Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä helv..in takia isot lottovoitot menevät aina niille urpoille jotka eivät halua lopettaa työntekoa tai nauttia rahoistaan muuten?

Vierailija
06.01.2026 |

Tämäkin 74 miljoonaa voittanut älyn jättiläinen ilmoitti vain että ei enää tee pyhäpäivisin töitä voittonsa jälkeen. 🤦 Sitten on myös näitä jotka ilmoittavat vain että korkeintaan uusivat rintamamiesmörskänsä ikkunat ja jatkavat työntekoa hautaan asti vaikka tili pursuaa miljoonia. Perilliset sitten korjaavat hedelmät.

Miksi isot voitot menevät aina noille? En itsekään ostaisi urheiluautoja tai törsäisi hölmösti mutta takuulla sijoittaisin ja toimisin niin ettei tarvitsisi tehdä päivääkään normi palkkatyötä toisen palveluksessa.

Kommentit (280)

Vierailija
141/280 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luovutteko te siis mukavista asioista, jos saatte rahaa?

Minulle työ on enemmänkin elämäntapa, tapa olla olemassa myös muille. Aika paljon saisi rahaa iskeä eteen, että luopuisin mukavista asioista. Voisin tietty tehdä työtäni ilman palkkaa, olisiko se hyvä vaihtoehto?

Et selvästikään ymmärrä rahan arvoa.. 30 000 € vuosi on summa, jonka 70 miljoonaa tuottaa JOKA ARKIPÄIVÄ!

Juuri siksi tuollaiset tarinat jostakin 70 miljoonaa voittaneesta, joka pysyy salassa on täyttä huuhaata.

Ei, vaan kertoo just siitä, että kun ei ymmärrä rahan arvoa tai sitä miten talouselämä toimii, makuuttaa rahoja tilillään ja elelee niillä lähes vanhaan tapaansa.. jolloin ei ole osinko- tai korkotuloja, mitkä näkyin verotilastoissa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/7b94af8b-710b-4624-8ab6-d4d7396d4fef

Vierailija
142/280 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäpä. Ihan naurettavaa. Itse lopettaisin heti työt ja alkaisin harrastaa, opiskella, matkustella ja hamstraisin elämyksiä ja kokemuksia, en tavaroita. 

Suurin osa ihmisistä ei tiedä, mitä vapaudella tekisivät, siksi valitsevat vankilan. Se on turvallisempaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/280 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remontti hiukan outoa voittajalle kun voisi yhtä hyvin pistää jo vanhan sileäksi ja uutta tilalle?

Vierailija
144/280 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan voi vaihta nimensä niin säilyy tuntemattomana. Lotta Voittaja tai Eero-Jaska Pottila jää anonyymiksi eikä kukaan huomaa.

Vierailija
145/280 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kertoisin julkisuuteen juuri sen, että jatkan työntekoa enkä muuta elämääni juurikaan millään tavoin. Se, mitä sitten oikeasti tekisin, olisi aivan toinen asia. Omia asioitaan ei kannata liian tarkasti julkisuuteen kertoa, saattaa muuten joku tunnistaa, kenelle tuo iso voitto meni.

En minäkään tietenkään totuutta kertoisi, mutta kyllä minä nyt jotain muuta heittäisin kuin hommien jatkamisen ja keittiörempan. Oikeasti tämä 74 miljoonan voittaja voi kyllä olla tunnistettavissa kertomansa perusteella.

Vierailija
146/280 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä Helsingin voittaja myy vuoden sisään omakotitalonsa. Eli hän on joku heistä. 

Tai antaa jonkun toisen asua siinä vastiinkeetta ja ostaa itselleen asunnon Espanjasta.

Vierailija
147/280 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep! Työpaikoista kauhea pula ja sitten tämmöiset tyypit eivät luovu omastaan.. 

Vierailija
148/280 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväpalkkaiset jatkavat töitä vaikka ei ole tarvetta rahalle, eli noin on niin kivoja töitä, että niitä tehdään vaikka ilmaiseksi.

