Uusi tutkimus: lähes 70% naisista on ylipainoisia
Kommentit (155)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole yleensä näpyttelevää tyyppiä, mutta kun miehen veljen vaimo valitteli joulupöydässä vaikean ylipanonsa syyksi etätöitä ja astmaa, oli pakko sanoa jotain. Etätöitä tekevänä minulla tulee silti päivittäin 10-15t askelta. Ja lapsuudesta astmaa sairastaneena tiedän, että liike on lääke. Ei ne kaupungit huvikseen tarjoa astmaatikoille halvemmalla esim. uimahalli- ja kuntosalikorttia.
Siis mikä kaupunki tarjoaa??
Pk-seudulla ja sen kehyskunnissa ainakin.
Nopealla googletuksella myös Kouvola ja Tampere esim. Meidän kaupungissa myös vaikealla ylipainolla saa sen erityisryhmän vuosikortin, jolla maksaa noin 70€ vuosi käydä uimassa tai salilla kerran päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Tällaisena 172cm ja 60kg naisena on nykyään aivan vinkuheinä työyhteisössä. Ja siitä saa kyllä nälviä, mutta ylipainosta ei.
Ja saa kuulla sitä jatkuvaa märinää, että miksi ei syö lounaalla jälkiruokaa tai kahvitilan vaihtuvia herkkuja. A) ei tee mieli, B) ihan periaatteesta en syö, koska ei ihminen pysy terveessä painossa syömällä kaikkea mahdollista.
EI SAA KETÄÄN NÄLVIÄ JA KIUSATA!!!
Vierailija kirjoitti:
EI SAA KETÄÄN NÄLVIÄ JA KIUSATA!!!
Kyllä l ä s k e j ä saa ja pitääkin!!!
Vierailija kirjoitti:
En ole yleensä näpyttelevää tyyppiä, mutta kun miehen veljen vaimo valitteli joulupöydässä vaikean ylipanonsa syyksi etätöitä ja astmaa, oli pakko sanoa jotain. Etätöitä tekevänä minulla tulee silti päivittäin 10-15t askelta. Ja lapsuudesta astmaa sairastaneena tiedän, että liike on lääke. Ei ne kaupungit huvikseen tarjoa astmaatikoille halvemmalla esim. uimahalli- ja kuntosalikorttia.
Se hyvä puoli tuossa sinun näpäyttelyssä on, että sinun ei tarvitse enää ikinä katsoa veljesi läskiakkaa. Ajattele.
Itse en käy työpaikkaravintolassa, niin ei tule mitään jälkiruokiakaan syötyä. Mutta se on jännä juttu, että kun joku tuo kahville kaikille kahvileipää, niin minun ylipainoisen ottamaa tai ottamatta jättämistä seurataan. Sitä joko tyrkytetään eikä uskota, jos sanon, että ei kiitos. Kuulemma pieni pala ei haittaa ja voin jättää kotona pullan väliin. Jos otan palan, aletaan myöhemmin tyrkyttää lisää. Haluan itse päättää mitä ja miten paljon syön. Minulla on lapsuudesta ja nuoruudesta traumat syömisestä, mutta en halua niitä levitellä kaikille. Pitänee lopettaa kohteliaasti sanominen, josko sitten viesti menisi paremmin perille.
Vierailija kirjoitti:
Some on pahentanut tilannetta, kun ihmiset ovat löytäneet toisensa sitä kautta ja siellä yhdessä kannustavat pysymään epäterveessä tilanteessa kehopositiivisuuden nimissä. Vastaan on kyllä tullut viime aikoina niitäkin, jotka ovat laihduttaneet lopulta, koska lääkärit ovat sanoneet terveyden olevan siitä kiinni.
Ei kaikkien tarvitse olla laihoja, mutta jos ihminen vie lentokoneessa tai junassa kahden ihmisen paikan, niin se ei ole mitenkään tervettä.
Kyse voi olla siitäkin että ihmiset alitajuisesti valmistautuvat Aikojen Lopun tilanteeseen (hepr: aHarit ha-yamim; äännä: hajjamim), jolloin ravintoa on erittäin niukasti saatavilla, vähän kuin vettä väitetysti Iranissa nyt jo kun infantiilin uskonnon edustajat ovat typeryyttään aiheuttaneet ison järven kuivumisen lähes suola-aavikoksi.
Tilanne on oikeasti katastrofaalinen, syöminen on lähtenyt lapasesta valtaosalla länsimaissa 😑. Asioista ei enää puhuta niiden oikeilla nimillä. Ollaan kehopositiivisia, vedetään kaksin käsin herkkuja ja sen jälkeen hoetaan, miten lihavuus on sairaus .
Ja AP ei silti kelpaa kenellekään 😂
Naisviha näkyväksi!
