mä olen "vasta" keski-ikäinen ja mulla on osteporoosi. Lääkärini suosittelee mulle lievää ylipainoa, siis tyyliin viittä ylikiloa BMI:n mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos eläimet tietäisivät tämän, niin nauraisivat. Ei mikään muu laji tee itsestään heikompaa versiota liikkumiskyvyn suhteen kuin ihminen tekee.
Kaikki muu elollinen haluaa olla mahdollisimman kykeneväisiä toimimaan niillä raajoilla joita luonto antanut. Nykyihminen haluaa niitä heikentää. Syyttäkää insinöörejä.
Eikö? Et ole kotieläimiä nähnyt? Lihavia possuja ja lihavia lehmiä ja lihavia kissoja? Eläimetkin ylensyö, jos on mahdollisuus. Sillä erotuksella, että pulleat vatsat eläimillä on söpöjä, ihmisillä niitä kauhistellaan.
Vierailija kirjoitti:
Ylipainoa ihanoidaan naisten keskuudessa...
Mistä lähtien? En tunne yhtäkään naista enkä miestä joka ihannoisi ylipainoa. Kuvottavaa se on, sori nyt vaan. En tietenkään päin näköä naura kenellekään, mutta kyllä mua ällöttää paksukaiset, joiden liikkuminenkin on vaikeaa kun on niin perkeleen läski. Omassa ystäväpiirissäni on yksi ylipainoinen ihminen. Ikähaarukka 36-55. Ei edes kiinnosta ihmisten tekosyyt kuinka laihduttaminen on niin vaikeaa ja voi voi kun nämä hormonit ja suolisto ja seliseli. Olen itse laihduttanut reilu 20 vuotta sitten 16kg ja kilot ovat pysyneet poissa. Ei se vaadi kuin itsekuria. Nälän tunteeseen ei kukaan kuole. Eikä ole mikään pakko noudattaa näitä suomalaisia suosituksia, joiden mukaan pitäisi syödä suunnilleen kolmen tunnin välein ja kaikkea aina järjettömät määrät. "Syöthän päivässä viisi ruisleipää/ kilon kasviksia/ kymmenen perunaa/ pussillisen pähkinöitä/ jne." Ne suositukset muuttuvat koko ajan eikä jatkuva pupeltaminen tee hampaillekaan hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omat havaintoni:
- Työttömistä naisista 100% on ylipainoisia. Turha ulista rahojen loppumisesta kun ulkoinen habitus kertoo ihan muuta.
- Feministeistä 99% on läskejä. Ylipaino altistaa feminismille ja mahdollisesti myös muille mielisairauksille.
Akateemiset naiset ovat tyypillisesti myös keski-iässä normaalipainoisia. Ylipaino menee naisilla voimakkaasti koulutustason mukaan. Miehillä ylipainoisuus on kuitenkin yleisempää, myös akateemisissa miehissä on pääosin ylipainoisia keski-iässä.
Akateemisia on työttömänä paljon. Ovatko he nyt sitten ylipainoisia vai ei?
Vierailija kirjoitti:
Kehopositiivisuus on keskustelun sensurointia ja äärimmäisen vaarallista lihavien terveydelle.
Kehopositiivisuus tappaa, sairastuttaa ja tulee kalliiksi yhteiskunnalle. Tätä ei feminatsit tietenkään ymmärrä.
Lisää läskifobiaa yhteiskuntaan koska se on terveellistä.
Paskaa. Miksi käytät termejä, mitä et edes ymmärrä?
Vierailija kirjoitti:
Trumpin voitto on hyvä asia maailmalle kun woke, lqbt, transnarsistit, feminatsit, vihervasemmiston perseilijät saavat nenilleen Trumpin voiton kautta.
Rehellisyys nousee uuteen arvostukseen, kun asioista saa puhua oikeilla nimillä. Sukupuolia on kaksi, kehopositiivisuus on sairaalloista lihavuutta ja, jos ei tykkää jostain niin sen saa sanoa suoraan eikä tarvitse varoa loukkaantujien loukkaantumista. Paska maa on paskamaa. Eikä se ole rasismia.
Miehekkyys ei ole toksista maskuliinisuutta. Valhe toksiesta miehisyydestä on feminatsien valhe, jolla he hankkivat vaikutusvaltaa naisten joukossa.
Äiti on äiti eikä mikään mies, joka voi synnyttää.
Mies joka leikkaa munat pois ei ole nainen. Hän on mielenterveyspotilas ja iso korsto oikeasti raskaaksi tulevien naisten maailmassa.
Olipas tuubaa. Jenkeissähän mietitään nyt jopa sananvapauden poistamista.
Lihavillehan on oikein oma automallikin kehitetty: Fatsback.
Laihoillekin on edes varustelutaso Slimline, mutta siitä ei kannata odotella mitään luksustoimintoja...
Vierailija kirjoitti:
Taitaa tutkimus koskea palstalla notkuvista naisvalaista :D
Valaat ei kävele, sillä niillä ei ole käsiä tai jalkoja. Niillä on pyrstö ja evät, ei ulkoisia korvia, ne hengittää päälaella olevasta sieraimesta ja ne elää vedessä. Jos sä sekoitat valaan ihmiseen, sä olet joko sokea, idiootti tai psykoosissa. Mikä niistä sä olet?
Sumopainibuumi. Kukaan ei tanssi balettia enää.
Vierailija kirjoitti:
Pari vuotta sitten oma paino alkoi uhkaavasti karata käsistä. Hommasin laihdutuslääkekuurin, vaikka painoindeksi ei ollut vielä ylipainon puolella. Sen, ruokavalion ja liikunnan avulla sain painon nopeasti takaisin reilusti normaalipainon rajojen sisälle.
Olen 55-vuotias. Ikäiselleni ylipaino on paitsi terveys- myös aktiviteettikysymys. Normaalipainoisena ja hyvällä lihaskunnolla jaksaa ja kykenee aka moniin asioihin. Eikä tarvitse turhautua siihen, ettei pallon perään kentällän ehdi.
Kyllä normaalipainoisena pysyminen vaatii tarkkailemaan syömisiään. Sokerin ja rasvan saantia on rajoitettava. Minulle se on
Ihan uteliaisuuttani.. Miten sait laihdutuslääkkeen vaikka olit normaalipainoinen? Noiden lääkkeiden saamista varten kun on kriteerinsä.
Keho ei ole kehopositiivinen. Se voi huonosti kun on ylipainoa.
Vierailija kirjoitti:
Menkää nyt kauhistelijat (pakkomielteiset painon vartijat) lukemaan mikä on BMI ja mikä o rasvaprosentti ja vyötärön ympärys. BMI:llä ei ole kovinkaan paljon tekemistä ylipainon kanssa.
No kyllä vaan on.