Minusta tuollainen on harrastamista eikä työnteko, eikä pitäisi maksaa suuri palkkoja juuri niistä töistä, joita suostutaan tekemään jopa ilmaiseksi.

Ne työt, jotka ovat raskaita, likaisia, epämiellyttäviä, jopa vaarallisia ja joissa on kurjat olosuhteet tai työajat ja muut, niistä tulisi maksaa paljon.

Vierailija
149/280 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä häipyisin Suomesta vähintään puolen vuoden sisään, jos tällaiset rahat voittaisin ja rakentaisin uuden elämän sinne muualle mukavine harrastuksineen. Sisaruksiani ja vanhempiani auttaisin niin, että saisivat jokainen mukavan mieluisan perheillensä sopivan omakotitalon autoineen velattomina. Suomesta hankkisin vain kesämökin ja ehkä kaupunkiasunnon, joita käyttäisin täällä vieraillessa. Tässä tilanteessa olisi ihan se ja sama kuka tietäisi Suomessa olenko voittanut vaiko en kun olisin kuitenkin hävinnyt täältä kuin pieru saharaan enkä vastaisi yhteenkään oudon tuntemattoman ihmisen yhteydenottopyyntöön tai outoon numeroon. Toki itse en kertoisi voitostani muille kuin perheelleni.

Vierailija
150/280 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmasti onnistu Suomessa ilman, että tuosta menisi poliitikoille jo 60-70%

Hyvin onnistuu, lue vaikka vero.fi:stä, kysy tekoälyltä tai googlaa. Turha liiotella huomionhakuisesti.

Lahjavero on n. 13 prosenttia lähisukulaisille. Sitä ei maksa antaja vaan ilmoittaa ja maksaa lahjan saaja.

(Itse asiassa alv on yli kaksikymmentä prosenttia eli tuhlaamalla maksat eniten veroja....)

Vierailija
151/280 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se nauttii niistä rahoista. Kaikki ei vaan ole sellaisia että odottaisivat vesi kielellä että pääsee törsäämään turhuuksiin. Me joilla on rahaa, tiedämme että ei siitäkään turhan ostelemisesta nauti pitkään. Itse asiassa se alkaa aika nopeasti inhottaa kunhan tarpeelliset lelut on hankittu.

Vierailija
152/280 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tota 74 miljoona tarttis edes mitenkään sijoittaa ja silti pärjäisi oikein leveästi loppuelon ajan

Kyllähän sillä pärjäisi, mutta järkevää olisi sijoittaa edes osa, jotta turvataan useamman sukupolvelle vauras tulevaisuus. Jos itse saisin tuollaisen rahan, en sitä pelkästään itse tuhlaisi vaan kyllä se hyvä jaettaisiin lähipiiriin, lapsille tietenkin ja vanhempien ja sisarusten velat maksaisin pois. 

En alkaisi lapsia tuollaisen voiton jälkeen tekemään.. ja kuka muutenkaan tähän maailmaan, kolmannen maailmansodan alla lapsia tekis.

Vierailija
153/280 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyväpalkkaiset jatkavat töitä vaikka ei ole tarvetta rahalle, eli noin on niin kivoja töitä, että niitä tehdään vaikka ilmaiseksi.

Minusta tuollainen on harrastamista eikä työnteko, eikä pitäisi maksaa suuri palkkoja juuri niistä töistä, joita suostutaan tekemään jopa ilmaiseksi.

Ne työt, jotka ovat raskaita, likaisia, epämiellyttäviä, jopa vaarallisia ja joissa on kurjat olosuhteet tai työajat ja muut, niistä tulisi maksaa paljon.

Tämän jälkeen kaikilla olisi kova motivaatio kertoa aina miten raskasta, likaista ja epämiellyttävää, jopa vaarallista oma työ on kurjine olosuhteineen.

Vierailija
154/280 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvipuistohullu kirjoitti:

Ei mulle vaan vielä oo tullu 😄 

NO SITTEN SINÄ ET OLE MIKÄÄN HUVIPUISTOHULLU, VAAN PELKKÄ HULLU JA TROLLIPASKA!