Liikalihavuus aiheuttaa yhteiskunnallemme n.500Euron kustannukset laskettuna keskimäärin jokaiselle suomalaiselle. Saa siinä aikamonta työpäivää raataa toisten suursyömäreiden ahminnan vuoksi. Lisäksi jos lasketaan haaskiolle mennyt syöty turha energia, maksettava luku vain nousee...
IIGOR- PERSU- JANKKIS vanha mature
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/c0bbcbbe-f87f-4fd3-aacc-5a3fbab717f3
Ihan älyttömästä vastenmielisiä läskejä kaikkialla. Mikä helvetti näitä ihrakasoja oikein vaivaa?
Läski on ollut minulle aina totaalinen turnoff. Seksuaalisesti, ei muuten. Korostan, ettei minulla ole mitään ylipainoisia ihmisiä vastaan ystävinä, työkavereina tai keskustelukumppanenina. Mutta yhtään ylipainoista tyttö- tai naisystävää saati elämänkumppania minulla ei ole koskaan ollut.
Pari vuotta sitten oma paino alkoi uhkaavasti karata käsistä. Hommasin laihdutuslääkekuurin, vaikka painoindeksi ei ollut vielä ylipainon puolella. Sen, ruokavalion ja liikunnan avulla sain painon nopeasti takaisin reilusti normaalipainon rajojen sisälle.
Olen 55-vuotias. Ikäiselleni ylipaino on paitsi terveys- myös aktiviteettikysymys. Normaalipainoisena ja hyvällä lihaskunnolla jaksaa ja kykenee aka moniin asioihin. Eikä tarvitse turhautua siihen, ettei pallon perään kentällän ehdi.
Kyllä normaalipainoisena pysyminen vaatii tarkkailemaan syömisiään. Sokerin ja rasvan saantia on rajoitettava. Minulle se on helppoa, koska ruokailutottumukseni ovat aina olleet kohtuullisen maltillisia. Myös liikunnan on syytä olla osa päivittäistä rutiinia.
En koskaan huomauttele ihmisille ylipainosta tai elämäntavoista. Kukin valitsee oman tiensä. Mutta vähän minä sitä kehopositiivisuuden ylistystä ihmettelen. Miksi esimerkiksi terveydenhoitaja tai lääkäri ei saisi huomautella selkeästi ongelmiin johtavista elämäntavoista? Ja miksi julkisuudessa ei saisi korostaa ylipainon terveys- ja myös psyykkisiä haittoja?
Vierailija kirjoitti:
Liikalihavuus aiheuttaa yhteiskunnallemme n.500Euron kustannukset laskettuna keskimäärin jokaiselle suomalaiselle. Saa siinä aikamonta työpäivää raataa toisten suursyömäreiden ahminnan vuoksi. Lisäksi jos lasketaan haaskiolle mennyt syöty turha energia, maksettava luku vain nousee...
Esimerkki: viisilapsisen perheen kuorma yhteiskunnassamme on vuodessa kolme ja puoli tonnia.. siis 3500 Eur. Tämä kaikki vain sen takia, että hanhenmaksapallerot ja herkut maistuvat yhä suuremmalle vastuuttomalle ryhmälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sen näkee ihan ympärille katsomallakin. Lihavia miehiä ja naisia on koko ajan enemmän. Nyt lomalla ollessa eri paikoissa on nähnyt myös, miten valtavasti on lihavia lapsia ja perheitä, joissa kaikki on vaikeasti ylipainoisia. Asialle pitäisi tehdä oikeasti jotain.
Mitä mielestäsi sille voi tehdä? Ihan itse ihminen mättää sitä ruokaa sisäänsä, vapaaehtoisesti. Lihavuus ei ole sairaus vaan itseaiheutettu tila. Seuraus omista valinnoista. Valistus on ainoa keino ja sitä on jo runsaasti tarjolla, suorastaan tuputettuna.
Kyllä, nykylääketieteen mukaan lihavuus on tunnistettu sairaudeksi. Syyt ja hoitomuodot vaihtelevat yksiöittäin, samoin kuin muiden sairauksien kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Nykykansa on heikko ja lihava.
Vain heikko muuttuu pulllukaksi.
Urheilu ja hoikkuus kunniaan. Asap kansa laihdutuskuurille.
Miksi juuri hoikkuus? Naiset on vuosikymmeniä saanut kuulla, että aina vaan pitäisi laihduttaa ja ettei oikeastaan voi olla liian laiha. Parempi olisi kannustaa kaikkia voimaharjoittelun pariin, koska lihakset ovat ne oikea nuoruudenlähde.
Eilen teki pahaa huutokauppakeisarin katsominen.
Kunnon Läskilän perhe oli tullut syömään friteerattuja Mars-patukoita.
Nuoret pojat pihtipolvisia ihratissejä turpeine kuunaamoineen, taikinaiset posket hyllyen vetivät rasvalla kuorrutettua rasvaa.
Onneksi on varaa asua Munkin seuduilla Helsingissä. Ei tuollaista näe täällä.
Kiva maksaa näiden terveydenhuoltomenot 🤷