Uusi tutkimus: lähes 70% naisista on ylipainoisia
Kommentit (167)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niinpä ja minä (165/53) saan jatkuvasti kanssasisarilta olevani "laiha". No, yhdeltäkään lääkäriltä en tällaista "diagnoosia ole saanut" ja ahkerana treenaajana lihaskuntoni on kaikilta osin ikäluokassa parasta tasoa, rasvaprosentti mitatusti normaali. Sellaista nykymaailmassa.
Oon jostain joskus lukenut ett normaalipainosta kerrottiin sen laskemisesta siten, että helppoa kun vähentää pituudesta 110 (siis naisilla) ja miehillä pituudesta pois 100 niin olis se normaalipaino.
Eli sen mukaan ihan normipainossa olet kun se pituudesta pois 110 olis sulla normaali 55 kg.Meille opetettiin yläasteella toi sama, pituus-110, myöhemmin se muuttui muotoon pituus-100, mikä omalla kohdallani on liikaa. Olen siis pysynyt suunnilleen siinä alkuperäisessä, edelleen. Ikää 44v.
Ihminen ei ole kaksiulotteinen.
"Meille opetettiin yläasteella toi sama, pituus-110, myöhemmin se muuttui muotoon pituus-100, mikä omalla kohdallani on liikaa. Olen siis pysynyt suunnilleen siinä alkuperäisessä, edelleen. Ikää 44v."
Kuka opetti? Mä kuulin tuota koulussa vaan kavereilta, ja tuo tieto on samaa tasoa kuin että sana "tukka" on hassu heh hee
Näkeehän tuon jo kaikki kun katsoo kaupan pihalla, että minkälaista taapertajaa siellä lyllertää kaupan ovista sisään ja ulos ja kyllä, enemmistö on naisia, vaikka naiset aina Ozempic-raivoissaan huutavat että "kunne miähet on viälä lihavanpia!".
Sehän se on tekosyy yrittää olla laihtumasta ja jos jotakin numeroita ja taulukoita vain vertailette eri sukupuolten kesken, niin naisten kannattaa muistaa, että miehillä on keskimäärin isommat lihakset ja ne painavat huomattavasti enemmän kuin läski.
Mutta mitäpäs tuosta kun kuulemma ihan itse kannatte kilonne. En vaan ymmärrä mihin tarvitsette sitten niitä Ozempicejanne?
T: transnainen
Vierailija kirjoitti:
Näkeehän tuon jo kaikki kun katsoo kaupan pihalla, että minkälaista taapertajaa siellä lyllertää kaupan ovista sisään ja ulos ja kyllä, enemmistö on naisia, vaikka naiset aina Ozempic-raivoissaan huutavat että "kunne miähet on viälä lihavanpia!".
Sehän se on tekosyy yrittää olla laihtumasta ja jos jotakin numeroita ja taulukoita vain vertailette eri sukupuolten kesken, niin naisten kannattaa muistaa, että miehillä on keskimäärin isommat lihakset ja ne painavat huomattavasti enemmän kuin läski.
Mutta mitäpäs tuosta kun kuulemma ihan itse kannatte kilonne. En vaan ymmärrä mihin tarvitsette sitten niitä Ozempicejanne?
T: transnainen
Naisilla nyt kuuluukin olla korkeampi rasvaprosentti kuin miehillä, se on ihan biologiaa.
Tuota ozempic-raivoasi en ymmärrä. Sitä lääkettä käyttävät ne, jotka haluavat laihtua. Mitä sinulla on sitä vastaan?
Ja tietenkin kaupassa näet naisia, lihaviakin. On paljon lihavia miehiä, mutta ei he vaivaudu kauppaan.
PS. ainut joka tässäkin ketjussa on kertonut käyttävänsä laihdutuslääkettä, on mies.
Minäkin olisin, jos en olisi sairas. Laihdutin normaalipainon alarajan tuntumaan sairastuttuani. On helpompi elää sairaassa kropassa, kun ei tarvitse vaivaisena raahata vielä ylimääräistä mukana. Ilman sairastumista olisin varmasti kerännyt pikkuhiljaa painoa lihavaksi asti, koska ruoka oli ja on yhä ainut iloni.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olisin, jos en olisi sairas. Laihdutin normaalipainon alarajan tuntumaan sairastuttuani. On helpompi elää sairaassa kropassa, kun ei tarvitse vaivaisena raahata vielä ylimääräistä mukana. Ilman sairastumista olisin varmasti kerännyt pikkuhiljaa painoa lihavaksi asti, koska ruoka oli ja on yhä ainut iloni.
Mä taas olen ylipainoinen, koska olen sairas. Yipainoni ei ole rasvaa vaan nesteitä, ja pahin turvotus on vyötäröllä. Mulla on siis tulehtunut sisäelin joka turvottaa. Onneksi pääsen pian leikkaukseen.
Meille opetettiin yläasteella toi sama, pituus-110, myöhemmin se muuttui muotoon pituus-100, mikä omalla kohdallani on liikaa. Olen siis pysynyt suunnilleen siinä alkuperäisessä, edelleen. Ikää 44v.