Vierailija
155/280 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä häipyisin Suomesta vähintään puolen vuoden sisään, jos tällaiset rahat voittaisin ja rakentaisin uuden elämän sinne muualle mukavine harrastuksineen. Sisaruksiani ja vanhempiani auttaisin niin, että saisivat jokainen mukavan mieluisan perheillensä sopivan omakotitalon autoineen velattomina. Suomesta hankkisin vain kesämökin ja ehkä kaupunkiasunnon, joita käyttäisin täällä vieraillessa. Tässä tilanteessa olisi ihan se ja sama kuka tietäisi Suomessa olenko voittanut vaiko en kun olisin kuitenkin hävinnyt täältä kuin pieru saharaan enkä vastaisi yhteenkään oudon tuntemattoman ihmisen yhteydenottopyyntöön tai outoon numeroon. Toki itse en kertoisi voitostani muille kuin perheelleni.

Sama olis kuvio..

Vierailija
156/280 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäpä. Ihan naurettavaa. Itse lopettaisin heti työt ja alkaisin harrastaa, opiskella, matkustella ja hamstraisin elämyksiä ja kokemuksia, en tavaroita. 

Suurin osa ihmisistä ei tiedä, mitä vapaudella tekisivät, siksi valitsevat vankilan. Se on turvallisempaa. 

Sama. Tuolla summalla en ole edes varma ostaisinko asuntoa mistään, kun voisin matkustella ja asua loistohotelleissa. Mitään keittiötä en ainakaan tarvitsisi. Miksi käyttäisin aikaani kokkailuun, kun voisin nauttia koko ajan ammattilaisten sapuskista? Miksi keittelisin edes aamukahveja, kun on ammattilaisia, jotka voivat tehdä sen?

Minun "työni" olisi kielten opiskelua, liikuntaharrastuksia, taidenäyttelyitä, konsertteja, matkustamista ja pidempiä oleskeluja kohteissa.

Vierailija
157/280 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Remontti hiukan outoa voittajalle kun voisi yhtä hyvin pistää jo vanhan sileäksi ja uutta tilalle?

Samaa mietin, täytyy olla ennestään jo hieno talo kun rahoilla saisi vaikka minkä palatsin.

Vierailija
158/280 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kertoisin julkisuuteen juuri sen, että jatkan työntekoa enkä muuta elämääni juurikaan millään tavoin. Se, mitä sitten oikeasti tekisin, olisi aivan toinen asia. Omia asioitaan ei kannata liian tarkasti julkisuuteen kertoa, saattaa muuten joku tunnistaa, kenelle tuo iso voitto meni.

En minäkään tietenkään totuutta kertoisi, mutta kyllä minä nyt jotain muuta heittäisin kuin hommien jatkamisen ja keittiörempan. Oikeasti tämä 74 miljoonan voittaja voi kyllä olla tunnistettavissa kertomansa perusteella.

Tietääkö voittajat kun voitto puhelu soitetaan että vastaus tulee lehteen? Tai voiko sanomaansa muuttaa jälkikäteen jos alkaa jälkikäteen miettimään että sanoi enemmän kuin oli ajatellut? Itselleni tuli kyllä mieleen että joku Hesalainen voi tuosta voittajan vastauksesta tunnistaa naapurinsa.

Vierailija
159/280 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtalon ivaa kai. Itsekin osaisin kyllä rahaa käytellä, ja en varmana jatkaisi työntekoa. Ainakaan tuolla tavoin että vie työpaikan sitä oikeasti tarvitsevalta. Ehkä voisin panostaa johonkin intohimo projekteihin tai tehdä vapaaehtoistyötä jne jos siltä tuntuu. AIna tuollaiset nuukajussit voittaa ja tuskin edes ostaisi parempaa kahvia.

Vierailija
160/280 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut miljoonavoittoja saaneet lahjoittavat nimettöminä hyväntekeväisyyteen, suomalaiseen luonteeseen ei kuulu huudella sellaisesta.